امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19143 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران؛

گردشگری در پایتخت با تلاش فعالان محلات توسعه می یابد

خبرایران :معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: اماکن و مراکز بسیاری در سطح شهر تهران به لحاظ گردشگری وجود دارد که مغفول مانده که بناداریم با فعال سازی کانون های گردشگری محلات پایتخت در راستای شناساندن این فضاها به شهروندان به منظور غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها گام برداریم.
گردشگری در پایتخت با تلاش فعالان محلات توسعه می یابد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در نخستین نشست مسئولین کانون های گردشگری محلات شهر تهران اظهار داشت: حوزه گردشگری می تواند با هویت بخشی و شناساندن مقاصد گردشگری و پروژه های ملی، فرهنگی، تاریخی و مدرن شهر تهران و غنی سازی اوقات فراغت برای شهروندان، در شهر تهران تحول ایجاد کند.

وی تاکید کرد: شهر تهران از ویژگی های خاصی برخوردار است که تاکنون مغفول مانده و باید از طریق محلات، صنعت گردشگری شکل گرفته و توسعه پیدا کند.

عبدالهی با اشاره به تبدیل ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان گفت: در توسعه صنعت گردشگری به پویایی و تلاش بیشتر نیازمندیم تا نقاط مختلف تهران را به ساکنان تهران، مردم کشور و توریست های خارجی معرفی کنیم تا در نهایت از توسعه صنعت گردشگری درآمد پایدار حاصل شود.

وی با بیان اهمیت گردشگری و فرصت های موجود اظهار کرد: این موضوع در شناخت شهر، کشور، ویژگی های فرهنگی و ابنیه های تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه درآمد حاصل از صنعت گردشگری، به ایجاد شغل و فعالیت های پردرآمد منجر می شود، افزود: در بعضی از کشورهای دنیا، بالاترین درآمدهای ملی از صنعت گردشگری حاصل می شود و برای توسعه صنعت گردشگری در ایران باید اراده ملی ایجاد شود.

وی  گفت: با کمک گردشگری می توان توانایی جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور را به سایر کشورها معرفی کنیم.

عبدالهی به ویژگی های خاص شغل گردشگری اشاره کرد و گفت: دبیران گردشگری محلات باید با روحیه و انگیزه در فضای پرنشاط اجتماعی نسبت به هویت بخشی و شناساندن مقاصد گردشگری و پروژه های ملی، فرهنگی، تاریخی شهر تهران، معرفی خصوصیات فرهنگی مذهبی آثار و ابنیه تاریخی و برگزاری تورهای تخصصی و فنی برای اقشار مختلف به منظور ایجاد اوقاتی خوش برای شهروندان تلاش کنند.

 

تورهای تهران گردی در تمام ایام سال برپا می شود

در ادامه این نشست فرزاد هوشیارپارسیان رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهر تهران افزود: تهران تمدنی، 7هزار ساله،450سال شهرنشینی و250سال پایتختی دارد، این شهر، به عنوان شهری چهار فصل، مکان های گردشگری بسیاری دارد که باید شناسایی شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های این ستاد افزود:ما همیشه هر ساله در نوروز، تورهای تهرانگردی با عنوان «مهمان طهران» برگزار می شد که از این پس،تورهای تهران گردی در تمام ایام سال با شعار «تهران را ببینید» برگزار می شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل فروش تورهای تهران گردی در محلات گفت: برای نخستین بار بسته های گردشگردی تهران گردی در اختیار محلات قرار گرفته و کانترهای گردشگری، در فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی(ره) و مراکز خرید قرار داده خواهد شد و تلاش داریم تورهای ارزان قیمت را در روزهای پنجشنبه و جمعه برای شهروندان برگزار کنیم.

هوشیارپارسیان برگزاری نشست های تهران گردی، دوره های آموزشی گردشگری شهری، تقدیر از کانون های گردشگری فعال در شهر تهران را از جمله فعالیت های آینده ستاد گردشگری عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت محلات در توسعه گردشگری بهره مند شد که در این حوزه اولین وظایف کانون های گردشگری محلات عضوگیری در این کانون ها است.

همچنین محمود منیعی دبیر تهران گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت: در یک سال اخیر گردشگری شهری در راستای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، سنن و گذشته شهر تهران رونق پیدا کرده است.

وی برگزاری تورهای فنی و تخصصی، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، تورهای یک روزه و نیمروزه تهران گردی در سطح محلات، گذرهای تهران را از جمله فعالیت های ستاد گردشگری شهر تهران عنوان کرد و گفت: این تورها بر اساس نیازهای گردشگری شهری با قیمت های حداقل تعریف شدند.

دبیر تهران گردی ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست های گردشگری با حضور متخصصان این حوزه افزود: این نشست روزهای سه شنبه ساعت 15 تا 17 در باغ موزه قصر برگزار می شود و تاکنون موضوع های فرهنگ عامه، فرهنگ شفاهی در این نشست ها برگزار شد و این هفته کتاب «دروازه غار» با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

منیعی گفت: تاکنون مسیرهای گردشگری در مناطقی از جمله چهارراه مولوی، میدان محمدیه ، مولوی، چهارراه گلوبندک، میدان امام خمینی(ره)، میدان حسن آباد، بهارستان و خیابان سی تیر تعریف شده و اتوبوس های گردشگری با راهنمایان آشنا به زبان های مختلف در این مکان ها مستقر شدند.

وی اظهار کرد: علاقه مندان برای بهره مندی از این تورهای گردشگری می توانند به نشانی اینترنتی http://visit.tehran.ir/ مراجعه و یا با شماره تلفن 137 و 96001111 تماس حاصل کنند.

در پایان این نشست از یکی از فعالان حوزه گردشگری محلات پایتخت تجلیل شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب