امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1921 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خولیو ولاسکو در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد؛

هرگز همکاری‌ام را با ایران تمام نمی‌کنم/ دوست داشتم با ایران قهرمان جهان شوم/ مطمئنم برناردی به ایران می‌آید

خبرایران: خولیو ولاسکو سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران اعلام کرد بعد از هدایت تیم ملی آرژانتین دیگر در هیچ تیمی به عنوان سرمربی فعالیت نمی‌کند. وی همچنین گفت: دوست داشتم با ایران به عنوان قهرمانی جهان برسم ولی از آنجا که آرژانتین جایگاه خوبی ندارد، باید دینم را به کشورم ادا کنم.
هرگز همکاری‌ام را با ایران تمام نمی‌کنم/ دوست داشتم با ایران قهرمان جهان شوم/ مطمئنم برناردی به ایران می‌آید
به گزارش خبر ایران، خولیو ولاسکو در نشست خبری که صبح امروز در آکادمی فوتبال برگزار شد، در حالی که به شدت تحت تاثیر پخش کلیپ دوران فعالیتش در ایران قرار گرفته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این برای من سخت است که به عنوان سرمربی در آخرین نشست خبری حضور داشته باشم. از دیروز موج احساسات در من ایجاد شد. از شب گذشته سعی کردم خودم را برای این نشست خبری آماده کنم ولی تماشای این کلیپ همه چیز را به هم ریخت و دیگر نمی‌توانم خودم را کنترل کنم.

وی افزود: من دوست داشتم با ایران تا پایان قصه قهرمانی در جهان باشم چون اعتقاد دارم ایران می‌تواند به این عنوان برسد ولی از آنجا که تیم ملی آرژانتین هم جایگاه خوبی ندارد، آنها مدام از دسامبر گذشته از من خواستند که به این کشور بروم.  با این حال هرگز همکاری‌ام را با ایران تمام نمی‌کنم.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران با تاکید بر اینکه آرژانتین برای او قصه دیگری است، گفت: آرژانتین کشور من است. 31 سال از این کشور دور بودم و باید دینم را به آن ادا کنم. این آخرین شانس من برای خدمت به کشورم است. اگر الان این پیشنهاد را قبول نکنم، دیگر شانسی نخواهم داشت.

وی به تشریح دلایل انتخاب تیم ملی والیبال در سه سال گذشته پرداخت و ادامه داد: من به خاطر دو دلیل عمده به ایران آمدم. اول اینکه می‌دانستم در ایران حرکت جدی در والیبال شکل گرفته و کشور شما آینده درخشانی در والیبال دارد. وقتی به ایران آمدم و شرایط را دیدم، تعجب کردم چون شرایط بهتر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردم. اینجا  بازیکنان مستعد زیادی دیدم که از تمام کشورهایی که در آنجا کار کردم بیشتر هستند.

ولاسکو خاطرنشان کرد: دلیل دوم هم که ایران را انتخاب کردم، دلیل فرهنگی بود. می‌خواستم فرهنگی متفاوت از آمریکای لاتین و اروپا را تجربه کنم. حضور در ایران برای من تجربه جالب و گرانبهایی بود. من از همه مردم ایران، تمام تماشاگران، خبرنگاران که به ما کمک کردند نتایج مثبت برای ایران رقم بخورد، تشکر می‌کنم.

وی همچنین به ماموریت فرهنگی خودش اشاره کرد و گفت: در ایتالیا و آرژانتین سئوالات زیادی درباره والیبال ایران از من می‌پرسند. آنها اطلاعات ناقصی از ایران دارند و برای همین من نه تنها درباره والیبال ایران، بلکه درباره فرهنگ ایران هم با آنها صحبت و تاکید می‌کنم آنچه در ایران جریان دارد با آنچه که آنها فکر می‌کنند، متفاوت است.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: هرچند حالا وقت خداحافظی از تیم ملی والیبال است ولی هرگز ارتباطم را با ایران و فدراسیون والیبال قطع نمی‌کنم. من دیروز هم به شاگردانم گفتم که یک مربی خوب، یک معلم خوب هم هست. یک مربی زمانی خوب است که به این فکر کند که بعد از رفتنش، دیگران هم نتایج خوب را تکرار کنند. من به بازیکنان ایران گفتم که باید همان هدف گذشته را دنبال کنید.

وی با بیان اینکه شناخت خوبی نسبت به "لورنزو برناردی" دارد ، گفت: می دانم که ایران با یک مربی خوب در حال مذاکره است. من لورنزو را از زمانی که فقط 12 سال سن داشت می شناسم. شاید او تجربه اش کمتر از من باشد اما وقتی من در سال 1989 مربی ایتالیا شدم فقط 39 سال سن داشتم و در حال حاضر برناردی شرایط مناسب تری نسبت به آن زمان من دارد.

ولاسکو افزود: البته قبول دارم بر عهده گرفتن هدایت تیمی که نتایج خوبی کسب می کند، کار دشوری است. ولی هرکسی عاشق ایران است باید به این مربی کمک کند.

وی در ادامه اظهار داشت: می دانم تصمیم من برای رفتن به آرژانتین حرفه ای نیست و تصمیم بسیار سختی است. وضعیت تیم والیبال آرژانتین از ایران پایین تر است حتی این کشور به لحاظ اقتصادی هم شرایط پایین تری نسبت به ایران دارد.

سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: من در سال 1982 به عنوان مربی دوم و مربی بدنساز کارم را با آرژانتین آغاز کردم و با این تیم به جاهای مختلفی رفتم. بعد از مدتی به تیم ایتالیا پیوستم و جاهای جدیدی را تجربه کردم. و شهرت و پول زیادی به دست آوردم. اکنون زمان آن است چیزی که آرژانتین به من داده را به آنها بازگردانم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آخرین شانس زندگی من برای خدمت به وطنم است. ولی این را صادقانه می گویم که ایران همیشه در قلب من می ماند. دیروز هم به بازیکنانم گفتم بهترین هدیه به من ادامه این روند موفقیت آمیز است.

ولاسکو درخصوص پذیرش هدایت این تیم توسط لرنزوبرناردی گفت: وضعیت در حال حاضر نسبت به سه سال پیش که من تیم را تحویل گرفتم خیلی بهتر شده البته من تمام فیلم و مستنداتی را که در اختیار دارم را به وی تحویل می دهم تا تصمیم بهتری بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت به ایران بعنوان سرمربی برای شما وجود دارد؟ بیان کرد: آرژانتین آخرین تیمی است که در زندگی حرفه‌ای‌ام آن را هدایت خواهم کرد، شاید به عنوان مدیر فنی این اتفاق رخ بدهد و شاید هم مدیریت تیم را بر عهده بگیرم، ولی آنچه مسلماً دیگر نمی‌توانم تیمی را بعنوان سرمربی اداره کنم، البته این تصمیم را باید بعد از المپیک ریو بگیرم.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال در این باره اضافه کرد: من دیگر آن جوان سابق نیستم، مدام در سفر و دور از خانه بودن برایم سخت است که سه کشور را بطور همزمان مدیریت کنم، نوه‌ها و دخترانم در ایتالیا هستند و دوستانم در آرژانیتن حضور دارند اما خودم مجبور بودم در یک کشور سوم کار کنم. اگر کارم در آرژانتین تمام شود و به من پیشنهاد مدیر فنی بدهند، شاید به ایران برگشتم اما هرگز کشور چهارمی وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: والیبال ایران چیزهای زیادی برای گفتن دارد، من فرهنگ والیبال و فرهنگ مردم ایران را در خارج از ایران برای دیگران بازگو کردم در اروپا بر این باور هستند که والیبال خوب تنها در اختیار تعداد اندکی از کشورها است برای همین آنها یک دفعه با شگفتی بزرگی مواجه شدند که ایران به این سطح از پیشرفت رسیده است.

ولاسکو همچنین گفت: من در تمام مصاحبه هایم در رسانه های اروپایی تاکید کردم که ایران یک تیم خاص بوده که به موقعیت قابل توجهی دست یافته است چندین بار نیز به داور زنی گفتم که اگر شرایط اقتصادی بهتر باشد ایران حتی می تواند میزبان مسابقات بزرگ دنیا باشد چون دنیا باید بداند سطح حرکت ایران چگونه باید باشد.

وی درخصوص اینکه والیبال ایران چه چیزی به آن داد عنوان کرد: والیبال ایران اشتیاق زیادی در من ایجاد کرد بازیکنان ایران همواره می خواهند بازی کنند و بزنده باشند، نه تنها در تیم ملی بلکه در لیگ همچنین شرایطی وجود دارد اما در برخی کشورها بی‌انگیزگی را شاهد هستیم.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال اضافه کرد: من در ایتالیا در مصاحبه‌هایی که انجام دادم گفتم که دیگر دوست ندارم خودم اشتیاق را به بازیکنان منتقل کنم بلکه آن‌ها باید این زمینه را ایجاد کنند و من تنها می توانم به آنها اعتماد به نفس داده و مسایل فنی را بیان کنم من چیزی را که در ایران آموختم به فرزندان و نوه هایم انتقال خواهم داد و این فراتر از ورزش است چراکه با درک از فرهنگ یکدیگر به هم احترام گذاشتیم.

وی درخصوص احیای خود در ایران گفت: من تنها مربی هستم که در دنیا در دو قاره عنوان قهره مانی را کسب کردم که در آسیا و اروپا بوده پس ایران من را در تاریخ والیبال جهان قرار داد برای همین از همه تشکر می کنم.

ولاسکو درخصوص اینکه چرا برناردی توافق با ایران را تأیید نمی‌کند، گفت: هفته پیش هفته مهمی در ایتالیا بود لورنزو نمی‌خواست درباره ایران صحبت کند زیرا هم اکنون با یکی از بهترین تیم‌های لهستان قرارداد دارد اما من مطمئن هستم وی به ایران می‌آید.

وی ادامه داد: موضوعی که می‌خواستم بیان کنم این است که من خودم هم به احترام رسانه‌های ایران با هیچ کدام از خبرنگاران اروپایی و آرژانتینی درباره پیوستنم با آرژانتین صحبت نکردم چونکه دوست داشتم این موضوع را امروز در این مکان به طور رسمی بیان کنم ولی از فردا می‌توانم با آنها مصاحبه کنم.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال درخصوص نتایج احتمالی ایران در لیگ بعدی جهانی خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی تواند انتظار برد در همه بازی ها را از ایران داشته باشد، لیگ جهانی برای اولین بار با فرمول جدیدی برگزار می شود تیم آرژانتین در رنکینگ بهتر از ایران است ولی فدراسیون جهانی ایران را برای گروهA انتخاب کرده است پس آنها واقعیت ها را می بینند.

وی اضافه کرد: مردم باید شرایط را درک کنند اینطور نیست که ما اگر یک بار ایتالیا را بردیم پس بهتر از ایتالیا هستیم و یا اگر باختیم پس رفت کرده ایم باید شرایط کنونی را حفظ کرد و پس آن پله های ترقی را طی کنیم.

ولاسکو در خصوص احساسات خود قبل از ترک ایران گفت: سه سال پیش که به ایران آمدم هرگز فکر نمی‌کردم چنین احساسی درباره ایران پیدا کنم اما حالا احساس و عواطف بسیار قوی در من ایجاد شده است. وقتی من کارم را شروع کردم با من رفتار بسیار خوبی صورت گرفت، آقای داورزنی بعنوان رئیس فدراسیون والیبال فوق‌العاده کار کرد حتی زمانی که دخترم به ایران آمد آنها همه کشور را به من نشان دادند در اینجا حتی غذاهایی برایم پخت کردند که با ذائقه ام خوش بیاید و اینها بخشی از چیزهایی است که مرا عاشق ایران کرده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب