امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19077 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فصل الخطاب رییس جمهور در مورد عدم ادغام بیمه

خبرایران:با ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور محترم بر جدایی حوزه‌های سلامت از بیمه‌های اجتماعی تصریح و تاکید شده است.
فصل الخطاب رییس جمهور در مورد عدم ادغام بیمه

علی حیدری، نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی: با ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور محترم بر جدایی حوزه‌های سلامت از بیمه‌های اجتماعی تصریح و تاکید شده است. در این سند که به تقسیم‌بندی حقوق شهروندان می‌پردازد بند الف به موضوع سلامت و بند «ض» به موضوع رفاه و تامین اجتماعی پرداخته و این سند با توجه به ارجاعات با ابتناء به قانون اساسی تهیه شده است.

- با توجه به اینکه دولت در لایحه تقدیمی بحث ادغام را نیاورده است و در کمیسیون تلفیق نیز لحاظ نشده است، در مجموعه دولت و سازمان برنامه و بودجه، این ابلاغیه رئیس جمهور به عنوان نظر نهایی دولت و رئیس جمهور ملاک عمل قرار گیرد.
 
- عنوان بند الف منشور مزبور عبارتست از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی» و عنوان بند ض عبارتست از «حق رفاه و تامین اجتماعی» و این بدان معناست که رئیس جمهور قائل به این هستند که این دو حوزه منفک از هم هستند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب