امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19166 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تله پرداز یا پرداخت بدون کارت، به سرعت آینده پرداخت را تحت تأثیر قرار خواهد داد/ آپ با نگاهی تازه در نمایشگاه الکامپ امسال حاضر شد

خبرایران: سعید ذوالقدریها مدیر بازاریابی و فروش شرکت آسان پرداخت در خصوص حضور آپ در الکامپ گفت:امسال آپ با نگاهی تازه در این نمایشگاه حاضر شده و سرویس‌های جدیدی را به مشتریان و کاربران خود ارائه داده و نسخه جدید اپلیکیشن آپ، پرداخت آسان بدون کارت (تله پرداز) از طریق اپلیکیشن آپ و ماژول پرداخت درون برنامه‌ای (SDK) از مهمترین سرویس‌های جدید را ارائه شده توسط آپ در ویژه الکامپ ۲۰۱۶ می‌باشدهستند.
تله پرداز یا پرداخت بدون کارت، به سرعت آینده پرداخت را تحت تأثیر قرار خواهد داد/ آپ با نگاهی تازه در نمایشگاه الکامپ امسال حاضر شد

به گزارش خبرایران، در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ با سعید ذوالقدریها، مدیر بازاریابی و فروش شرکت آسان پرداخت در خصوص حضور آپ در الکامپ و فعالیت‌های تازه‌ی آن گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید

آپ با چه هدفی و با چه سرویس‌هایی به این نمایشگاه آمده است؟

امسال آپ با نگاهی تازه در این نمایشگاه حاضر شده و سرویس‌های جدیدی را به مشتریان و کاربران خود ارائه داده است. نسخه جدید اپلیکیشن آپ، پرداخت آسان بدون کارت (تله پرداز) از طریق اپلیکیشن آپ و ماژول پرداخت درون برنامه‌ای (SDK) از مهمترین سرویس‌های جدید را ارائه شده توسط آپ در ویژه الکامپ ۲۰۱۶ می‌باشدهستند.

نسخه جدید اپلیکیشن آپ که برای هر دو سیستم‌عامل IOS و اندروید به روز شده است، قابلیت‌های جدیدی از جمله کیف پول، پرداخت سریع، تکرار ۶ تراکنش آخر، تجمیع پرداخت‌ها از طریق QR Code و مدیریت کارت‌های بانکی به آن اضافه شده و تغییراتی نیز در ظاهر اپلیکیکشن ایجاد شده که تمام این تغییرات با هدف سرعت بخشیدن و تسهیل پرداخت از طریق اپلیکیشن انجام شده است و هم‌اکنون در ورژن جدید آپ با دو کلیک می‌توان خرید انواع خدمات پرداخت شامل خرید شارژ، بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبوض، خرید بیمه و ... را انجام داد.

 

سرویس دیگری که در این نمایشگاه توسط چند شرکت PSP رونمایی شد درگاه پرداخت موبایلی بود، آپ نیز همچین سرویسی را در نمایشگاه عرضه کرده است. در این خصوص توضیح دهید.

ماژول پرداخت درون برنامه‌ای که ویژه اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای آنلاین است و از طریق SDK به اپلیکیشن‌ها ارائه می‌شود سرویس دیگری است که توسط آپ در این نمایشگاه رونمایی شد که به کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی کمک می‌کند در فرآیند خرید از محیط اپلیکیشن خارج نشده و با بالاترین سطح امنیت و سرعت خرید خود را انجام دهند. همچنین برای پذیرنده هم که این سرویس را دریافت می‌کند به دلیل دریافت رسید و گزارشات متنوع از پورتال آپ کاربرد و کارایی مناسبی دارد. لازم به ذکر است SDKآپ در اپلیکیشن زودفود راه‌اندازی شده است و تمامی کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از سریع‌ترین و امن‌ترین روش پرداخت ارائه شده توسط آپ در این اپلیکیشن استفاده کنند.

 

در مورد سرویس تله‌پرداز آپ هم توضیح دهید.

معتقدیم سرویس تله پرداز یا پرداخت بدون کارت، به سرعت آینده پرداخت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این سرویس برای چند صد هزار پذیرنده دارای کد پذیرندگی از آسان پرداخت فعال شده است و خریداران از طریق سیستم تله پرداز اپلیکیشن آپ و بدون داشتن کارت فیزیکی و با انتخاب پذیرنده و وارد کردن اطلاعات خرید شامل مبلغ فاکتور،‌ شماره فاکتور و شماره پذیرنده و در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت در اپلیکیکشن آپ می‌توانند به سرعت خرید خود را انجام دهند و پیامک تأیید خرید هم برای پذیرنده هم برای مشتری ارسال شده و رسید همان لحظه چاپ می‌شود.

تمام این خدمات به صورت واقعی در نمایشگاه الکامپ عرضه شده است و امیدوارم این خدمات ارائه شده به پویایی و رشد صنعت پرداخت مخصوصاً پرداخت موبایلی و همینطور گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونیک کمک کند. ما از سرمایه‌گذاری و تلاش رقبا در این زمینه نیز خوشحالیم و امیدواریم همه ما دست اندرکاران این صنعت بتوانیم خدمات به روز را به مشتریان و مردم ایران عرضه کنیم.

 

سرویس تله‌پرداز اولین بار در نمایشگاه کتاب به کاربران معرفی شد ولی استقبال چندانی از آن نشد، علت آن چه بود و برای گسترش کاربری آن چه برنامه‌ای دارید؟

تله پرداز سرویس پرداخت بدون کارت غیرحضوری است و نمایشگاه کتاب فضایی برای آزمودن اجرایی شدن این خدمت بود. حدود ۴۰ درصد از متقاضیان دریافت بن کتاب کارت فیزیکی دریافت نکرده و کلیه خریدهای خود را از طریق تله پرداز انجام دادند و می‌توان گفت نمایشگاه کتاب تهران، پایلوت موفقی برای آزمودن تله‌پرداز بود، لذا در نمایشگاه الکامپ با راه‌اندازی این سرویس روی بیش از ۴۰۰ هزار کارتخوان آپ در سراسر کشور و تبلیغات و کمپین‌های ویژه برای فرهنگ سازی استفاده از این خدمت، سعی کردیم جامعه را به پرداخت‌های بدون نیاز به کارت، کارتخوان و بدون چاپ رسید سوق دهیم و با مجموع این عوامل بتوانیم به بانکداری الکترونیک و رسالت اجتماعی آن که حفاظت از محیط زیست است کمک کنیم.

 

با توجه به اینکه آپ در پرداخت‌هایپرداخت‌‌های موبایلی در بین شرکت‌های PSP رتبه نخست را دارد آیا این شرکت استراتژی خاصی برای اول شدن در تراکنش‌های کارتخوانی نیز دارد؟

گزارشات شاپرک نشان می‌دهد که شرکت آسان پرداخت هم در سهم تراکنش‌ها، هم سهم دستگاه‌های کارتخوان و همینطور اثربخشی دستگاه‌های کارتخوان طی دو سال گذشته همواره روند رو به رشدی داشته است و یکی از اهداف کلیدی و استراتژیک آسان پرداخت سرمایه‌گذاری در حوزه دستگاه‌های کارتخوان بوده است. گرچه تلاش اصلی ما در فرهنگ‌سازی برای پرداخت موبایلی بوده است ولی به فکر سرمایه گذاری جدی در دستگاه‌های کارتخوان و خدمات ویژه روی آن هستیمهمچون گذشته سرویس‌های ویژه و نوآورانه‌ای جهت ارائه بر روی انواع دستگاه‌های کارتخوان آپ در حال پیاده سازی است که در آینده نزدیک خبرهایی در مورد آن منتشر خواهیم کرد.

 

عده زیادی از کارشناسان نظام پرداخت با تبلیغات تجملاتی شرکت‌های PSP برای جذب تراکنش‌های بالا مخالفند. نظر شما در این خصوص چیست؟

من مخالف این نظر هستم زیرا تبلیغات از دو جنبه اهمیت دارد، نخست بحث فرهنگ سازی است که همواره یکی از دغدغه‌های نظام پرداخت بوده و بحث دیگر ایجاد جذابیت برای همه مشتریان است.

شرکت آسان پرداخت هزینه‌های زیادی را برای فرهنگ‌سازی و آموزش در مبحث پرداخت موبایلی کرده است و امروز شاهدیم همه فعالان عرضه پرداخت الکترونیک از منافع ایجاد شده در این فضا استفاده می‌کنند.

من معتقدم آنچه باعث افزایش کاربری خدمات الکترونیک می‌شود کیفیت آن خدمات است و صرفاً جوایز و کمپین‌ها یک برانگیزاننده است و افتخار ما روی به کیفیت خدمتی است که ارائه می‌کنیم و سعی می‌کنیم با کمپین‌ها به افزایش کاربری این خدمات کمک کنیم.

آسان پرداخت در الکامپ امسال با اختصاص یک غرفه به حمایت از استارت آپ‌ها، پرداخته بود.

منبع: سرمدنیوز

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب