امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18996 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قیمت آجیل و شیرینی شب یلدای 95

خبرایران:طی چند روز گذشته با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا بازار آجیل و شیرینی رونق خاصی گرفته است.
قیمت آجیل و شیرینی شب یلدای 95

به گزارش خبرایران،آجیل و شیرینی پای ثابت مراسم شادی ایرانیان است و در سفره شب یلدا نیز به وفور یافت می شود به همین علت بازار این محصولات در آستانه بلندترین شب سال رونق خاصی گرفته است.

در این ارتباط علی بهره مند رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان با اشاره به اینکه قیمت شیرینی افزایش نیافته است به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با نزدیکی شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید شیرینی، تمامی قنادی ها آمادگی لازم برای تامین نیاز این شب را دارند.

رئیس اتحادیه قنادان در پاسخ به این سوال که نرخ کیک و شیرینی های دسری بر چه معیاری است، تصریح کرد: قیمت برخی اقلام همانند شیرینی تر دسری و میوه ای و همچنین کیک براساس درخواست مشتری و متریال کار توافقی است و نرخ مشخصی ندارد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر نرخ هر کیلو شیرینی تر 15 هزار تومان، گل محمدی 12 هزار تومان، کیک یزدی 9 هزار تومان، زبان، پاپیون و برنجی نیز  12 هزار و 500 تومان است.

گفتنی است در این چند روز بازار آجیل و خشکبار نیز حسابی داغ می شود و به گفته محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با توجه به افزایش تقاضای نسبی در بازار افزایش 10 الی 15 درصدی قیمت منطقی است که براین اساس اتاق اصناف با همکاری اتحادیه در نظر دارد که فروش فوق العاده به مناسبت این شب را در برخی واحد های صنفی اجرا نماید تا با این وجود تخلف سودجویان به حداقل برسد.

بر اساس این گزارش نرخ هر کیلو آجیل مخلوط درجه یک 40 تا 50 هزار تومان،مغز آجیل شیری 50 تا 75 هزار تومان،فندق 32 تا 40 هزار تومان،پسته 35 تا 75 هزار تومان،مغز بادام زمینی ایرانی 17 تا 22 هزار تومان و مغز بادام زمینی خارجی 9 تا 12 هزار تومان است.

همچنین هر کیلو کشمش را 12 هزار تومان ، هر کیلو تخمه کدو گوشتی از 19 تا 24 هزار تومان،تخمه ژاپنی 10 تا 20 هزار تومان و نخودچی 7 تا 18 هزار تومان به فروش می رسد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب