امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1934 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛

رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده /متاسفانه در کشور ما معماری ایرانی اسلامی رعایت نشده است

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس آمارها، رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن این است که در گذشته مسئولیت پذیری اجتماعی در شهر بوده است.
رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده /متاسفانه در کشور ما معماری ایرانی اسلامی رعایت نشده است
به گزارش خبر ایران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست علمی کاربرد «مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه مدیریت شهری» که با حضور راجش تیواری (رئیس مرکز مسئولیت اجتماعی شرکتی و مشاور نخست‌وزیر هند) و همچنین برخی از اعضای شورای شهر(حقانی، راستگو، دانشور و حجت‌السلام ناصحی) و جمعی از شهرداران 22 گانه تهران و معاونین شهردار تهران برگزار شد، اظهارداشت: در حوزه فعالیت‌های مربوط به بخش اجتماعی، نیاز به استفاده تجربه گذشته داریم.

وی تصریح کرد: در دوره چهارم شورای شهر به موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی توجه ویژه‌تری شده است و در این زمینه کمیته اجتماعی تشکیل شده است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: بحثی که هم اکنون در سطح جهانی مطرح است قواعد نوین وضع شده در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی است که این مسئولیت می‌تواند نگرش انسانی به شهر داشته باشد بطوریکه در کشور ما مسئولیت پذیری اجتماعی سابقه طولانی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه اگر چه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری وسیعی در بخش‌های مختلف از جمله مترو، ساختن پل و توسعه فضای سبز شده است، گفت: اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی در گذشته باعث مشارکت شهروندان در کارهای مختلف می‌شد ولی متاسفانه اگرچه فضای شهرسازی ما گسترش پیدا کرده است اما قواعد ما به روز نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: شهرداری، دولت و مجلس می‌تواند در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما معماری ایرانی اسلامی رعایت نشده است، گفت: نمونه بارز آن ساختمان مجلس شورای اسلامی است که این ساختمان هیچ مناسبتی با معماری ایرانی اسلامی ندارد.

مسجد جامعی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 10 هزار شرکت با شهرداری‌ها کار می‌کنند که می‌توان از این ظرفیت برای مسئولیت پذیری اجتماعی استفاده کرد و در واقع مشوق‌هایی را برای شرکت‌های خصوصی جهت مشارکت در مسئولیت پذیری اجتماعی اتخاذ کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در بخش نیکوکاری نزول کرده است و این در حالیست که ما در این زمینه فقط شعار داده‌ایم ولی نتیجه چیز دیگری است ضمن اینکه مردم و تاریخ ما ظرفیت بالقوه‌ای را در نیکوکاری دارند که می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب