امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18941 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی انصاری اعلام کرد؛

صنف و صنعت مبلمان، سیال، شتابناک و تحت تاثیر فضای مجازی است/ کشورهای در حال توسعه جهان با آسایش و رفاه هم به مرز های آرامش و رضایت نرسیدند/گام های موثری در مفهوم سازی، نهاد سازی و مدل سازی برداشته ایم

خبرایران: رئیس شورای ملی مبلمان ایران گفت: می توان ادعا کرد که کشورهای در حال توسعه جهان به مراتب از آسایش و رفاه دست یافته اند، اما به مرز های آرامش و رضایت نرسیده اند.
صنف و صنعت مبلمان، سیال، شتابناک و تحت تاثیر فضای مجازی است/ کشورهای در حال توسعه جهان با آسایش و رفاه هم به مرز های آرامش و رضایت نرسیدند/گام های موثری در مفهوم سازی، نهاد سازی و مدل سازی برداشته ایم

به گزارش خبرنگارخبرایران، «نهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی،هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته»صبح امروز سه شنبه 23 آذرماه 1395 با حضور«اکبر ترکان» دبیر شورایعالی مناطق آزاد ووی‍ژه اقتصادی،«علی انصاری» رئیس شورای ملی مبلمان  ایران و ریس شورای ملی مبلمان،دکوراسیون و صنایع وابسته، «علی یزدانی» معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی،«محمد رضا پور ابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، تولید کنندگان، طراحان ،کارآفرینان ،پژوهشگران، دانشجویان ،مهمان ویژه بین‌المللی که از چهره های به نام این حوزه در سطح جهان و اصحاب رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار ودراین مراسم «علی انصاری» رئیس شورای ملی مبلمان  ایران اظهارداشت: باعث خوشحالی است که رییس محترم، نایب رییس، دبیر کل، مشاوران و اعضای موثر و ارجمند شورای انجمن های مبلمان آسیا کافا از کشورهای چین، پاکستان، فلیپین، اندونزی، سنگاپور، تایلند، مالزی و کره جنوبی ونمایندگان محترم کنفداسیون مبلمان اروپا از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و ترکیه در نهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی،هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته حضور دارند.

 انصاری تصریح کرد:  امیدوارم دکو 2016 حرکتی همسو با اسناد بالادستی  و برنامه راهبردی صنعت ،تجارت ملی و اهداف جهانی کافا و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد.همچنین عضویت شورای ملی مبلمان ایران در کافا یکی از حلقه های تکاملی دیگر این صنف و صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: در نهمین سال این رویداد بزرگ صنفی وتجاری، که ابعاد صنعتی، بازرگانی و تجاری موثری هم دارد و مرور آنچه که تجربه کرده ایم، حاکی از آن است که گام های موثری در مفهوم سازی، نهاد سازی و مدل سازی برداشته ایم .

ریئس شورای ملی مبل ایران عنوان داشت: مهمترین این دستاوردها می توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحد دانشگاهی مختص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل های صنفی و اتحادیه ها، تشکیل انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، برگزاری مستمر دکو و عضویت شورای ملی مبلمان در کافا اشاره کرد.

وی تاکید کرد:می خواهم  کلید واژه های راهبردی ادبیات توسعه، مفاهیم رشد، پیشرفت و توسعه را به گونه ای تشریح کنم که راهبردهای محوری دهه آینده را بتوان بر اساس وضعیت موجود و سند ملی چشم انداز صنف و صنعت که در حال تدوین است، ترسیم کرد.

انصاری افزود: در ادبیات توسعه، رشد به معنای تکثیر افقی وضع موجود و یا افزایش تعداد و ناظر به کمیت است، حال آنکه پیشرفت به معنای تکثیر عمودی وضع موجود و ارتقای کیفیت است و توسعه، مفهوم گسترده ای است که رشد و پیشرفت در دل آن نهفته است.

وی ابرازداشت:درواقع توسعه تغییر کلی همه ابعاد کمی و کیفی، مضاف بر تحول در نظام مدیریت، سطح دانش، ساز و کارهای مناسب سازمانی، کاهش هزینه های مبادله و کمینه نمودن هزینه های اضافی است.همچنین توسعه را می توان در2 بخش کلی تعریف کرد: تولید اقتصادی و مادی که رفاه ایجاد می کند و تولید فرهنگی-اجتماعی که رضایت ایجاد می کند که نوع اول مدرنیسم و نوع دوم مدرنیته است و می توان گفت که در شرایط کنونی، ما در مرحله مدرنیسم به سر می بریم.

ریئس شورای ملی مبل ایران یادآورشد:به بیان دیگر می توان ادعا کرد که کشورهای در حال توسعه جهان به مراتب  از آسایش و رفاه دست یافته اند، اما به مرز های آرامش و رضایت نرسیده اند و نزدیک به 4 دهه گذشته، رشد قابل توجهی در بسیاری از بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور اتفاق افتاده ، ولی پیشرفت متناسب با این رشد، کمتر مشاهده شده است یعنی به اندازه ای که شاخص های رفاهی و رشد در زندگی هموطنانمان افزایش یافته، رضایت اجتماعی و آرامش مورد نظر محقق نشده است. بنابراین جبران این کمبود، ماموریت امروز همه ماست.

وی خاطر نشان کرد: در مدل سازی که سومین گام مهم ما طی نه سال اخیر است، به دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته هستیم که حتماً این مدل، نیازمند پیوست اجتماعی، فرهنگی است.همچنی در پیوست اجتماعی، فرهنگی شناسایی عمیق و دقیق نیازهای لایه های مختلف اجتماع ضروری است و لازمه آن درک صحیح مسئولیت فردی و سپس مسئولیت اجتماعی است.

انصاری ادامه داد:  مسئولیت اجتماعی رویکرد و رویه تمام شرکت ها، بنگاه ها و کسب و کارهایی است که علاوه بر انجام صحیح ماموریت های سازمانی، فعالیت هایی به منظور افزایش سرمایه اجتماعی انجام می دهند. این فعالیت ها عمدتاَ ماهیتی غیر دولتی داشته و تماماً مردمی و مشارکتی است.همچنین می توان گفت؛ عرصه تجارت جهانی و نیز صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، عرصه ای سیال، شتابناک و تحت تاثیر فضای مجازی است و  نیازهای روز افزون مشتریان، رقابت های نفس گیر تولید کنندگان کالا و خدمت، افزایش نقدینگی و گردش سرسام آور پول و سرمایه، تنش های سیاسی، اقتصادی منطقه ای و جهانی، تهدیدات زیست محیطی و معضلاتی مانند کمبود آب و انرژی، از جمله چالش های فراروی ما و همه کسانی است که در دنیای تجارت و تولید، در تمامی بخش ها تلاش می کنند و بی توجهی به هر یک از این چالش ها، حتماً دشواری ها و محدودیت های متعددی را موجب می شود.

وی درپایان گفت: اما دراین میان  دکو، فرصت بازشناسی نیازها و باز تعریف توانمندی ها و تولید و تجارت ملی، منطقه ای و جهانی صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون بر اساس خواست و سلیقه مصرف کنندگان، مشتریان داخلی، منطقه ای و جهانی است. بنابراین باید همه بکوشیم و باتوجه به رسالت ملی و جهانی بیاندیشیم و منطق ای عمل کنیم.

بنابراین گزارش، نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر و دکوراسیون و صنایع وابسته، 23آذرماه 1395 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور تولید کنندگان، طراحان ،کارآفرینان ،پژوهشگران، دانشجویان و همچنین مهمان ویژه بین‌المللی که از چهره های به نام این حوزه در سطح جهان ، به همراه اصحاب رسانه برگزارشد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب