امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19112 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون گردشگری اعلام کرد؛

رویدادها و مناسبت ها عوامل سرنوشت ساز در توسعه گردشگری کشورها است

خبرایران:معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروزه رویدادها و مناسبت ها به عنوان عنصر سرنوشت ساز در توسعه گردشگری کشورها تبدیل شده است
رویدادها و مناسبت ها عوامل سرنوشت ساز در توسعه گردشگری کشورها است

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در منطقه 5 با حضور استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کشته های زلزله بم،  گفت: منطقه بم حافظ و نگهبان یکی از بزرگترین میراث های جهانی این سرزمین است، در اینجا لازم می دانم به عنوان نماینده دولت، تقدیر و تشکر را از مردم این خطه ابراز کنم.

وی با اشاره به اینکه، امروز در مراسم اختتامیه سفره ایرانی به نام منطقه 5 با حضور استان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: امروزه رویدادها و مناسبت ها به عنوان عنصر سرنوشت ساز در توسعه گردشگری کشورها تبدیل شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از نتایج این جشنواره ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: این جشنواره ارزش واقعی کنار هم بودن و تجربه همکاری و همفکری استان های همسایه را در راستای معرفی خوراک بومی منطقه مورد نظر به عنوان یکی از ابزارهای توسعه گردشگری، نشان می دهد.

وی سفره ایرانی را مظهر فرهنگی دانست و ابراز کرد: خوشبختانه استان کرمان یکی از پیش تاز ترین و موثرترین استان های کشور است، به گونه ای که توفیقات این مرز و بوم در همه عرصه ها مشهود و نشان دهنده عمق فرهنگی و اجتماعی آن در کشور است.

رحمانی موحد افزود: وجود مشاهیر، مفاخر، شهدا و نخبگانی این استان به کشور اهدا نموده است که به استان خود شهرتی عطا کرده اند.

وی با بیان این مطلب که موقعیت اقلیمی و طبیعی استان کرمان باعث این گردیده است که این استان به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل گردد، اذعان کرد: حضور و نقش مردم در توسعه گردشگری تجلی در این استان پیدا نموده است به گونه ای با توجه به گستردگی استان کرمان و دارا بودن 100 واحد اقامتگاهی و بوم گردی در مسیر نهادینه و پایدار کردن ارزش های گردشگری این استان گام برداشته اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور عواملی که باعث پایداری گردشگری می گردد را اینگونه تشریح کرد: فعالیتی که فراگیر باشد، احترام به عقاید و فرهنگ یکدیگر، حراست و نگهداری این فعالیت ها، احترام به محیط زیست از جمله عواملی که باعث پایداری صنعت گردشگری می گردد و باید این فرهنگ ترویج پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی در این زمینه را توصیه می کنم، افزود:  باید به گونه ای رفتار نماییم تا فرهنگ گردشگری بتواند تاثیرات و اهمیت خود را در توسعه گردشگری نشان دهد و بتوانیم نتایج و ثمرات آن در توسعه صنعتی و گردشگری احساس کنیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب