امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1930 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی؛

تست مصرف مواد مخدر در طرح نوروزی افزایش می یابد/ اجازه شماره گذاری تریلر فراز را نداریم/ تهران روزانه بیش از 500 مورد تصادف دارد

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح نوروزی جاده و شهرها از اواخر اسفندماه سال جاری اعلام کرد: خودروهای تست مصرف الکل و مواد مخدر برای سلامت روانی رانندگان در این طرح افزایش یافته و در تمام استان و جاده ها مستقر می شوند.
تست مصرف مواد مخدر در طرح نوروزی افزایش می یابد/ اجازه شماره گذاری تریلر فراز را نداریم/ تهران روزانه بیش از 500 مورد تصادف دارد
به گزارش خبر ایران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی روز شنبه در نشست خبری افزود: رانندگانی که یک بار از مواد مخدر یا الکل استفاده کنند شش ماه گواهی نامه آن ها ضبط و 200 هزار تومان جریمه می شوند.

وی با بیان اینکه گواهی نامه شش هزار و 386 راننده در آستانه ضبط هستند، گفت: رانندگانی که نمره منفی آن ها به دلیل تخلفات بیش از 30 باشد ، گواهی نامه آن ها ضبط می شود.

مومنی ادامه داد: در عین حال رانندگانی که شش ماه تخلف نکنند نمره منفی آن ها، حذف می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود 170 کد تخلف، اضافه کرد: 20 مورد ، تخلف حادثه ساز محسوب شده و نمره منفی به آن ها تعلق می گیرد.

سردار مومنی با بیان اینکه در یک هزار و 107 مورد از تصادفات، دستگاه های دخیل، مقصر شناخته شده اند، گفت: بیشترین سهم تصادفات را شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، اداره آب و فاضلاب، وزارت نیرو ، ادارات برق و شرکت گاز تشکیل داده اند.استان های فارس و خراسان رضوی در 10 ماه امسال بیشترین تصادفات را داشته اند.
 در قانون جدید راهنمایی و رانندگی، صرفا راننده مقصر قلمداد نمی شود از این رو پلیس ملزم شده سهم خودرو و راه را در ایجاد تصادفات تشخیص دهد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با تاکید براینکه ایمنی خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی و کنترل آن ها از خط قرمز های اصلی طرح نوروزی سال آینده است، گفت: در این طرح وسایل نقلیه به صورت جدی کنترل می شود و کسانی که صلاحیت رانندگی نداشته باشند، اجازه تردد به آن ها داده نمی شود. به پایانه های شرکت های مسافربری نیز تذکر می دهیم در این زمینه دقت لازم داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش سوانح و تصادفات در چند سال اخیر اظهار داشت: سعی داریم تا پایان سال میزان تلفات ترافیکی را از 28 هزار مورد به زیر 18 هزار برسانیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه پرتردد ترین روزهای سال در جاده ها ایام نوروز و آخر شهریوراست، گفت: سفرهای شهری حجم بالایی را در این ماه ها به خود اختصاص می دهد و سعی کرده ایم به منظور رفاه مردم در خرید نوروزی، تمهیدات ترافیکی، کنترل دقیق تر وهوشمند داشته باشیم.

مومنی از مردم خواست تا حد امکان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کرده و از پارک دوبل و عبور از محل ممنوع خودداری شود.

سردار مومنی از تصادفات به عنوان منشا افزایش ترافیک یاد کرد و گفت: در تهران روزانه بیش از 500 مورد تصادف رخ می دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت قوانین پایان امسال را با انضباط بیشتر پشت سر بگذاریم.به منظور افزایش ظرفیت مراکز تعویض پلاک در کشور دو مرکز تعویض پلاک مکانیزه با استفاده از آخرین فناوریها دراسفند ماه امسال افتتاح می شود.

مومنی همچنین از افزایش ساعات کار مراکز تعویض پلاک تا ساعت 24 و یا به صورت شبانه روزی تاپایان امسال خبر داد.به زودی پیشرفته ترین مرکز تعویض پلاک دنیا در تهران افتتاح می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در صدد هستیم مردم نیز بتوانند نظارت همگانی بر ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند،گفت: به این منظور طرح سراسری نظارت مردم بر ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا می شود. نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس، دوربین و بازرسان نامحسوس هم اکنون اجرا و مردم نیز به این موارد اضافه شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در مسیرهای اصفهان و شیراز اجرا شده است ، افزود: از اسفندماه امسال نظارت مردم بر ناوگان حمل و نقل مسافربری اجرایی می شود و اگر تخلفاتی را مشاهده کردند از طریق پیامک به سامانه نظارت مردمی بر ناوگان حمل و نقل عمومی ارسال می کنند تا پلیس اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

سردار مومنی درباره آخرین وضعیت اسکانیا گفت: هنوز نقص های مهم اسکانیا رفع نشده است. در مورد محدودیت تردد این خودروها نیز در ایام نوروز باید بگویم اعمال محدودیت بخشی از کار پلیس است که اگر تشخیص دهیم در زمان و مکان خاص آن را اجرا می کنیم.

سردار مومنی در پاسخ به اینکه چگونه قاچاقچیان انسان 20 تا 30 نفر را در یک خودرو جا داده و در جاده های کشور تردد می کنند، اظهار داشت :مجازات قاچاق انسان بسیار سخت است، پلیس راهور در جاده های اصلی کنترل های لازم را دارد و قاچاقچیان به دلیل اینکه این موضوع را می دانند از راه های بیابانی برای قاچاق استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه تریلر فراز همان هوو بوده که با نام دیگری برای شماره گذاری به پلیس ارایه شده است ، اضافه کرد: وقتی جلوی شماره گذاری هوو را گرفتیم واردات این خودرو متوقف شد. شرکت واردکننده قصد داشت این تریلررا با نام فراز وارد کشور کند که به آنها اعلام کردیم تنها در صورتی که این خودرو به عنوان کامیون مورد استفاده قرار گیرد آن را شماره گذاری می کنیم که به همین دلیل خودروساز از واردات فراز منصرف شد.خودروهای هوو نیز پس از یک فراخوان ، استانداردشان اندکی ارتقاء یابد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب