امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19536 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در جریان عرضه اولیه شرکت گز سکه صورت گرفت؛

کشف قیمت 1100 ریالی هر سهم نخستین شرکت دانش‌بنیان در بازار SME

خبرایران: پس از شرکت پتروصنعت گامرون که در تابلوی رشد بازار SME درج شده بود، گز سکه دومین شرکتی است که معاملات خود را در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران آغاز می‌کند.
کشف قیمت 1100 ریالی هر سهم نخستین شرکت دانش‌بنیان در بازار SME

معاملات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط روز جاری با عرضه اولیه نخستین شرکت درج شده در تابلوی دانش‌بنیان این بازار وارد دور تازه‌ای شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز 10 درصد از سهام شرکت گز سکه معادل 4 میلیون و 919 هزار سهم به اشخاص حقوقی و سرمایه‌گذاران نهادی عرضه شد که در جریان آن هر سهم این شرکت با نماد «غگز»، 1100 ریال کشف قیمت شد. مشاور پذیرش و کارگزار عرضه‌کننده سهام این شرکت کارگزاری سهم آشنا بود.

پس از شرکت پتروصنعت گامرون که در تابلوی رشد بازار SME درج شده بود، این دومین شرکتی است که معاملات خود را در این بازار آغاز می‌کند.

شرکت گز سکه شهریورماه سال جاری در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران پذیرش و نماد آن اول دی ماه در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر؛ زیرگروه تولید کاکائو، شکلات و شیرینی‌جات درج شد.

مدیرعامل این شرکت در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه اعلام کرده بود، تلاش ما این است که الگویی از شرکت کوچک خانوادگی را به یک عرصه شفاف که همان بازار فرابورس است وارد کنیم و به عنوان تولیدکننده گز، شیرینی و شکلات، نمونه خوبی برای بازار SME باشیم.

محمد گوهریان با اشاره به اینکه برای تولید محصولات‌ پژوهش‌های علمی زیادی صورت می‌گیرد گفته بود: توانسته‌ایم با استفاده از روش‌ها و دستگاه‌های تولید نوین از یک کارگاه قنادی به یک تولیدکننده مدرن بدل شویم و در حال حاضر 15 استارت‌آپ در مجموعه داریم که تا پایان امسال پنج شرکت دانش‌بنیان نیز وارد مجموعه می‌کنیم.

گفتنی است، از 101 شرکت متقاضی پذیرش در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط 85 شرکت از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخواست خود را به فرابورس ارائه کرده‌اند که پس از برگزاری 5 جلسه هیات‌ پذیرش تاکنون 8 شرکت در این بازار پذیرش شده‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب