امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19214 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد؛

سرتعظیم درمقابل همه شهیدان انقلاب اسلامی فرود می آوریم

خبرایران : دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نخستین دوره آموزشی صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: این ایام متعلق به شهدای کربلای 4 می باشد یاد کنیم از همه شهیدان و سرتعظیم فرود آوریم و به خصوص غواصان شهید که در کربلای 4 با دستان بسته زنده زنده مدفون شدند.
سرتعظیم درمقابل همه شهیدان انقلاب اسلامی فرود می آوریم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان شیلات ایران دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران طی سخنانی در نخستین دوره آموزشی صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی با ادای این مطلب گفت: این ایام متعلق به شهدای کربلای 4 می باشد یاد کنیم از همه شهیدان و سرتعظیم فرود آوریم و به خصوص غواصان شهید که در کربلای 4 با دستان بسته زنده زنده مدفون شدند. در زمان جنگ عزیزان رزمنده و کسانی که در جنگ بودند همه آمادگی برای شهادت داشتند. بعضی از شهیدان و رزمندگان می گفتند که ما دوست نداریم بلافاصله شهید شویم دوست داریم که ضربتی بخوریم آرام آرام فرصت داشته باشیم این لحظات آخر را با خدای خود راز و نیاز کنیم و شهید شویم.

تشکر می کنم از آقای مهندس کوق و همکارانشان و کمیته صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و شما عزیزان و میهمانان عزیز از جاهای مختلف و همکاران عزیزم که در خدمتتان هستیم .

ما خداوند مهربان را چطور خطاب می کنیم خداوند القاب مختلفی دارد ولی ما خداوند متعال را با رحمان و رحیم صدا می کنیم آیات و سوره های قرآن هم با بسم الله الرحمان الرحیم شروع شده است در سوره توبه هم که خداوند می خواهد قهاریت خود را نشان دهد از القاب دیگر خداوند در آنجا استفاده می شود آن سوره بسم الله ندارد.

نقل می کنند که حضرت موسی ع از خداوند متعال سوال کرد که تو بندگانت را چقدر دوست داری؟ خداوند گفت: حرکت کن به طرف فلان کوه برو. حضرت موسی (ع) راه افتاد و در مسیر دید که یک جوانی دارد بر می گرددو اظهار خوشحالی می کند که بالاخره خلاص شد و از سختی ها عبور کرد. رفت جلوتر دید که یک پیرزن مسنی دست و پایش بسته شده و دارد برای پسرش دعا می کند که این پسر من که در این مسیر برمی گردد آسیبی بهش نرسد، گفت داستان چیست؟ گفت این پسر از دست من خسته شده و من را اینجا رها کرده که بمیرم و من دارم برای او دعا می کنم که سالم باشد. خداوند به حضرت موسی رو کرد و فرمود که خداوند متعال بندگانش را بیشتر از این مادر نسبت به فرزندش دوست دارد. گفت خداوند همه بندگانش را دوست دارد. خداوند متعال آخرین رسولش را مبعوث می کند و پیامبر (ص) می فرماید : من مبعوث شدم که اخلاق را کامل کنم. تا چه اندازه تلاش می کنیم که رعایت کنیم حقوق همدیگر را.

حضرت علی (ع) که می فرمایند: وقتی می شنود نه در کوفه ، نه در مدینه در یک جای دورافتاده ای خلخال از پای یک زن یهودی به زور درآورند تقاضای مرگ می کند.

قرآن کریم می فرماید: علامه طباطبایی در ذیل تفسیر المیزان این آیه می فرماید تا خودتان درست نشوید جامعه تان درست نمی شود.

در مسائل اجتماعی خداوند متعال کاری به کار شما ندارد. اگر می خواهیم سازمانمان درست شود اول باید خودمان تک تک درست شویم.

امروزه با گسترش شبکه های مجازی بحث های زیادی مطرح می شود. ما هم اگر می خواهیم در مسایل اجتماعی به این نکات برسیم باید از خودمان شروع کنیم .

در این ایام که مصادف با میلاد حضرت مسیح (ع) می باشد و ایام عید جمعیت زیادی از جهانیان و ایام شادی و سرور است این ایام را به همه جهانیان و ادیان الهی به ویژه به شما بزرگواران تبریک می گویم و انشاء الله که توفیق داشته باشیم که ادامه دهنده راه پیامبران باشیم.

خداوندا: به ما عطان کن آن چیزی را که وعده دادی به رسولانت .آمین

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب