امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1951 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرهنگ ادیبی مطرح کرد؛

شعار امسال راهیان‌نور «ما ایستاده‌ایم» است/بازدید بیش از یک میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب طی نوروز/20 اسفند روز ملی راهیان‌نور

سرهنگ نادر ادیبی ‌دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: یک میلیون و 500 هزار زائر طی نوروز امسال از مناطق عملیاتی جنوب کشور دیدن خواهند کرد.
شعار امسال راهیان‌نور «ما ایستاده‌ایم» است/بازدید بیش از یک میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب طی نوروز/20 اسفند روز ملی راهیان‌نور

به گزارش خبرایران، سرهنگ نادر ادیبی،‌ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور پیش از ظهر امروز، 27 بهمن‌ در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه به تشریح چگونگی برگزاری اوج اعزام اردوهای راهیان نور طی نوروز به جنوب کشور پرداخت و سیاست‌های کلی این ستاد را در زمان برگزاری اردوهای راهیان نور توصیف کرد.

 

جنگ؛ واکنش استکبار به آزادی‌خواهی ملل مختلف

وی بزرگترین واکنش جهانی در مقابل استقلال‌خواهی ملت‌های آزاده را به راه انداختن جنگ برای جلوگیری از دستیابی به اهداف ملت‌ها عنوان کرد و افزود: امروز دیگر این نکته که استکبار جهانی در مقابل ملت‌هایی که بخواهند روی پای خود بایستند، ایستادگی کرده و با تمامی توان سعی می‌کند که مانع از تحقق اهداف ملت‌های مستقل جهان شود، به اثبات رسیده است.

سرهنگ ادیبی ادامه داد: به همین منوال، پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار از سرزمین شیعه ایران، به عنوان اتفاقی خارج از قاعده استکبار جهانی بود، پس مستکبران تاب نیاورده و 8 سال جنگ تحمیلی را به وسیله گماشته خود صدام، به راه انداختند تا مانع از تحقق آرمان‌های ملت شریف ایران شوند. بدین ترتیب تا می‌توانستند با همکاری 40 کشور از صدام حمایت کردند.

اراده ملت ایران؛ صدام را به زانو درآورد

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران با تکیه بر اراده درون و نصرت الهی، در مقابل تجاوز صدام ایستادند، تصریح کرد: مردم ایران با تکیه بر داشته‌های معنوی و با اتکا به توان داخلی، در مقابل زورگویی‌های استکبار و ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق ایستادند و حماسه 8 سال دفاع مقدس را رقم زدند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه دفاع مقدس انگیزش جهانی برای ملت‌های آزادی‌خواه را به راه انداخت، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طی 8 سال جنگ تحمیلی، استکبار جهانی نه تنها همه گزینه‌های خود را روز میز داشت، بلکه همه آنها را به اجرا گذاشت، اما باز هم نتوانست در مقابل اراده مردم ایران پیروز شود. غرب نیز همه گزینه‌های خود اعم از تحریم و جنگ تمام‌عیار علیه ایران را به راه انداخت تا نظام اسلامی ایران را از پای درآورد، ولی نتوانست به امیال خود دست یابد.

«ما ایستاده‌ایم»؛ شعار امسال راهیان‌نور

وی با بیان اینکه شعار امسال راهیان‌نور تحت عنوان «ما ایستاده‌ایم» نامگذاری شده است، یادآور شد: هم‌اکنون با وجود این فشارها نیز ملت ایران باید با تکیه بر فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس که برخاسته از عاشورا بود، در مقابل زیادی‌خواهی استکبار و مسائل پیش آمده ایستادگی کند و پا عقب نگذارد.

سرهنگ ادیبی اظهار کرد: ستاد مرکزی راهیان‌نور با یک نگرش جدید، به برگزاری اوج اعزام اردوهای راهیان نور خواهد پرداخت. بر همین اساس سعی خواهد شد تا به همه مردم ایران به ویژه زائرانی که به این مناطق اعزام می‌شوند، نشان دهیم که می‌توان از دفاع مقدس در مقابل هر نوع سختی و فشاری درس ایستادگی گرفت. امسال نیز با بهره‌گیری از الگوهای خاص و ویژه و همچنین استفاده از تجربیات ده‌ها سال برگزاری راهیان نور سعی می‌کنیم این اردوها را قوت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه در راهیان نور با نگاه به زندگانی شهدا، ترویج سبک زندگی آنها را مورد نظر قرار داده‌ایم، بیان کرد: با تشکیل کمیته‌های ده‌گانه در ستاد مرکزی راهیان نور، تمامی تمرکزها در اوج اعزام‌های نوروزی به منطقه جنوب متوجه شده است و تلاش خواهد شد تا با تمامی امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی ارگان‌های مسئول در امر راهیان‌نور، پذیرایی از مردمی که به این منطقه سفر می‌کنند را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه پیش از این زیرساخت‌های اسکان کامل زائران در این مناطق وجود نداشت، افزود: امسال امکان اسکان برای 110 هزار نفر زائر طی شب در منطقه جنوب فراهم است، اما این امر نیز کافی نیست؛ چراکه حضور مردم در مناطق عملیاتی جنوب بسیار گسترده است. همچنین سعی می‌شود تا در مراکز اسکان متمرکز، کمبودها رفع شوند.

راویان از مهمترین مسائل مطرح در راهیان نور هستند

وی از تمهیدات مناسبی که برای این حوزه پیش‌بینی شده است یاد کرد و با بیان اینکه 5 میلیون نفر زائر برای کل سال و مناطق مختلف عملیاتی پیش بینی شده تا تحت پوشش بیمه‌ قرار بگیرند، ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم مطرح در راهیان نور، مسئله راویان و روایتگری دوران دفاع مقدس است. با توجه به اینکه امروزه ما فاصله زیادی با دفاع مقدس گرفته‌ایم، نیاز به روایتگری دقیق آن دوران بیش از پیش احساس می‌شود. به همین منظور نیز سپاه و ارتش در زمینه راویان فعال شده و امروزه بیش از 20 هزار راوی در ارتش، بیش از 16 هزار راوی در سپاه و بیش از 5 هزار راوی در نیروی انتظامی بنیاد شهید و مؤسسات دیگر در مناطق یادمانی به فعالیت می‌پردازند.

20 اسفند؛ روز ملی راهیان‌نور

سرهنگ ادیبی با بیان اینکه روز 20 اسفندماه تحت عنوان روز ملی راهیان نور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در این روز همایش شکوهمندی با حضور گسترده مردم در خوزستان برگزار می‌شود. در همین راستا طی خردادماه امسال، راهیان نور به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ملی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه اوج اعزام‌های نوروزی راهیان‌نور از 5 اسفند تا 15 فروردین برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و 500 هزار زائر از مناطق عملیاتی جنوب دیدن خواهند کرد. در این مدت نیز برنامه‌های متنوعی برای زائران اجرا می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب