امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 191 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تقی رستم‌وندی خبرداد؛

داوری بیش از 100 برنامه گفتگو محور ترکیبی در جشنواره جام جم

خبرایران : دبیر بخش برنامه‌های گفتگو محور ترکیبی در سومین جشنواره تلویزیونی جام جم از داوری بیش از 100 اثر در این بخش از جشنواره خبر داد.
داوری بیش از 100 برنامه گفتگو محور ترکیبی در جشنواره جام جم

به گزارش خبرایران، تقی رستم‌وندی گفت: حجم بسیار زیادی از برنامه‌های تولیدی در شبکه‌های مختلف در ژانر گفت‌وگو محور ترکیبی است که تنوع بسیاری هم دارد.

وی افزود: بعد از انتخاب اولیه آثار، بیش از 100 برنامه برای داوری برگزیده شده که این آثار در پنج گروه ورزشی، فرهنگی هنری، علمی اقتصادی، معارفی و اجتماعی داوری خواهد شد.

رستم‌وندی توضیح داد: برنامه‌های گفت‌وگو محور در هر بخش به صورت جداگانه داوری می‌شود و در همه بخش‌ها هم به تفکیک برگزیدگان انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی در تشریح شاخص‌های داوری برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی گفت: طراحی محتوا و پژوهش، طراحی سوال هدفمند، پژوهش مکتوب، بهره برداری از پژوهش‌ها و عوامل شکلی همچون دکور، گرافیک و وُله، اجرای صحیح متناسب با مولفه های اجرای تلویزیونی از جمله شاخص های داوری این بخش خواهد بود.

دبیر بخش برنامه های گفت و گو محور ترکیبی همچنین توانایی کلامی و استفاده از ادبیات صحیح را به عنوان دو شاخص مهم در ارزیابی کار مجری برنامه ها ذکر کرد.

رستم‌وندی در پاسخ به این سوال که در برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی بخش‌های غیر گفت‌وگویی هم وجود دارد، این بخش ها چه تاثیری در ارزیابی آثار دارد اظهار داشت: در این برنامه ها وجه قالب گفت و گوهای استودیویی است هرچند گزارش و وُله‌های تولیدی هم موثر خواهد بود.

برنامه‌های گفت‌وگو محور ترکیبی برای نخستین بار در جشنواره تلویزیونی جام جم سیما به رقابت خواهند پرداخت.

آثار راه یافته به بخش داوری این جشنواره در 6 بخش فیلم تلویزیونی، مجموعه نمایشی، پویانمایی، مستند، گفت‌وگو محور ترکیبی و بین الملل در هیئت داوران هر بخش در حال ارزیابی‌های کارشناسی است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب