امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19270 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترکرمی درنشست خبری «ایران ‌ساخت»اعلام کرد؛

جشنواره ایران ساخت تولید محتوا و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را ترویج و تبلیغ می کند/ کمک به برندسازی محصولات دانش بنیان ایرانی/ باید اقتصاد دانش بنیان توسط مردم دیده شود

خبرایران : دبیرکل جشنواره نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ‌ساخت» گفت: باید اقتصاد دانش بنیان توسط مردم دیده شود اگر هر ماه یکی از کالاهای ایرانی با کمک جمعی رسانه ها این کالا را برند کنند خرید آن در سطح جامعه افزایش می یابد.
جشنواره ایران ساخت تولید محتوا و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را ترویج و تبلیغ می کند/ کمک به برندسازی محصولات دانش بنیان ایرانی/ باید اقتصاد دانش بنیان توسط مردم دیده شود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ‌ساخت»، صبح امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه 1395 با حضور«دکتر پرویز کرمی» دبیرکل جشنواره، «‌حسین پارسایی» معاون اجرایی، «ناصر فیض» دبیر بخش ادبیات، سایر دبیران بخشهای مختلف جشنواره  و اصحاب رسانه، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و دراین نشست خبری «دکتر پرویز کرمی» دبیرکل نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ‌ساخت» درخصوص چرایی حضور معاونت علمی در این جشنواره، به سه هدف اشاره و اظهارداشت: تجاری کردن محصولات ایرانی، حمایت از دانش و گفتمان ‌سازی و بسط اقتصاد دانش ‌بنیان که همگام با اقتصاد مقاومتی به عنوان رویکردی تازه در عرصه اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ثبت ۲۹۰۰ شرکت دانش ‌بنیان در ایران و ۸۱۰۰ شرکت در سطح تأیید صلاحیت، از اقدامات در این زمینه است.

دبیرکل نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ‌ساخت»، با توضیح درباره ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دنبال کردن دو هدف راهبردی سخن گفت، که عبارتند از: توجه به علم و ترویج فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و کارآفرینی.

مشاور فرهنگی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره چرایی برگزاری جشنواره «ایران‌ساخت» آن را به فرمایشات رهبری مبنی بر ترویج حمایت از کالای ایران مرتبط دانست و اهداف آن را در سه بند معرفی کرد:

حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیات ساخت ایران

ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت

کمک به برجسته‌سازی کالاهای مرغوب ایرانی

دکتر کرمی بیان کرد: نظر به اهمیت گفتمان سازی علمی و فناوری در کشور، ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی ایجاد و راه اندازی شد.

دبیر ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، درباره برگزاری جشنواره «ایران ساخت»  توسط این ستاد گفت: بنابراین در راستای فعالیت های ستاد، موضوع برگزاری جشنواره «ایران ساخت» طراحی شد تا تولید محتوا و جریان سازی این عرصه برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی انجام شود. بنابراین با این جشنواره در نظر داریم تولید محتوا و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را ترویج و تبلیغ کنیم.

دکتر کرمی، با بیان اینکه هنرمندان کشور مسئله حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی را به خوبی درک کرده اند اما این مهم به شکل اجرایی در جامعه دیده نمی شود ابراز کرد: شاید امروزه فرهنگ غلطی جا افتاده و خرید برند و کالای خارجی به نوعی رقابت و باعث فخر فروشی شده اما باید این مسئله در جامعه رواج و فرهنگسازی شود که خرید کالای ایرانی حمایت از تولید کشور و جوانان و اشتغالزایی است.

مشاور معاون علمی و فناوری، با بیان اینکه همچنین کمک به برندسازی محصولات دانش بنیان ایرانی از اهداف دیگر این جشنواره است، گفت: باید اقتصاد دانش بنیان توسط مردم دیده شود اگر هر ماه یکی از کالاهای ایرانی با کمک جمعی رسانه ها این کالا را برند کنند خرید آن در سطح جامعه افزایش می یابد همچنین معرفی کسب و کارهای نوآور و شرکت های دانش بنیان نیز از اهداف دیگر جشنواره است که با کمک اهالی هنر این اقدام عملی می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در ۵ بخش ادبیات، ایده بازار، رسانه های دیداری و شنیداری، هنرهای تجسمی و رسانه های دیجیتال برگزار می شود، گفت: در بخش رسانه های دیجیتال ۵۲۳ اثر به جشنواره ارسال شد که ۱۳۴ اثر به داروی نهایی راه یافت، همچنین ۷۹۶ اثر مجموع آثار ارسالی به بخش رسانه های دیداری و شنیداری است که از این بخش نیز ۳۳۹ اثر به داوری نهایی راه یافت. در بخش ادبیات ۸۸۳ اثر ارسال و ۸۷ اثر به داوری نهایی راه یافت ۵۰۴ ایده به بخش ایده بازار ارسال شد که ۱۸ اثر به داوری نهایی راه یافت.

دبیرستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، با بیان اینکه جوایز جشنواره از ۳ تا ۱۵ میلیون تومان با نظر هیئت داوران پیش بینی شده است، بیان کرد: به برگزیدگان تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق می گیرد و با حضور برخی حامیان کمک هایی نیز در حمایت از ساخت و تولید اثر ایشان در آینده و در موضوع جشنواره انجام می شود.

دکتر کرمی، اظهار داشت: آثار جشنواره معیارهایی همچون کمک به تقویت فرهنگ علم و اقتصاد دانش بنیان، پیام هایی متناسب با اهداف جشنواره، خلق ایده هایی تاثیرگذار، معرفی توانمندی های علمی و فناورانه و خلق روحیه خودباوری را در خود دارند.

وی با بیان اینکه ۵ تیزر انتخاب شده جشنواره از شبکه های صدا و سیما پخش شده و می شود، گفت: با هماهنگی بعمل آمده برگزیده بخش های مختلف توسط بنیاد ملی نخبگان استان ها در مراکز فرهنگی و هنری شهرهای مختلف به نمایش در می آید. همچنین با شروع جشنواره آثار برگزیده در نمایشگاهی در خانه هنرمندان در معرض دید قرار می گیرد. اپلیکیشنی با موضوع حمایت از کالای ایرانی توسط یکی از حامیان تولید شده که ۱۵ دی ماه در مراسم افتتاحیه رونمایی می شود. مراسم اختتامیه نیز ۱۸ دی ماه در مرکز همایش های صدا وسیما ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می شود.

بنا به این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار، با دبیرکلی پرویز کرمی، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

گفتنی است، جشنواره ایران ساخت با شعار «کسب و کار ایرانی» از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب