امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19286 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجتبی آقایی اعلام کرد؛

جشنواره عتف به دلیل استقبال خوب و تبعات مثبت آن از ملی بودن به بین المللی بودن تغییریافت/ جشنواره هنری عکس با هفته پژوهش در ارتباط است/ رونمایی از سایت و فرخوان سال آینده جشنواره عتف در روز اختتامیه

خبرایران: دبیر دومین جشنواره بین المللی پژوهش فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست‌ها گفت: در روز اختتامیه جشنواره پنج شنبه هفته جاری 16 دی ماه از دبیرخانه دائمی و سایت رسمی جشنواره رونمایی و همچنین فراخوان سال آینده اعلام می شود.
جشنواره عتف به دلیل استقبال خوب و تبعات مثبت آن از ملی بودن به بین المللی بودن تغییریافت/ جشنواره هنری عکس با هفته پژوهش در ارتباط است/ رونمایی از سایت و فرخوان سال آینده جشنواره عتف در روز اختتامیه

به گزارش خبرنگارخبرایران؛ نشست خبری جشنواره بین المللی هنری عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) صبح امروز 14 دی ماه 1395 با حضور«مجتبی آقایی» دبیر دومین جشنواره بین المللی پژوهش فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست‌ها ،«روان بخش صادقی» دبیر اولین جشنواره انیمیشن و فیلم کوتاه پژوهش، فناوری و نوآوری و اصحاب رسانه در دبیرخانه شورای عالی علوم برگزار و در این نشست خبری «مجتبی آقایی» دبیر دومین جشنواره بین المللی پژوهش فناوری و نوآوری اظهارداشت: با ابتکار معاون اجرایی دبیرخانه شورای عکس همزمان با هفته پژوهش مسابقه عکس و کارتون با استقبالی خوب و تبعاتی مثبت برگزار شد و ما را بر آن داشت که برنامه ریزی های خود را برای برگزاری این جشنواره از ملی بودن به بین المللی بودن تغییر دهیم.

دبیر دومین جشنواره بین المللی پژوهش فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست‌ها تصریح کرد: همچنین رشته های فیلم کوتاه و انیمیشن با رویکرد بین المللی به سایر رشته های این جشنواره اضافه شد و برگزاری منظم جشنواره ها عمدتا به دوره بیشتر از یک سال نیازمند است، به دلیل آنکه جشنواره هنری عکس با هفته پژوهش در ارتباط است این جشنواره را به صورت سالانه برگزار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد : در پایان مهلت مقرر برای ارسال آثار به جشنواره حدود هزار و 500 اثر از هنرمندان 44 کشور دنیا در حوزه عکس و کارتون اثر دریافت کردیم و در نهایت گروه داوری 164 اثر را در راستای نمایش و چاپ در کتاب این جشنواره انتخاب کردند.

آقایی با اشاره به تعامل بین حوزه هنر با علم و پژوهش و فناوری تاکید کرد: این دو حوزه تا پیش از برگزاری جشنواره هنری عتف از یکدیگر دور بودند و این جشنواره به خوبی توانست زمینه ای را برای فضای تعاملی بین دو حوزه برقرار کند.

وی افزود: در روز اختتامیه جشنواره پنج شنبه هفته جاری 16 دی ماه از دبیرخانه دائمی و سایت رسمی جشنواره رونمایی خواهد شد و همچنین فراخوان سال آینده اعلام می شود و نام جشنواره از جشنواره عکس و فیلم قرار است به جشنواره بین المللی هنری عتف در رشته های هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و انیمیشن تغییر کند.

 

صادقی: دریافت 477 فیلم خارجی از حدود 60 کشور دنیا در جشنواره عتف

روان بخش صادقی دبیر اولین جشنواره انیمیشن و فیلم کوتاه پژوهش، فناوری و نوآوری نیزدر ادامه این نشست اظهارداشت: امسال با درخواست دبیرخانه شورای عتف بحث انیمیشن را پیش بردیم و با وجود آنکه تصور می کردیم در مدت زمان کمتر از یک ماه و نیم نمی توانیم کار را به جایی برسانیم با تعداد قابل ملاحظه از آثار روبرو شدیم.

دبیر اولین جشنواره انیمیشن و فیلم کوتاه پژوهش، فناوری و نوآوری افزود: این جشنواره را با رویکرد بین المللی شروع کردیم تا به تمام دنیا گوشزد کنیم که همواره روی ارتباط حوزه های هنری با اشاعه علم، تحقیقات کار می کنیم.

وی با اشاره به دریافت 477 فیلم خارجی از حدود 60 کشور دنیا عنوان کرد: آمریکا با بیشترین تعداد آثار ارسالی (43 فیلم) در رده اول و آرژانتین با 38 فیلم و فرانسه و انگلیس هر کدام با 28 فیلم در رده های بعدی ارسال آثار به جشنواره هنری عتف هستند.

وی ابرازداشت: برای اهدای جوایز و بررسی های دقیق تر و کارشناسانه در هفت بخش شامل فیلم کوتاه، سریال های تلویزیونی، انیمیشن های اینترنتی و موبایل، انیمیشن های تبلیغاتی و سفارشی و ... داوری های تخصصی را برگزار کردیم تا برای جشنواره های دوره های بعدی رویکرد خوبی برجای گذاریم.

صادقی با اشاره به 153 فیلم ایرانی در گستره های مختلف برای بخش ملی بیان کرد: تمام تلاش خود را کرده ایم تا جشنواره به طور کامل با مضمون تحقیقات، فناوری و نوآوری رخ دهد همچنین برای دریافت آثار از کشورهای خارجی به طور کامل از اینترنت و به صورت آپلودی استفاده کردیم این کار باعث شد حجم آثاری که به صورت دستی به جشنواره می رسند بسیار کاسته شود و بتوانیم مانند تمام جشنواره ای دنیا جشنواره خود را پیش ببریم.

وی درپایان گفت: در بخش انیمیشن های کوتاه 296 فیلم، انیمیشن های دانشجویی 130 فیلم، انیمیشن های تجربی 113 فیلم و انیمیشن های تبلیغاتی و سفارشی 44 فیلم به دبیرخانه رسیده و امیدواریم از سال آینده ضمن تقویت کیفیت و افزایش آمار آثار بتوانیم جشنواره را حتی برای هنرمندان و پژوهشگران ایرانی هم به صورت اینترنتی برگزار می شود.

بنابراین گزارش، آئین اختتامیه جشنواره هنری عتف همراه با اهداء جوایز و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره پنج شنبه 16 دی ماه ساعت 17 برگزار می شود .

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب