امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18822 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهدی کاظمی اعلام کرد؛

برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با ۴۴۰ تیم/ محدودیتی برای حضور تیم ها از دانشگاه ها وجود ندارد

خبرایران: رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: در پنجمین دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویی، ۴۴۰ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره شرکت کرده‌اند.
برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با ۴۴۰ تیم/ محدودیتی برای حضور تیم ها از دانشگاه ها وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری «پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی» صبح امروز15آذرماه 1395 با حضور«مهدی کاظمی» رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی برگزار و دراین نشست خبری مهدی کاظمی» رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهارداشت: وقتی که مسابقات برای اولین بار طراحی شد، ۱۶ تیم در اولین دوره در دانشگاه تربیت مدرس شرکت کردند و جام خواجه نصیر به عنوان نماد این مسابقه طراحی و به تیم قهرمان اعطا شد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: دور دوم با حضور 28 تیم، دور سوم 38 تیم و دوره چهارم با حضور 170 تیم برگزار شد. در این دوره که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می شود نیز  540 تیم دانشجویی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز تعداد دانشجویان و تیم های شرکت کننده افزایش یافته و 64 تیم به مرحله منطقه ای راه یافتند و اکنون 16 تیم به مرحله کشوری راه پیدا کردند که خود را برای مرحله نهایی آماده می کنند؛ که این تیم ها از استان های اصفهان، مرکزی، ایلام، شیراز، سه تیم از زنجان، قزوین، ارومیه، دو تیم از دانشگاه تهران، امام صادق، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یک تیم به صورت آزاد از مجموعه دانشگاه های تهران شرکت کرده و به مرحله نهایی راه یافتند.

 کاظمی افزود: از آغاز مسابقات این دوره، تاکنون 492 مناظره برگزار شده که 298 عضو هیئت علمی، داوری مسابقات را به عهده داشتند.

 وی درمورد موضوعات این دوره از مسابقات مناظره گفت: بیش از 600 موضوع از منابع علمی جمع آوری شد؛ که 200 موضوع در شورای علمی مسابقات تصویب و در این دوره مورد استفاده قرار گرفت. همچنین 300 پایان نامه دانشجویی نیز در این دوره ارزیابی شد.

 کاظمی در خصوص ترکیب شرکت کنندگان در مقاطع تحصیلی و همچنین جنسیت شرکت کنندگان گفت: از 1760 نفری که در این دوره شرکت کردند، 1457 دانشجوی دوره کارشناسی، 1014 از دانشگاه های سراسری، 128 نفر از دانشگاه آزاد و 143 نفر از دانشگاه های علوم پزشکی هستند و در مجموع 1150 نفر شرکت کننده آقا و 610 نفر شرکت کننده خانم هستند و استان مرکزی و زنجان با بیشترین تیم، رکورد تیم ها را در این دوره داشتند و پس از آنها دانشگاه تهران، امام صادق(ع) و علم و فرهنگ بیشترین تعداد تیم ها را داشتند.

وی در خصوص آغاز مسابقات عنوان داشت: این مسابقات از یکشنبه، 21 آذر به میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات 10 داور دانشجویی و 21 استادهای مطرح علوم انسانی کشور حضور دارند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در مورد جوایز این دوره از مسابقات گفت: برای تیم اول 4 میلیون تومان، نائب قهرمان 3 میلیون و تیم سوم 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده و در پایان مسابقات هم به تیم اخلاق 2 میلیون تومان اعطا می شود.

وی در پایان درخصوص محدودیت شرکت کنندگان گفت: محدودیتی برای حضور تیم ها از دانشگاه ها وجود ندارد و فقط محدودیت شرکت در این مسابقات دانشجو بودن اعضای تیم است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب