امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19103 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت کاهش موانع مشارکت مردم در شهر

خبرایران: دکتر سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولان باید موانع مشارکت مردم و نخبگان را در امور شهری، تا جایی که می‌شود کم کنند،
ضرورت کاهش موانع مشارکت مردم در شهر

به گزارش خبرایران از ستاد خبری و  دبیرخانه دائمی کنفرانس،دکتر سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: مسئولان باید موانع مشارکت مردم و نخبگان را در امور شهری، تا جایی که می‌شود کم کنند، همانطور که مراسم مذهبی و حتی جشن‌ها را به خود مردم می‌سپاریم، باید سعی کنیم زمینه‌های مشارکت مردم را در امور شهری نیز فراهم کنیم و موانع مشارکت را از پیش پای آن‌ها برداریم.
دکتر معیدفر توضیح داد: محور اصلی شهر‌ها مردم هستند اما در حال حاضر مردم قدرت تصمیم‌گیری برای شهر ندارند و صرفا یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که بدون در نظر داشتن حقوق مردم، آن‌ها را مجبور به قبول شرایط می‌کند.

عضو کارگروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سومین کنفرانس بناهای بلند گفت افزود: درست از جایی که یک عده تصمیم گرفتند، شهر را مدیریت کنند، موقعیت‌های بیگانه‌ای برای مردم ساخته شد و دیگر آن شهر، نتوانست پایداری خود را حفظ کند. نباید با درست کردن قوانین و مقررات جدید، باز عرصه را برای مشارکت مردم تنگ کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب