امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18835 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا نعمت زاده اعلام کرد؛

مسئولیت ‍پذیری لازمه های مدیریت استراتژیک است/ بزرگترین سرمایه یک بنگاه و یک کشوراعتماد دیگران است/تجارت میان ایران و کشورهای اوراسیا برای ما بسیار اهمیت دارد

خبرایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین سرمایه یک بنگاه و یک کشور اعتماد دیگران است و سرمایه ما ساختمان و دارایی هایی از این دست نیست بلکه اعتمادی است که در میان مخاطبان خود ایجاد کرده ایم.
مسئولیت ‍پذیری لازمه های مدیریت استراتژیک است/ بزرگترین سرمایه یک بنگاه و یک کشوراعتماد دیگران است/تجارت میان ایران و کشورهای اوراسیا برای ما بسیار اهمیت دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز 16 آذرماه 1395 با حضور«محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت،«علی دیواندری» رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه مدیریت و اصحاب رسانه در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آغازشد.

بنابراین گزارش دراین کنفرانس «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سخنانی اظهارداشت: پس از امضای موافقنامه تجارت ترجیحی با مجمع اقتصادی اوراسیا، به سمت تجارت آزاد با این کشورها حرکت خواهیم کرد و تجارت ترجیحی میان ایران و کشورهای اوراسیا برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم در آینده چنین روابطی را با اتحادیه اروپا نیز اجرایی کنیم.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد: چطور ممکن است در جمهوری اسلامی 12 تا 13 میلیون چک برگشتی در سال داشته باشیم؟ بعد از بروز چنین مشکلی می خواهیم با استفاده از سامانه های نرم افزاری، به زور مشتریان را کنترل کنیم که چک بی محل صادر نکند و آنقدر بی نظم شده ایم و به امضا و اسم خودمان هم بی توجهی می کنیم و بعد نام خودمان را مدیرعامل می گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه یک بنگاه و یک کشور اعتماد دیگران است؛ سرمایه ما ساختمان و دارایی هایی از این دست نیست بلکه اعتمادی است که در میان مخاطبان خود ایجاد کرده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان عنوان داشت:مجمع اقتصادی اوراسیا متشکل از گروهی از کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است که همکاری خود را از 10 اکتبر سال 2000 آغاز کردند. در نشست‌های این مجمع درباره مسایلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود.

 وی ادامه داد: سالها پیش یک میلیارد دلار تسهیلات برای ما در دویچه بانک تصویب شده بود؛ در پایان برنامه، از عضو هیات مدیره و مسئول بخش اعتبارات این بانک به دلیل اعطای تسهیلات تشکر کردم اما او گفت «به دنبال مشتری های خوش حساب هستیم و وقتی احساس کردیم شما خوش حسابید به شما تهسلات اعطا کردیم؛ بنابراین وظیفه دارم از شما تشکر کنم که با ما معامله کرده اید».

نعمت زاده ابرازداشت: این رفتار، اعتمادسازی است که نظام بانکی نسبت به مشتری اش می کند نه اینکه اصل را بر بدحساب بودن مشتریان بگذارد و دو سه برابر میزان تسهیلات، وثیقه دریافت کند و اسمش را بگذارد «وثیقه سهل البیع»؛ این هم در 8 سال گذشته اختراع شد و زمان دولت یازدهم نبود؛ یعنی ملکی که دونبش و در یکی از نقطه های خاص شهر باشد تا هر وقت لازم شد فوری نقدش کنند.

وی درخصوص موضوع مدیریت استراتژیک تاکید کرد: نخستین گام مدیریت استراتژیک، شناسایی وضع موجود و هر آنچه از درون و بیرون در زمینه های مختلفی است که به ما تحمیل می شود و اگر می خواهیم برنامه استراتژیک موفقی داشته باشیم، باید از تجارت خود و دیگران بهره گیری کنیم، اهداف کلی را مشخص و اولویت ها را در این اهداف مشخص کنیم.علاوه بر آن، نوآوری، جامع نگری و دوراندیشی نیز باید در تدوین مدیریت استراتژیک مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت یادآورشد: مسئولیت ‍پذیری یکی دیگر لازمه های مدیریت استراتژیک است ومدیری که مسئولیت نپذیرد مدیر نیست؛ مدیر باید درست فکر کند و به موقع اقدام کند و پای آن ایستادگی کند و تاکنون 50 بار برای پاسخگویی به دیوان محاسبات رفته ام؛ گاهی به آنها می گفتم مسئولیت را تقسیم کردیم، من باید کار کنم و شما باید رسیدگی کنید. سوال کنید و ما جواب می دهیم.

وی اضافه کرد: گاهی این پرسش ها از حد می گذرد، به طور مثال گاهی در مجلس، هفته ای 10 سوال مطرح می شود که به هیچوجه فرصت نمی شود گزارشی برای ارایه تدوین شود و در چنین نشست های علمی، جایگاه اعتدال درمدیریت مورد بررسی قرار گیرد. 

بنابراین گزارش،چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک دارای ۳ پنل تخصصی نفت ، خودرو و بانکی است که در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ماه با حضور صاحب نظران و مدیران ارشد برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب