امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19474 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای کاهش آسیب های اجتماعی میدان راه آهن؛

بوستان امیریه بوستان فرامنطقه ای و خانوادگی می شود

خبرایران : شهردار منطقه یازده تهران گفت: بوستان امیریه برای کاهش آسیب های اجتماعی میدان راه آهن فرامنطقه ای می شودو در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.
بوستان امیریه بوستان فرامنطقه ای و خانوادگی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11  نصراله آبادیان با اشاره به این که میدان راه آهن یکی از مهم ترین مبادی ورودی شهر تهران است وبه همین دلیل آسیب های اجتماعی بسیاری در محیط پیرامون این میدان و محله راه آهن به ویژه در بوستان امیریه مشاهده می شود؛ گفت: بر اساس نظر کارشناسی کارگروه ویژه در این زمینه به این نتیجه رسیدیم بوستان امیریه میدان راه آهن را محصور کنیم و در اختیار خانواده ها قرار دهیم. هم اکنون در حال اجرای این طرح هستیم و امیدواریم با تبدیل این بوستان به بوستان فرا منطقه ای تا قبل از سال جدید بخش بزرگ آسیب های اجتماعی را با این اقدام رفع کنیم.

آبادیان، با تاکید بر رویکرد شهردار تهران برای تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی و ضرورت توسعه کالبدی شهر تهران اظهار داشت: در این راستا ۳۴ هزار و ۴۳۲ مترمربع فضاهای فرهنگی اجتماعی در منطقه ۱۱ ساخته شده که پردیس رازی، مجموعه یادیاران و احداث سایر پروژه های تفریحی ورزشی از جمله این موارد است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره و اظهار کرد: از بین محلات ۱۷ گانه منطقه، ۱۴ سرا در حال بهره برداری و ۳ سرا در حال تجهیز است که شورای راهبری محلات جهت احداث و تجهیزو پیگیری مسائل و مشکلات سراهای محلات تشکیل شده است.

شهردار منطقه ۱۱، وجود ۷۵ مسجد و ۴ حوزه علمیه، نوسازی ۷ مسجد، پوشش صددرصدی اذان در منطقه، وجود ۸ مرکز ورزشی و ۱۶ زمین چمن مصنوعی، احداث مجموعه بهاران با ظرفیت ۶۰ نفر در مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، تجهیز و راه اندازی سه مرکز کارآفرینی کوثر، تدوین سند توسعه محلات در بخش های فرهنگی و سایر حوزه ها را از جمله اقدامات انجام شده این منطقه در بخش اجتماعی فرهنگی برشمرد.

او با اشاره به ویژگی های خاص منطقه ۱۱ گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اقدامات فاخری انجام داده است. وضعیت خطوط مترو از یک خط در سال ۸۵ به سه خط و ۱۴ ایستگاه رسیده است. راه اندازی سه خط بی آر تی، افزایش خطوط تاکسی و اتوبوس و اقدامات فرهنگی با رویکرد خط سفید انجام شده است.

آبادیان افزایش بوستان های جدیدالاحداث تا ۳۲ بوستان، افزایش سرانه فضای سبز از ۶/۳ درصد به ۸/۵ درصد، راه اندازی ۳ میدان میوه و تره بار، ۳ ایستگاه آتش نشانی و ... را از اهم اقدامات حوزه خدمات شهری برشمرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب