امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19299 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شاپور محمدی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

فرابورس ایران ارزش‌گذاری خلاقیت و ایده را محقق کرد

خبرایران: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اهداف وزارت اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را توسعه بازار سرمایه دانست و به انواع روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اوراق صکوک، اجاره، مرابحه و منفعت از دستاوردهای مهم بورس است که به توسعه بازار سرمایه کمک می‌کند و شرکت‌ها می‌توانند انواع این اوراق را عرضه کنند.
فرابورس ایران ارزش‌گذاری خلاقیت و ایده را محقق کرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به آغاز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همچنین بازگشایی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس اشاره کرد و گفت: ایده‌ها و خلاقیت‌ها مانند کالا و خدمات دارای ارزش هستند و این ارزش‌گذاری از طریق فرابورس محقق شده است. شرکت‌های کوچک و متوسط اشتغال به همراه خواهند داشت و پیام‌آور مقابله با یاس و ناامیدی هستند؛ چرا که فرهنگ توانستن و به نتیجه رسیدن را ترویج می‌کنند و در راستای فرازهای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد ملی عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، شاپور محمدی در جمع سردبیران، خبرنگاران و پژوهشگران خبری سازمان صدا و سیما افزایش کد سهام‌داری، آپشن خریدوفروش و فعالیت صندوق‌های جسورانه و شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه را از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر سازمان بورس دانست.

محمدی در «نشست تخصصی اداره پژوهش‌های خبری» دستاوردهای بازار سرمایه در سال اقتصاد مقاومتی را تشریح، نقش بورس در تامین مالی واحد های تولیدی را ترسیم کرد و گفت: در همه کشورها از جمله کشور ما تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بانک‌ها آغاز شد اما اکنون در حال عبور از این مرحله هستیم و بورس‌ها به یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان مالی بخش‌های تولیدی بدل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان همزمان دو وظیفه نظارت و توسعه بازار سرمایه را بر عهده دارد گفت: افزایش شفافیت بازار سرمایه، رعایت عدالت در فراگرد دادوستد سهام و کمک به تولید ملی از طریق تسهیل فرآیند تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اهداف وزارت اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی را توسعه بازار سرمایه دانست و به انواع روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اوراق صکوک، اجاره، مرابحه و منفعت از دستاوردهای مهم بورس است که به توسعه بازار سرمایه کمک می‌کند و شرکت‌ها می‌توانند انواع این اوراق را عرضه کنند.

محمدی ادامه داد: افزایش سرمایه از طریق مطالبات سهام‌داران، آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها از دیگر روش‌های تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه نقش بازار سرمایه در تامین مالی به این روش‌ها محدود نمی‌شود به اوراق سلف اشاره کرد و افزود: شرکت‌ها می‌توانند محصولات تولیدی آینده خود را از طریق اوراق سلف در بورس کالا عرضه و بخشی از نیاز‌های مالی خود را تامین کنند. وی یکی دیگر از روش‌های تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه را فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری دانست و گفت: این صندوق‌ها می‌توانند سرمایه‌های کوچک را جمع‌آوری و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

محمدی در ادامه به نقش بازار سرمایه در تامین مالی شهرداری‌ها و همچنین نهادهای عمومی اشاره کرد و افزود: بخشی از نیازهای مالی شهرداری‌های سراسر کشور، سایر نهادهای عمومی و همچنین دولت از طریق بازار سرمایه انجام شده است و بازار سرمایه با کارویژه‌های تقویت نظام مالی کشور، تقویت تولید داخلی و شفاف‌سازی اقتصاد نقش مهمی در اجرا شدن اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با بیان اینکه 50 سال از عمر بورس کشور می‌گذرد بیان داشت: باید شفافیت در بازار سرمایه به حداکثر ممکن خود برسد و ما نیز با تمام توان برای توسعه بازار سرمایه تلاش خواهیم کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب