امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19253 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان صداوسیما اعلام کرد؛

ایران ساخت تجلی اقتصاد نخبگانی است

خبرایران : علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در پیامی به جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت این جشنواره را گفتمان ساز اقتصاد دانش‌بنیان در زیست‌بوم هنری و فرهنگی کشور و تجلی اقتصاد نخبگانی عنوان کرد.
ایران ساخت تجلی اقتصاد نخبگانی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، متن پیام علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما به نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت به این شرح است:

جامعه ایرانی از دیرباز تاکنون با هوشمندی و خلاقیت مأنوس بوده و با اتکا به ارزش‌های دینی و انقلابی برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کرده است. دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه پیشرفت و عدالت است و اقتصاد مقاومتی یگانه رهیافت اقتصادی برای تعالی کشور ترسیم‌شده است.

اقتصاد دانش‌بنیان با تکیه‌بر هوش ایرانی، تولید ثروت از حوزه علم و فناوری را هدف قرار داده است تا حرکت نخبگانی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی رهنمون گردد. رسانه ملی در دوره جدید فعالیت خود با محور قرار دادن شعار رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار تلاش می‌کند ضمن حمایت از دانش و فناوری مزیت‌های علمی فناوری و دانش‌بنیان کشور را نیز معرفی و از جریان نخبگی کشور حمایت نماید.

«ایران ساخت» تجلی اقتصاد نخبگانی است. تولد جشنواره ملی ایران ساخت با رویکرد فرهنگی و هنری تابستان امسال در نشست مشترک مدیران رسانه ملی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عینیت یافت و رسانه ملی با درک تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات دانش‌بنیان را بیش از گذشته در دستور کار قرار داد.

«ایران ساخت» در آغاز راه است و گفتمان سازی اقتصاد دانش‌بنیان را در زیست‌بوم هنری و فرهنگی کشور پی می‌گیرد.

این جشنواره عرصه‌ای را مهیا کرده که گوی بلورین آن بین نخبگان دانش‌بنیان و هنرمندان خوش‌ذوق در گردش است. جشنواره ایران ساخت تولیدات ملی را در سرای شرکت‌های دانش‌بنیان ملی فروزان‌تر می‌کند و بدون شک رسانه ملی در این مسیر یار و همراه است.

 

علی عسکری

رئیس سازمان صداوسیما

 

شایان‌ذکر است نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت به دبیر کلی پرویز کرمی باهمت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری در هفت بخش «ایده بازار، رسانه‌های دیداری و شنیداری، ادبیات، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای» از 15 تا 18 دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب