امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19330 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

كارشناس آسيب‌هاي اجتماعی مطرح کرد؛

اعتياد معضلی بزرگ برای جوانان ايرانی است/ سوداگران با سواستفاده از ناآگاهي افراد، مصرف مواد مخدر را ترويج مي كنند

خبرایران: يک كارشناس آسيب‌هاي اجتماعي مي گويد: سوداگران از بستر ناآگاهي براي ترويج الگوي مصرف مواد مخدر صنعتي و داروهاي روان‌گردان بيشترين بهره را مي‌برند كه بايد دست اندركاران مبارزه با مواد مخدر جلوي اين سوداگري را بگيرند.
اعتياد معضلی بزرگ برای جوانان ايرانی است/ سوداگران با سواستفاده از ناآگاهي افراد، مصرف مواد مخدر را ترويج مي كنند

رضا صداقتی در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در دو دهه گذشته مواد مخدر سنتي به سمت صنعتي و شيميايي تغيير مصرف داده است و سوداگردان موادي را كه حاوي آمفتامين است را با نام مخدرهاي جديد به بازار عرضه كرده‌اند.

وي با بيان اينكه حيله‌هاي مختلفي براي گرايش به سمت مصرف مواد مخدر در شبكه‌هاي اجتماعي و عمومي وجود دارد، اظهار كرد: لاغري، افزايش اعتماد به نفس، سرخوشي و تخليه هيجانات از جمله حيله هاي فريبنده اي است كه سوداگران، نوجوانان و جوانان را به سمت ترويج مصرف اين مواد جذب مي كنند.

صداقتي اولين گام براي مقابله با اعتياد را آگاهسازي دانست و افزود: نوجوانان و جوانان بايد آسيب‌هاي اجتماعي را بشناسند و آنها را مديريت كنند.

 وي افزود: با توجه به اينكه آگاهسازي از درون خانواده شكل مي گيرد و شخصيت جوان قبل از سنين مدرسه تكامل مي‌يابد ، والدين بايد از حساس بودن مبارزه اجتماعي با مواد مخدر  مطلع شوند و در مقابل آن احساس وظيفه و  مسووليت كنند.

اين كارشناس آسيب هاي اجتماعي اظهار كرد: تجربه ثابت كرده است اگر خانواده به چارچوب هاي اخلاقي پايبند باشد، شخصيت فرزندان به درستي شكل مي گيرد و آنها كمتر در معرض مصرف مواد مخدر قرار خواهد گرفت.

صداقتي اعتياد را معضلي بزرگ براي جوانان ايراني دانست و تاكيد كرد: آموزش مهارت‌هاي زندگي ، قدرت تشخيص خوب و بد و مديريت درست از نكات كليدي در جهت مقابله با اعتياد است .

وي با اشاره به اينكه درصدي زيادي از معتادان ، شكست هاي عشقي و تحصيلي را عاملي براي مصرف مواد مخدر مي دانند، گفت : خانواده بايد در اين زمينه وارد عمل شود و تصميم بگيرد كه صحيح ترين راه براي مديريت كردن بحران‌هاي عشقي و تحصيلي فرزندان چيست .

صداقتي تصريح كرد: اگر مي خواهيم در آينده‌اي نزديك جوانان ايراني سالم داشته باشيم تا بتوانند چرخه‌هاي اقتصادي كشور را بگردانند بايد با شتاب بيشتر، برنامه‌ريزي منسجمي براي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر انجام شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب