امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19511 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدجواد رفائی اعلام کرد؛

برگزاری هفته‌های فیلم رویش در استان‌ها/ ثبت ۱۴۹۸ اثر در سامانه جشنواره 10 رویش/ما مشق بین‌المللی شدن می‌کنیم/ همایش خدمات متقابل دین و سینما برگزار می شود

خبرایران: دبیراجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: امیدوارم جشنواره فیلم کوتاه از حمایت‌های مادی و معنوی آستان قدس رضوی برخوردار گردد.
برگزاری هفته‌های فیلم رویش در استان‌ها/ ثبت ۱۴۹۸ اثر در سامانه جشنواره 10 رویش/ما مشق بین‌المللی شدن می‌کنیم/ همایش خدمات متقابل دین و سینما برگزار می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران؛ نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش صبح امروز 25 دی ماه 1395 با حضور«سیدجواد رفائی» دبیراجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش ،«هادی مقدم دوست» دبیر هنری دهمین جشنواره رویش ،«ابراهیم زره‌ساز» قائم مقام دبیردهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش و اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزارو دراین نشست خبری «سیدجواد رفائی» دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش اظهارداشت: سال 1384 جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش آغاز به کار کرد و طی این چند دوره تعداد زیادی از فیلمسازان ارزشی به جامعه سینمایی معرفی شدند.

رفائی تصریح کرد: در این مدت جشنواره؛ جز یک دوره در مشهد برگزار شده است. اکنون نیز دبیرخانه جشنواره به طور کامل به مشهد منتقل شده و حوزه بین‌الملل نیز یکی از بخش‌های جنبی جشنواره امسال است و آثار بسیار خوبی از 8 کشور ازجمله آمریکا، عراق، فلسطین، افغانستان، ترکیه، سوریه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در خلال برنامه‌ها به نمایش درخواهد آمد.

دبیراجرایی جشنواره رویش افزود: برای این دوره از جشنواره ۱۴۹۸ اثر در سامانه ثبت شده بودند، بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۸۶۰ اثر مربوط به بخش ملی و ۳۴۸ اثر هم مربوط به بخش جوان‌های رویش می‌شوند و در میان آثار ارائه شده ۴۴۰ مستند، ۶۱۸ فیلم کوتاه داستانی، ۷۵۰ اثر پویانمایی شرکت کرده‌اند که ۲۸۰ فیلم هم از ۱۱ کشور به بخش جنبی و بین‌المللی رسیده است.

وی ادامه داد: برای داوری آثار ارسال شده درهریک ازبخش‌های مختلف از برگزیدگان سال‌های قبل نیز استفاده کردیم و امیدواریم جشنواره فیلم کوتاه رویش در طی سال‌های آتی به جشواره فیلم رویش تبدیل شود و بخش‌های فیلم بلند و ویدئویی نیز جزو موارد انتخابی جشنواره قرارگیرد.

رفاهی عنوان داشت: درصورت عملی شدن این اتفاق بخش بین‌المللی جشنواره بسیار گسترده‌تر خواهد و مخصوصا بین کشورهای هم مرز با ایران در زمینه جامعه اسلام به فعالیت خواهد پرداخت. ضمن اینکه برگزاری هفته‌های فیلم رویش در استان‌ها نیز یکی از برنامه‌های جشنواره جانبی فیلم کوتاه رویش خواهد بود.

وی تاکید کرد: ازدوره هفتم جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش بخش جنبی بین‌الملل هم وجود داشت اما از آنجا که به قول مشهدی‌ها ما مشق بین‌المللی شدن می‌کنیم، پس از این چند سال تجربه در نظر داریم جشنواره را از سال آینده با شرکت دادن به فیلم‌های بلند ویدیویی و بخش بین‌الملل با اولویت جهان اسلام به صورت «جشنواره فیلم دینی رویش» برگزار کنیم.

دبیراجرایی جشنواره رویش یاداورشد: پس از برگزاری این دوره از جشنواره هفته‌های فیلم رویش در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد که در 6 ماه اول سال آینده، این هفته‌ها به صورت متمرکزتر با حضور آثار برگزیده برپا خواهند شد و احمدرضا درویش، شهریار بحرانی، بهروز شعیبی، بهرام عظیمی و پریوش نظریه از جمله داوران و مهمانان این دوره از جشنواره خواهند بود.

وی درپایان سخنان خود گفت: جوایز نقدی درمجموع بیش از 120 میلیون تومان است که بالاترین جایزه ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۴ میلیون تومان هم جایزه ویژه اهدا می‌شود و متعلق به اثری است که در تمام بخش ها عنوان برگزیده را کسب کند و امیدوارم جشنواره فیلم کوتاه از حمایت‌های مادی و معنوی آستان قدس رضوی برخوردار گردد و همچنین همایش تحت عنوان خدمات متقابل دین و سینما را در برنامه خود خواهیم داشت.

 

مقدم دوست: گارگاه‌های آموزشی‌ جشنواره رویش به تعریف سینمای دینی خواهند پرداخت

هادی مقدم دوست دبیرهنری دهمین جشنواره رویش نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: همیشه وقتی جشنواره فیلم کوتاهی فراخوان می‌دهد آثار زیادی به دبیرخانه ارسال می‌شود اما درباره جشنواره فیلم رویش باید گفت تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فراتر از انتظار ما بوده و آثاری که برای داوری انتخاب شده‌اند نه تنها بهترین فیلم‌ها بین آثار ارسالی بوده بلکه این آثار ازکیفیت و استاندارد بالایی نیز برخوردار هستند.

دبیرهنری دهمین جشنواره رویش ابرازداشت: رده سنی شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز جالب توجه و بیشترین شرکت‌کننده‌گان جشنواره متولدین دهه با 661 اثر هستند که از میان این تعداد 52 اثر انتخاب شده و از بین متولدین دهه 70، 157 عنوان به دبیرخانه ارسال شده که 10 اثر از این بین مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت و جالب توجه است که فیلمسازان نوجوان دهه 80، سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرد‌ه‌اند.

وی درخصوص گارگاه‌های آموزشی‌ نیزخاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها به تعریف سینمای دینی خواهند پرداخت. تحقیق و پژوهش‌ها درباره سینمای دینی بر پایه کارهای انجام شده بسیار موثر و مفید است. بنابراین امیدواریم در این کارگاه‌ها بتوانیم تجربه‌هایی که در این زمینه‌ها اتفاق افتاده است؛ تجمیع کنیم. همین طور برای برگزاری کارگاه‌ها از هیت داوری و انتخاب استفاده کنیم تا در جریان تمام فیلم‌ها قرار گیرد.

 

زره‌ساز: امسال 7 سالن ویژه و جدا برای اکران فیلم ها داریم

ابراهیم زره‌سازقائم مقام دهمین جشنواره رویش نیز در این نشست گفت: امسال سالن‌های اکران را جدا کردیم و 7 سالن ویژه داریم. به فیلم‌های داستانی 6 سأنس اختصاص دادیم، 8 سأنس برای فیلم‌های مستند و سه سانس برای فیلم‌های پویانمایی. همچنین یک سانس برای فیلم‌های بین‌المللی درنظر گرفته شده است.

قائم مقام دهمین جشنواره رویش درپایان سخنان خود گفت: امسال جلسه نقد و بررسی برای فیلم‌ها برگزار نخواهد شد بلکه هر روز یک نشست و کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد. حدود یک سال و نیم است که با همت حوزه هنری در تلاش برای پرورش منتقدان خوب هستیم. از همین جهت فراخوانی عمومی برای شرکت منتقدان در جشنواره امسال منتشر شده است.

 

بنابراین گزارش؛ دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش 27 تا 30 دی ماه در مشهد در پردیس سینمایی هویزه برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب