امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19351 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران خبر داد؛

یکشنبه نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه

خبرایران: مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را در عرضه اولیه پاکدیس 2000 سهم اعلام کرد و گفت: طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.
یکشنبه نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران با بیان اینکه 10 درصد از سهام شرکت پاکدیس برای نخستین بار در بازار سرمایه به روش ثبت سفارس عرضه اولیه می‌شود، گفت: در این روش، سفارش متقاضیان اعم از سهامداران حقیقی یا حقوقی در دوره ثبت سفارش که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود صرفا در دامنه اعلام شده قابل ثبت خواهد بود که در خصوص شرکت پاکدیس این دامنه از مبلغ 2200 تا 2310 ریال است.

یکشنبه نوزدهم دی ماه تعداد 28 میلیون سهم از مجموع سهام شرکت پاکدیس با روش ثبت سفارس در بازار دوم به عموم عرضه می‌شود.

افسانه اروجی حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را 2000 سهم اعلام کرد و گفت: طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.

به گفته وی در دوره ثبت سفارش، اطلاعات مرتبط با درخواست‌های خرید قابل اصلاح و حذف است و پس از این دوره امکان ویرایش سفارش‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به عرضه اولیه نخستین شرکت به روش ثبت سفارش (Book Building) در فرابورس، سپس محور فعالیت شرکت پاکدیس را تهيه، توليد، کشت مواد اوليه صنايع غذايي، تاسيس کارخانه‌های مواد غذايي به خصوص استحصال انگور و توزيع و فروش آبميوه‌جات، کنسروجات و نوشابه‌هاي غيرالکلي عنوان کرد و ادامه داد: پس از پایان دوره ثبت سفارش، اطلاعات حجم و قیمت سفارش‌های ثبت شده در اختیار کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده توسط مدیر عرضه قرار می‌گیرد تا عرضه سهام با توجه به یکسری شرایط که مختص روش بوک‌بیلدینگ است، صورت گیرد.

لازم به ذکر است، در نهمین نشست خبری یک‌ «دیدار، یک عرضه» که مرتبط با معرفی ظرفیت‌های شرکت پاکدیس بود مدیرعامل این شرکت اعلام کرد حدود 2.5 درصد از کل فروش سال جاری شرکت، سهم صادرات است که به عراق و افغانستان صادر می‌شود و بازار صادراتی محصولات خام از جمله انار، انگور سیاه و هویج نیز روسیه است.

شرکت پاکدیس یازدهم آبان ماه سال 93 در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر پذیرش و سپس نماد آن با عنوان «غدیس» بهمن ماه سال گذشته در بازار دوم درج شد. سرمایه این شرکت 280 میلیارد ریال است که 10 درصد آن یکشنبه 19 دی ماه برای نخستین بار به روش ثبت سفارش به عموم عرضه می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب