امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18810 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی و با حضورخبرنگاران و مشاوران املاک صورت گرفت؛

آلونک به‌صورت رسمی رونمایی شد/ عقبایی :شفافیت در بازار مسکن وجود ندارد

خبرایران:سامانه‌ آلونک و نقش آن در بازار مسکن، در نشستی با حضور خبرنگاران و مشاوران املاک بررسی شد.
آلونک به‌صورت رسمی رونمایی شد/ عقبایی :شفافیت در بازار مسکن وجود ندارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، در نشستی با حضور حسام‌الدین عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و کشوری، مدیران آلونک، مشاوران املاک و خبرنگاران فناوری اطلاعات و مسکن، اپلیکیشن و وب‌سایت مشتریان آلونک به صورت رسمی افتتاح و بررسی شد.

در این نشست حسام‌الدین عقبایی اظهاراشت:شفافیت در بازار مسکن وجود ندارد و خرید مسکن در ایران ریسک است. حتی برای فروشندگان هم ریسک به حساب می‌آید؛ زیرا دلال و مشاور املاک اطلاعات ناقصی در اختیار دارد. مشاور املاک به اطلاعات مورد نیاز برای شفاف کردن معاملات دسترسی ندارد و این باعث می‌شود که معامله مخدوش شود.

عقبایی تأکید کرد:ل این مشکلات نیازمند ارتباط نهادهای دولتی با از جمله وزارت اقتصاد و امور دارایی مشاورین املاک است. پس از مدت‌ها اطلاعات سازمان ثبت احوال به مشاورین املاک متصل شده است که به خاطر استعلام‌هایی که در دفاتر مشاورین املاک انجام می‌شود ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان از ما دریافت می‌کند. از طرفی نقص‌هایی در استعلامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد که مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و کشوری در مورد سرویس‌های اینترنتی و موبایلی که در بازار مسکن حضور دارند یا در حال شکل‌گیری هستند، توضیح داد:

اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند تا جایی که به مشاورین املاک ضربه‌ای وارد نشود با سرویس‌دهنده‌های مسکن همکاری کنیم. ما مشاورین املاک نیز باید از تمام فناوری‌های موجود در زمینه‌ی کاری خود استفاده کنیم. انحصار همیشه بد است و ما از به وجود آمدن رقیب یا رقبا برای آلونک استقبال می‌کنیم.

وی در مورد اپلیکیشن دیوار که آگهی‌های مسکن زیادی دارد و مشاورین املاک را از معاملات کنار می‌زند؛ تصریح کرد:

مجموعه‌هایی مانند دیوار را که به مشاوران املاک ضربه می‌زنند،از سر راه خواهیم برداشت. به دلیل درگیری‌هایی که وجود دارد هنوز فرصتی پیش نیامده که با مجموعه دیوار برخورد کنیم و آنها را از سر راه برداریم. آلونک باید در کنار ما مشاوران املاک باشد نه اینکه در مقابل ما. البته ما هم باید بدانیم که ۵۰۰ شرکت برتر دنیا در فضای مجازی فعال هستند و هیچ‌کدام دفتری ندارند.

علیرضا اشکان، مدیرعامل آلونک در این نشست گفت: آلونک نسل بعدی سامانه‌های ارتباطی است که برای اجرای شفافیت در بخش املاک وارد شده است. ۳ سال از فعالیت آلونک می‌گذرد و تا‌کنون ۱۵ هزار مشاور املاک با این سامانه‌ همکاری دارند. فروشنده‌ای در سامانه‌ی آلونک وجود ندارد و اطلاعات واردشده، تأییدشده‌ی اتحادیه مشاورین املاک است. امروز بخش خریداران در پلتفرم‌های وب، iOS و اندروید انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که مدیران آلونک ارائه کرده‌اند، ۲۰۰ هزار نفر در تهران، روزانه ۲۰ هزار جستجو در اپلیکیشن آلونک انجام می‌دهند. در این سامانه شماره مشاور املاک به‌جای مالک قرار می‌گیرد تا مشاورین املاک ضرر نکنند. در سامانه‌ی آلونک برای آشنایی خریداران از محله‌ای که مسکن مورد نظر در آن وجود دارد، اطلاعاتی در مورد محلات تهران به کاربران ارائه می‌شود.

عقبایی در نشست خبری، در مورد سامانه‌ی تقلبیِ به وجود آمده در بازار مسکن گفت:هر سایت یا مجموعه‌ای که در حوزه‌ی خرید و فروش حضور پیدا می‌کند، مجوزِ لازم را ندارد. احتمال دارد برخی از افراد با راه‌اندازی‌ سایت‌های خاص در حوزه‌ی مسکن از مردم اخاذی و کلاهبرداری کنند. مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و به هر سایت یا فناوری اعتماد نکنند.

او در مورد حمایتش از آلونک بیان کرد:بنده وظیفه دارم هر نوع اپلیکیشن، وب‌سایت یا ابزاری که به مردم در حوزه‌ی مسکن کمک کند، تقویت کنم و از آن حمایت به عمل آورم. اما از آن‌طرف هر ابزاری که بازار مسکن را به هم‌ بریزد یا به مشاورین املاک ضرر و زیان برساند، من به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌کنم. اصلا راهکار مبارزه‌ای وجود ندارد و راهکار ما تطبیق است. ما اصلا نمی‌خواهیم با فناوری یا ابزاری مبارزه کنیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران و کشوری در پاسخ به خبرنگار زومیت در مورد وجود سامانه‌ای برای استعلام مشاورین املاک پروانه‌دار گفت:سایت املاک به نشانی amlakiran.org قابلیت استعلام دارد و مردم می‌توانند مشاوران دارای پروانه کسب را در آن استعلام کنند.

علیرضا اشکان در مورد به‌روز نبودن برخی از اطلاعات آلونک گفت:این امکان برای مشاوران املاک قرار داده شده است که بتوانند پروفایل‌های خود را به‌روز کنند. ما به کاربران اجازه دسته‌بندی بر اساس تاریخ ایجاد پروفایل و به‌روز بودن آن را داده‌ایم تا بتوانند از پروفایل‌های به‌روزتری استفاده کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب