امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18926 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در رقابت با فیلم های او، تونی اردمن و نرودا؛

فروشنده نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان «گلدن گلوب» 2017 شد

خبرایران: فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با نامزد شدن در بخش بهترین فیلم خارجی زبان جوایز گلدن گلوب، امیدوارانه تر به ادامه فصل جوایز سینمایی در آمریکا چشم دوخته است.
فروشنده نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان «گلدن گلوب» 2017 شد

به گزارش خبرایران، مراسم اعلام فهرست نامزدهای هفتاد و چهارمین دوره جوایز معتبر گلدن گلوب ساعت 16:45 روز گذشته به وقت تهران با حضور آنا کندریک، لورا درن و دان چیدل در هتل بورلی هیلتون آغاز شد و پس از آنکه کندریک نامزدهای چند بخش را اعلام کرد، نوبت به درن رسید. در واقع این بازیگر 49 ساله آمریکایی بود که فهرست نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان را خواند و البته نام نماینده ایران در اسکار بین آنها بود.

فروشنده که چندان از سوی منتقدان آمریکایی جدی گرفته نشده است، حالا باید برای کسب جایزه گلدن گلوب با «او» به کارگردانی پل ورهوفن از فرانسه، «نرودا» ساخته پابلو لارین از شیلی، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آدی از آلمان و Divines ساخته هدی بنیامین از قطر رقابت کند. برندگان جوایز این دوره روز 8 ژانویه 2017 معرفی می شوند و انتظار می رود فیلم تازه فرهادی با دست پر این مراسم را ترک کند.

تنها فیلمساز ایرانی برنده اسکار 5 سال پیش هم با «جدایی نادر از سیمین» ابتدا جایزه گلدن گلوب را برد و سپس تا کسب ارزشمندترین جایزه دنیای فیلم و سینما پیش رفت. هر چند فروشنده نتوانسته تا امروز موفقیت های جدایی را برای فرهادی تکرار کند اما حضور در میان 5 نامزد نهایی گلدن گلوب می تواند آغاز راهی باشد که به درخشش در اسکار هشتاد و نهم ختم شود. تونی اردمان و او مهم ترین رقیبان فروشنده برای حضور در اسکار هستند.

از سوی دیگر، بزرگ ترین گروه منتقدان منطقه آمریکای شمالی و 5گروه منتقد از آمریکا و کانادا فهرست برگزیدگان خود را در حالی معرفی کردند که در میان برندگان جوایز بهترین فیلم خارجی زبان، هیچ نشانی از نماینده ایران در اسکار هشتادونهم نبود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب