امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1955 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داود کشاورزیان خبرداد؛

تجهیزات راهداری در نوار ساحلی کشور کافی نیست/ به کارگیری تجهیزات و امکانات مدرن در جاده‌ها امری ضروری است/ از نظر تصادفات و تلفات رانندگی شرایط خوبی نداریم

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امروزه در بخش جاده‌ای مهمتر از هر چیز ارتقاء ایمنی سیر و حفظ جان مسافران است و متاسفانه ما از نظر تصادفات و تلفات رانندگی در شرایط خوبی قرار نداریم .
تجهیزات راهداری در نوار ساحلی کشور کافی نیست/ به کارگیری تجهیزات و امکانات مدرن در جاده‌ها امری ضروری است/ از نظر تصادفات و تلفات رانندگی شرایط خوبی نداریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرایران، نشست خبری امضای تفاهمنامه هماهنگی در نصب، بهره‌برداری و پشتیبانی از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جاده‌های کشور، امروز با حضور «داود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،«سردار اسکندر مومنی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و اصحاب رسانه برگزارشد.

دراین مراسم «داود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سخنانی اظهار داشت: امروزه در بخش جاده‌ای مهمتر از هر چیز ارتقاء ایمنی سیر و حفظ جان مسافران است و متاسفانه ما از نظر تصادفات و تلفات رانندگی در شرایط خوبی قرار نداریم و استفاده از سامانه‌های هوشمند برای کنترل ترافیک و رفتار کاربران جاده‌ای از ابتدای فعالیت بنده در سازمان راهداری مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همزمان فراخوانی نیز برای جذب سرمایه‌گذار در این خصوص ارائه شد ودر این راستا هماهنگی بین سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا الزامی بود، بنابراین جلساتی مشترک برگزار شد و به تفاهمنامه امروز رسیده است. خوشبختانه امروز آغاز استفاده از سامانه‌های هوشمند برای کنترل ترافیک راه‌ها است.

کشاورزیان درادامه خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات در جاده‌ها برعهده سازمان راهداری و استفاده از اطلاعات برعهده پلیس راه است تا اعمال قانون انجام دهد و وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده‌سازی و نگهداری جاده‌ها و تجهیزات است تا پلیس راه با استفاده از اطلاعات آنها، اعمال قانون کند. ازسویی در حال حاضر تعدادی دوربین ثبت سرعت به صورت آفلاین در جاده‌ها نصب شده است که به دلیل عدم هماهنگی استفاده چندانی از آن نمی‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه به کارگیری تجهیزات و امکانات مدرن در جاده‌ها امری ضروری است و نمی‌توان مثل گذشته از روش‌های سنتی نظیر اخذ عوارض به صورت دستی استفاده کرد زیرا توقف و ایستایی خودروها را افزایش می‌دهد و تنها راه هوشمندسازی جاده‌ها و کاهش سوانح و تلفات رانندگی استفاده از تجهیزات مدرن جاده‌ای و ETC است و استفاده از سیستم‌های هوشمند برای کنترل بار غیرمجاز کامیون‌ها و تشخیص اضافه‌بار نیز یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابرازداشت: کنترل سرعت مجاز در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها است که موجب ارتقاء ایمنی است و به کاهش سوانح رانندگی می‌انجامد و ما در راستای نصب تجهیزات هوشمند و سامانه‌های مذکور، گروه‌های مشاور برای بازرسی سطح جاده‌ها اعزام شده‌اند که 5 اسفندماه گزارش خود را ارائه می‌دهند.

کشاورزیان ادامه داد: 600 میلیارد ریال اعتبار در اختیار ادارات کل استان‌ها برای ارتقاء ایمنی جاده‌ها قرار داده‌ایم و دراین میان 300 میلیارد ریال نیز قبلاً به این موضوع اختصاص داده بودیم و در واقع می‌توان گفت‌ جمعاً در یکی دو ماه گذشته 900 میلیارد ریال برای ارتقاء ایمنی راه‌ها اختصاص داده‌ایم و در بارش‌های اخیر در استان‌های گیلان و مازندران از این تجهیزات راهداری استفاده شد. هرچند چنین برفی در استان‌های شمالی طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بود اما رفتار کاربران جاده هم در چنین  شرایط بحرانی‌ بسیار مهم است.

وی  عنوان داشت: تجهیزات راهداری در نوار ساحلی کشور کافی نیست و متأسفانه با وجود اعلام سازمان هواشناسی از این استان‌ها مغفول ماندیم و با توجه به امضای تفاهم نامه امروز با پلیس راه فراخوان جدیدی برای جذب سرمایه‌گذاران جهت اجرای برنامه‌های هوشمندسازی جاده‌ها صادر می کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب