امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19066 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید شاخصی اعلام کرد؛

اجرای بیش از 60 فناوری مرتبط با پروژهای در دست اقدام پژوهشگاه فضایی ایران

خبرایران: معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از اجرای بیش از 60 فناوری مرتبط با پروژهای در دست اقدام این پژوهشگاه خبر داد وگفت : برنامه ای داریم تا این فناوری ها را به صورت مستند کرده و به ثبت اختراع برسانیم.
 اجرای بیش از 60 فناوری مرتبط با پروژهای در دست اقدام پژوهشگاه فضایی ایران

به گزارش خبرایران، مراسم اعلام برگزیدگان چهارمین جشنواره پژوهشگران برتر پژوهشگاه فضایی ایران بعدازظهر امروز 1 دی ماه 1395 با حضور«دکترمحمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سعید شاخصی» معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران ودبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران فضایی واصحاب رسانه درپژوهشگاه فضایی ایران برگزار و دراین مراسم «سعید شاخصی» معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهارداشت: حمایت از تولیدات علمی پژوهشگران و فرهنگ سازی برای مستند کردن فعالیت های پژوهشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران با بیان این مطلب که تولیدات علمی ارسالی به جشنواره از مهر تا پایان شهریورماه سال 94 انجام شده است ، تصریح کرد : این تولیدات پژوهشی در 4 محور پروژه برتر ، پژوهشگر برتر،  تهیه کننده مستندات علمی برترو تولید عملی برتر داوری و معرفی می شوند.

وی به انتخاب کمیته ارزیابی برای داوری و نظارت بر روند بررسی آثار اشاره کرد و خاطرنشان کرد : پژوهش هایی که در راستای ماموریت های پژوهشگاه فضایی ایران باشد به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی در نظر داشتیم.

دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران فضایی،‌ تولید علمی مقطع زمانی مهرتا شهریورماه سال 94  را 134 تولید علمی عنوان کرد و اظهار داشت : از این تعداد 5 مورد انتشار کتاب بوده است که 2 مورد بوسیله پژوهشگاه و 3 کتاب دیگر توسط پژوهشگران انجام شده است.

وی تدوین استانداردهای ملی فضایی را یکی از کارهای انجام شده در پژوهشگاه فضایی ایران بیان کرد و در ادامه گفت : این کار با همکاری سازمان استاندارد انجام شده تا بتوانیم در حوزه فضایی در کل کشور استاندارهایی ملی را داشته باشیم.

دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران فضایی از انتخاب 4 نفر به عنوان پژوهشگر برتر  توسط کمیته ارزیابی خبر داد و افزود : در حوزه پروژه ها هم 4 پروژه برتر و در بخش مستندات علمی نیز 8 نفر به عنوان دارندگان بالاترین مستندات علمی معرفی می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی هم اشاره ای داشت و تصریح کرد : در چند سال گذشته بیش از 180 فناوری در زمینه های فضایی ، هوا فضایی و فناوری های نوین در زمینه ماموریت های پژوهشگاه داشتیم.

 دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران فضایی درپایان از اجرای بیش از 60 فناوری مرتبط با پروژهای در دست اقدام این پژوهشگاه خبر داد وگفت : برنامه ای داریم تا این فناوری ها را به صورت مستند کرده و به ثبت اختراع برسانیم.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب