امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1954 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران؛

ضرورت توجه به اجرای قانون کپی رایت و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه فن آوری اطلاعات

خبرایران: رییس انجمن تولیدکنندگان ‏نرم افزار تلفن همراه ایران بر بازنگری و تدوین ساز و کاری مناسب برای اجرای دقیق قانون کپی رایت در حوزه فن آوری اطلاعات و تولید محصولات دیجیتالی تاکید کرد و رشد و بالندگی در این بخش را در گرو سرمایه گذاری جدی تر و وسیع تر دانست.
ضرورت توجه به اجرای قانون کپی رایت و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه فن آوری اطلاعات

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید رسول اف» ادامه داد : عرضه نرم افزارهای خارجی در قالب یک بسته و با نازل ترین قیمت، این احساس را در کاربر و مخاطب داخلی ایجاد می کند که باید نرم افزارهای داخلی نیز با همین قیمت در دسترس قرار گیرند، در حالی که برخی از آن نرم افزارهای خارجی صدها دلار قیمت دارند و این وضعیت موجب کاهش انگیزه و رقابت برای تولید کنندگان داخلی می شود.

وی افزود : فعالیت های بسیاری در حوزه فن آوری اطلاعات و تولید محتوا صورت گرفته است، ولی این حوزه برای رشد و بالندگی به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد. همچنین با توجه به تحولات ایجاد شده در حوزه تلفن همراه و ابزارهای هوشمند و ضریب نفوذ آن در کشور، تامین نرم افزارها و محتوای مورد نیاز در این زمینه از اولویت های کشور به شمار می رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران ضمن بیان این مطلب گفت: برگزاری نمایشگاه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فرصتی برای رقابت میان شرکت های فعال در این زمینه را فراهم می کند تا بتوانند ضمن ارائه آخرین دستآوردهای خد با جدید ترین آثار دیجیتالی داخلی و خارجی نیز آشنا شوند.

وی افزود: فعالان حوزه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نیاز به توجه جدی تر دولت برای امکان حضور و رقابت بیشتر در عرصه بین الملل دارند.

رسول اف ضمن اشاره به حقوق مالکیت مادی و معنوی (کپی رایت) برای فعالان فن آوری اطلاعات گفت: دغدغه بسیاری از افراد و شرکت های فعال در این حوزه عدم توجه به کپی رایت محصولات است و نگران آن هستند که پس از عرضه محصولشان منافعشان در زمینه حق کپی رایت تضمین نشود.

مدیر بخش نرم افزارهای تلفن همراه نمایشگاه "فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه "دانش بنیان" هستند که علاوه بر فعالیت در حوزه ی IT  در زمینه ی محتوایی هم فعالیت می کنند و لازم است از سوی دولت در زمینه های مختلف مانند ارایه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش، معافیت های بیمه ای و مالیاتی، مورد حمایت قرار گیرند.

وی ضمن تاکید بر توجه بیشتر به آموزش در دانشگاه ها و مراکز علمی در حوزه فن آوری اطلاعات اظهار کرد: در کشور ما نیروهای متخصص با تحصیلات فن آوری اطلاعات بسیاری وجود دارند، ولی به دلیل عدم آموزش مناسب، دانش و اطلاعات برخی از فارغ التحصیلان این حوزه مطابق با نیازهای بازار کار نیست و این موجب ایجاد مشکلاتی در استخدام نیروهای جوان این حوزه می شود، که لازم است سرفصل های برخی از دروس تخصصی دانشگاهی بازنگری شود.

رسول اف گفت: اعتماد دولت و حاکمیت برای اعطای تصدی گری برخی از امور تخصصی به بخش خصوصی، ضمن تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی، بهبود سرعت و کیفیت و رضایتمندی در انجام امور برای پیشبرد اهداف این حوزه را نیز فراهم می کند.

وی راه اندازی مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1385 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعامل دولت "تدبیر و امید" با بخش خصوصی در زمینه فن آوری اطلاعات با هدف ساماندهی محصولات تولیدی و محتوایی به ویژه در حوزه تلفن همراه و ابزارهای هوشمند از جمله اقدامات شایسته برای پیشبرد و روزآمدی این حوزه است.

 نمایشگاه "فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال" از 8 تا 11 اسفند ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب