امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دكتر سيد مرتضی طباطبايی اعلام کرد؛

کمپین بزرگ زمستانه با شب یلدا ‎آغازمی شود/ 8 درصد اهدای خون در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش داشته/ پیشرفت چشمگیر پروژه های در حال احداث مراکز اهدای خون پایتخت

خبرایران: مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: پویش مردمی اهدای خون از یلدا تا نوروز با شب یلدا ‎آغاز می شود و با شعار یلدای زندگی در دی ماه از تمامی انجمنهای مردم نهاد برای اهدای خون دعوت شده است.
کمپین بزرگ زمستانه با شب یلدا ‎آغازمی شود/ 8 درصد اهدای خون در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش داشته/ پیشرفت چشمگیر پروژه های در حال احداث مراکز  اهدای خون پایتخت

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری اداره کل انتقال خون تهران یکشنبه 28آذرماه 1395 با حضور«دكتر سيد مرتضی طباطبايی»مدير كل انتقال خون استان تهران واصحاب رسانه در اداره کل انتقال خون تهران برگزار ودراین نشست خبری «دکتر سید مرتضی طباطبایی» مدير كل انتقال خون استان تهران اظهارداشت:کمپین بزرگ زمستانه یلدا تا نوروز ادامه خواهد داشت وبا توجه به کاهش ذخایر خونی در فصل سرما و عمر کوتاه خون و فراورده های خونی به خصوص پلاکت، هدف از اجرای این کمپین حضور مستمر اهداکنندگان در این برهه از زمان و نقش حیاتی آنها در نجات جان بیماران است.

مدير كل انتقال خون استان تهران تصریح کرد:این کمپین در سه مقطع زمانی با نقطه عطف شب یلدا، دهه فجر و نقطه پایانی و جمع بندی درچهاشنبه سوری طراحی شده و پویش مردمی اهدای خون از یلدا تا نوروز با شب یلدا آغاز می شود و با شعار یلدای زندگی در دی ماه از تمامی انجمنهای مردم نهاد برای اهدای خون دعوت شده است.

وی ادامه داد: در فاز دوم این پویش مردمی با فراز دهه فجر و شعار فجر خونبخش به تمامی سازمانها و ارگان ها و نهاد ها فراخوان همکاری می دهیم و در فاز سوم این کمپین که با چهارشنبه سوری پایان می یابد با شعار سرخی من از تو اصناف و کلیه گروه های مردمی وچهره های فرهنگی هنری دعوت به اهدای خون و مشارکت فرهنگی در این زمینه می شوند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران عنوان داشت: در تمامی ماه های زمستان درهای پایگاه های انتقال خون برای شرکت همه مردم در این پویش انسان دوستانه بازا ست و برنامه های مختلف، مسابقات و جوایز ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته می شود.

وی از افزایش 8 درصدی اهدای خون در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: 323 هزار نفر در 9 ماهه نخست امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند  که از این تعداد 271 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عوامل ویروسی در بین اهداکنندگان مستمر یعنی اهداکننده ای که دوبار در سال اهدای خون می کند بسیار کمتر از اهداکننده بار اولی و اهداکنندگان با سابقه است گفت از دیگر برنامه های پیش رو فراخوان اهداکنندگان بار اول و با سابقه و مستمر سازی آنها است.

وی آمار اهداکنندگان مستمر را در شهریور ماه 42 و 6 دهم درصد، در مهر ماه 43 و 5 دهم درصد، در آبان ماه  45 درصد و در اذر ماه  47 و 7 دهم درصد گزارش کرد و افزود: این روند تا پایان سال ادامه می یابد و هدف ما رسیدن به رشد  50 درصدی است.

مدير كل انتقال خون استان تهران در پایان از پیشرفت چشمگیر پروژه های در حال احداث مراکز  اهدای خون پایتخت خبر داد و گفت  اين مراكز به همت مجمع خيرين انتقال خون ، مساعدت شهرداری تهران و بانک صنعت و معدن حداکثر تا نیمه دوم سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

بنابراین گزارش؛کمپین زمستانی اهدای خون ازیلداتانوروزازکانال تلگرامی @ehda1395pooyesh که مخصوص خبرنگاران راه اندازی شده و به طور لحظه ای خبرهای مرتبط با پویش یاد شده در آن قرار می گیرد رونمایی کرد. همچنین هشتگ این کمپین با شعار یک مساوی با 3  با هدف یک اهدای خون نجات سه زندگی در  اینستاگرام منتظر خلاقیت های و حمایت های مردم از این اهدای خون یلدایی است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب