امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18864 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بیمه دی اعلام کرد؛

بیمه دی به زودی محصولات جدید بیمه عمر را روانه بازار می کند

خبرایران: مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است، گفت: بیمه دی جهت گیری و استراتژی خود را برمبنای توسعه بیمه‌های عمر و زندگی قرار داده است.
بیمه دی به زودی محصولات جدید بیمه عمر را روانه بازار می کند

به گزارش خبرایران، سیدمجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه صنعت بیمه بخش مهمی از اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد، گفت: برای بررسی نقش و سهم صنعت بیمه در اقتصاد کشور معمولاً از شاخص ضریب نفوذ بیمه و سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی، استفاده می‌شود. چرا که هر چقدر صنعت بیمه توسعه و گسترش یابد، می‌تواند در رشد و ارتقاء مابقی شاخص‌های بالادستی کشور مانند رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل بیمه دی افزود: بیمه به عنوان یک مکانیسم حمایتی و حفاظتی از سرمایه‌ها و طرح‌های ملی در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی با برخورداری از انواع پوشش‌های بیمه‌ای، این قابلیت را دارد اگر طرحی دچار حادثه شود آن طرح یا پروژه را مجددا احیا کند. می‌توان تاکید کرد صنعت بیمه یک مصونیت برای کلیت اقتصاد دارد.

وی به ضریب نفوذ پائین بیمه در کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از بخش‌های ضریب نفوذ و شاخص ملی که هنوز در کشور ما در مقایسه با متوسط جهانی توسعه نیافته، ضریب بیمه‌های زندگی است که این بیمه در لایه‌های اجتماعی در دنیا بسیار توانسته است تاثیرگذار باشد. بر همین اساس بیمه دی جهت گیری و استراتژی خود را بر مبنای توسعه بیمه‌های عمر و زندگی قرار داده است و برای بهبود ضریب نفوذ بیمه و همچنین بیمه عمر، گسترش خدمات بیمه زندگی در چند ماه آینده محصولات جدید عمر خود را که نقش بسیاری در امنیت خاطر لایه‌های مختلف اجتماعی خواهد داشت، به بازار معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر اینکه برجام یکی از اتفاق‌های بسیار خوبی است که در جامعه رخ داده است، گفت: هرچقدر بتوانیم با رعایت منافع و مصالح کشور با اقتصاد سایر کشورها ادغام شویم و تعاملات خود را ارتقاء دهیم، می‌تواند نه تنها در رشد و توسعه صنعت بیمه بلکه در کل اقتصاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت، سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشور با مشکلات و تنگناهای بسیاری روبه‌رو هستند که این موضوع مختص صنعت بیمه نیست بلکه در تمامی بخش‌های اقتصادی این مشکلات دیده می‌شود. مسئولان برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی باید در ابتدا تنگناها و مشکلات موجود را از سر راه آنان بردارند.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: در صنعت بیمه مشکلی برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران خارجی وجود ندارد فقط باید روند ورود سرمایه‌گذاران به کشور تسهیل شود.

بختیاری اما در کل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت بیمه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از جمله دستاوردهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و جدید در صنعت بیمه، کاهش ریسک شرکت‌های بیمه‌ای داخلی از طریق مشارکت مجموعه‌های خارجی در بیمه‌های اتکایی است .

وی ادامه داد: در بحث پساتحریم‌ها ما هم کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام می‌دهیم از باب این که بتوانیم میزانی از محصولاتی را که می‌توان وارد کشور کرد، داشته باشیم. اما از این نظر که بخواهیم با شرکت‌های خارجی قرارداد اتکایی ببندیم، در حال حاضر به خاطر ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد، ضرورتی ندارد که این اتفاق بیفتد. اما از نظر ورود دانش بیمه‌ای در حوزه‌های تکنولوژیکی و فناوری اطلاعات نیازمند تعاملات با سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

مدیرعامل بیمه دی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که در کنار بانک و بورس نیازمند نگاه ویژه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، بخش بیمه است. اهمیت این بخش از فعالیت اقتصادی برای تحریم‌کنندگان اگر بیشتر از سایر بخش‌های اقتصادی نبوده، کمتر هم نخواهد بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب