امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19037 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجتبی امینی اعلام کرد؛

سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما سال آینده برگزار می شود/هزارهنرجو تاکنون درمرکز آموزشی موسسه فرهنگی آوینی آموزش دیده اند/ جشنواره حکم دانشگاه و مرکز آموزشی برای فیلمسازان دارد

خبرایران: دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما گفت: تعدد جشنواره ها در ایران نسبت به سایر کشورها اصلا رقم بالایی نیست و نباید این مسئله را فراموش کنیم که جشنواره حکم دانشگاه و مرکز آموزشی را برای فیلمسازان دارد
سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما سال آینده برگزار می شود/هزارهنرجو تاکنون درمرکز آموزشی موسسه فرهنگی آوینی آموزش دیده اند/ جشنواره حکم دانشگاه و مرکز آموزشی برای فیلمسازان دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما» صبح امروز30آذرماه 1395 با حضور«مجتبی امینی» دبيرسومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما و اصحاب رسانه در موسسه فرهنگی شهید آوینی برگزارو دراین نشست خبری«مجتبی امینی» دبيرسومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما اظهارداشت: سال آینده سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما برگزار می شود و افراد زیادی با سابقه فرهنگی موسسه شهید آوینی آشنایی دارند، این موسسه بعد از شهادت آوینی در شاخه مستند و داستان کوتاه آغاز به کار کرد و الان در شاخه های متعدد فرهنگی فعالیت می کنند.

امینی تصریح کرد: مرکز آموزشی را در 4 سال گذشته درموسسه فرهنگی آوینی تاسیس کردیم و این مرکز تا الان حدود 1000 هنرجو را در 5 دوره در حوزه تعلیم و تربیت و کادرسازی در دپارتمان های مختلف آموزش داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما خانه های تولیدی را در حوزه های مختلف ایجاد کردیم تا هنرجویان آموزش دیده بتوانند به تولید اثر در این خانه ها بپردازند و سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما اولین رویداد فرهنگی کشور در ابتدای سال به شمار می رود.

دبيرسومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما عنوان داشت: در دور اول جشنواره 2 هزار اثر و دور دوم هزار و 800 اثر به دبیرخانه ارسال شد، فراخوان سومین دوره جشنواره نیز از اول دی منتشر می شود و دبیرخانه جشنواره تا 30 بهمن ماه فعال خواهد بود.

وی ابرازداشت:هیئت انتخاب جشنواره از اول اسفند ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امسال جشنواره در 4 بخش «مستند»، «فیلم کوتاه»، «پویانمایی» و«فیلمنامه» برگزارمی شود و موضوع اصلی آن نیز سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

امینی در خصوص موضعات مختلف این جشنواره هم تاکید کرد: موضوعات زندگی سالم و خانواده سالم، جامعه کوشا و اقتصاد مقاومتی، امنیت فراگیر و رفاه همگانی،  خدمت رسانی کارآمدی ملی و عمل انقلابی محدودیت زدایی موضوعات اصلی سومین جشنواره فیلم سما خواهند بود.  

وی یاداورشد: تعدد جشنواره ها در ایران نسبت به سایر کشورها اصلا رقم بالایی نیست و نباید این مسئله را فراموش کنیم که جشنواره حکم دانشگاه و مرکز آموزشی را برای فیلمسازان دارد و فیلمساز و هنرمند خط دهی فرهنگی به اقشار مختلف مردم را بر عهده دارند، از این رو تولید آثار با موضوعات مختلف را باید تقویت کنیم و طبیعتا با برگزاری جشنواره ها می توانیم بستری را برای ایجاد انگیزه به فیلمسازان فراهم کنیم.

دبیرسومین جشنواره فیلم سما خاطرنشان کرد: موسسه شهید آوینی همیشه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده که از اسراف و صرف هزینه های گزاف جلوگیری کند، از این رو امسال آیین افتتاحیه برای جشنواره فیلم سما نخواهیم داشت و به جای آن بر سر مزار شهید آوینی حاضر می شویم، مراسم اختتامیه و همچنین برنامه بزرگداشت و گرامیداشت را در اختتامیه خواهیم داشت.

وی افزود: سال آینده نیز سمینارهای آموزشی را در ایام جشنواره خواهیم داشت،همچنین  کارگاه های تخصصی را ویژه هنرمندان شهرستانی در طول ایام جشنواره برگزار خواهیم کرد.

امینی در پایان گفت: ما سال گذشته فیلم «بدون مرز» را تولید کردیم و امسال هم فیلم «چراغ ناتمام» را در دست تولید داریم، در حقیقت موسسه هر ساله یک فیلم سینمایی و یک انیمیشن تولید می کند همچنین چند فیلمنامه نیز در حوزه سریال های تلویزیونی داریم تا بتوانیم سال آینده با همکاری رسانه ملی تولید خواهند شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب