امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19135 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترامید گلزاری اعلام کرد؛

برگزاری مراسم شب شعر« آوردگاه » به منظور قدردانی از 10 خانواده شهدای مدافع حرم/ بنیاد صبح قریب از سال 93 تاکنون با رویکرد متفاوت و علنی‌تری در عرصه فرهنگ ورود پیدا کرده/ کار فرهنگی صرفا پایه‌ فرهنگ و اقدامات فرهنگی نیست

خبرایران:مدیرعامل بنیاد صبح قریب گفت: مراسم شب شعر« آوردگاه » به منظور قدردانی از 10 خانواده شهدای مدافع حرم به همت بنیاد فرهنگی صبح قریب روز سه شنبه 7 دی ماه در فرهنگسرای امید تهران برگزار می شود.
برگزاری مراسم شب شعر« آوردگاه » به منظور قدردانی از 10 خانواده شهدای مدافع حرم/ بنیاد صبح قریب از سال 93 تاکنون با رویکرد متفاوت و علنی‌تری در عرصه فرهنگ ورود پیدا کرده/ کار فرهنگی صرفا پایه‌ فرهنگ و اقدامات فرهنگی نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «تشریح فعالیت های بنیاد صبح قریب» صبح امروزدوشنبه 6 دی‌ماه 1395 با حضور«دکترامید گلزاری» مدیرعامل بنیاد صبح قریب، «مهدی وکیل‌پور»عضو هیئت امنای بنیاد صبح قریب و رئیس ستاد مردمی دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و اصحاب رسانه در بنیاد صبح قریب برگزار ودراین نشست خبری «دکترامید گلزاری» مدیرعامل بنیاد صبح قریب اظهارداشت: بنیاد صبح قریب از سال 93 تاکنون با رویکرد متفاوت و علنی‌تری در عرصه فرهنگ ورود پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد صبح قریب تصریح کرد:کار فرهنگی صرفا پایه‌ فرهنگ و اقدامات فرهنگی نبوده و باید فرهنگ کاربردی در جامعه وارد شده تا برای مردم قابل احساس شود و همچنین باید فرهنگ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ابعاد عملیاتی و اجرایی آن وارد فضای کار فرهنگی شود.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت، فرهنگ جهادی، ترویج روحیه جهادی و توجه به گروه‌های‌جهادی، کادرسازی و تربیت کادر انقلابی از جمله اهداف بنیاد صبح غریب بوده و این بنیاد سازمانی مردم‌نهاد و غیردولتی، کشوری و بین‌المللی است که در 10 استان کشور دارای دفاتر استانی بوده و با انجام فعالیتهای خیرخواهانه در ابعاد فرهنگی برای گفتمان‌سازی و تبیین گفتمان صلح و مقاومت در تلاش است.

گلزاری تاکید کرد:آشناسازی و ورود به عرصه آموزش فرهنگ اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های این بنیاد است و در این زمینه با توجه به ظرفیت نیروی انسانی متعهد و محصولات محتوایی دانشی مربوط به اقتصاد بنیاد فرهنگی صبح قریب یکی از بخشهای غیردولتی بوده که در فرهنگ سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی و آموزش این فرهنگ تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: بنیاد در این زمینه نیزبا اخذ مجوزهای لازم در ماه های آینده اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت‌های موجود به صورت منسجم وارد این عرصه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد صبح قریب یادآورشد: برگزاری سمینار، همایش و نمایشگاه‌های مختلف ورود در عرصه فضای مجازی در زمینه فرهنگی و فرهنگ مقاومت از دیگر فعالیتهای مادر بنیادصبح غریب است ودر همین راستا سایت مقاومت اسلامی که به صورت تولیدی و محتوایی به زبان فارسی و عربی در عرصه مقاومت ورود پیدا خواهد کرد از ماه آینده برای ارائه فرهنگ مقاومت به مخاطبان شروع به کار خواهد کرده است.

وی ابرازداشت: نشریه صبح قریب با انتشار 10 هزار نسخه ای در زمینه فرهنگ مقاومت و فصلنامه علمی پژوهشی در زمینه اقتصاد مقاومتی منتشر خواهد شد ودوره عالی مدیریت فرهنگ و اقتصاد که به منظور آموزش جوانان برای کادرسازی نیروهای انقلابی با هدف  عملی کردن بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر میدان دادن به جوانان در عرصه های کشوری برگزار خواهد شد که در این دوره جوانان و افراد مستعد در این حوزه ضمن آموزش فشرده یکساله به عنوان یک جوان برای قبول مسئولیت های اجرایی در کشور معرفی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد صبح قریب اضافه کرد: مراسم شب شعر « آوردگاه » به منظور قدردانی از 10 خانواده شهدای مدافع حرم به همت بنیاد فرهنگی صبح قریب روز سه شنبه 7 دی ماه در فرهنگسرای امید تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم جمعی از شعرای نامی کشور، اشعار و متون ادبی خود را که در وصف شهدای مدافع حرم و اهمیت حراست از حریم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) سروده شده است، قرائت می کنند و در این شب شعر از دکترمحمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه نیز قدردانی خواهد شد.

دکترگلزاری عنوان داشت: اشعار سروده شده این شب شعر به صورت مجلدی منتشر خواهد شد، قرار است عنوان « آوردگاه » به یک برند برای بنیاد صبح قریب تبدیل شود و در آینده « آوردگاه موسیقی »، « آوردگاه طراحی و نقاشی » ، « آوردگاه عکس و فیلم » و دیگر حوزه های هنری و فرهنگی در قالب این برند تعریف و اجرا شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی صبح قریب خاطرنشان کرد: گفتمان سازی فرهنگ مقاومت، ترویج فرهنگ جهادی، کادرسازی نیروهای انقلابی، فعالیت های خیرخواهانه فرهنگی و پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف اصلی این بنیاد است و همچنین دوره آموزشی مدیریت عالی فرهنگ و اقتصاد در آینده ای نزدیک و با مشارکت دانشگاه خوارزمی و حضور اساتید تراز اول دانشگاهی توسط ما برگزار خواهد شد.

 

وکیل‌پور: بنیاد صبح قریب براساس ضرورت فرهنگ کاربردی که از چالش های اساسی جامعه بوده به این عرصه وارد شد

مهدی وکیل‌پورعضو هیئت امنای بنیاد صبح قریب و رئیس ستاد مردمی دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: بنیاد صبح قریب براساس ضرورت فرهنگ کاربردی که از چالش های اساسی جامعه بوده و همچنین در این حوزه فرهنگ باید کار راهبردی و دارای الگو باشد به این عرصه وارد شده و با تربیت کادر انقلابی و توجه به گفتمان مقاومت و گروه‌های جهادی که از محورهای این بنیاد است در این عرصه ورود پیدا کرده است.

وکیل‌پور عنوان داشت: محور مقاومت امروزه به یک موضوع اساسی تبدیل شده و باید از سرمایه آن استفاده شود. در زمینه تثبیت فرهنگ مقاومت, این بنیاد فعالیت هایی را در نظر  دارد تا این حماسه برای مردم داخل و خارج کشور تبیین شده و از این اتفاق باید به عنوان سرمایه در محور مقاومت استفاده شود.

وی درپایان این نشست گفت: بنیاد صبح قریب ضمن شناسایی این ظرفیت در حال ایجاد بستری برای ورود جوانان در این حوزه بوده و  با تمرکز بر فعالیتهای فرهنگی که به عنوان یکی از موضوعات اساسی بنیاد است برنامه‌های متنوعی از جمله تولید کلیپ‌,مستند و دیگر ابزارهای فرهنگی در این زمینه ایجاد کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب