امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1956 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس راهور کشور مطرح کرد؛

تلفات جادی ای امسال به کمتر از 18هزار نفر می رسد/ 30هزار کیلیومتر از راه های کشور به سیستم های هوشمند مجهز می شود/ 94 درصد جابه‌جایی بار و مسافر هم در کشور زمینی است

سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 30هزار کلیومتر از جاده های کشور مجهز به سیستم های هوشمند می شوند باید قبل از بحران آمادگی در سیستم‌های آب، برق و راهداری وجود داشته باشد.
تلفات جادی ای امسال به کمتر از 18هزار نفر می رسد/ 30هزار کیلیومتر از راه های کشور به سیستم های هوشمند مجهز می شود/ 94 درصد جابه‌جایی بار و مسافر هم در کشور زمینی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرایران، نشست خبری امضای تفاهمنامه هماهنگی در نصب، بهره‌برداری و پشتیبانی از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جاده‌های کشور، امروز با حضور «داود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،«سردار اسکندر مومنی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و اصحاب رسانه برگزارشد.

دراین مراسم «سردار اسکندر مومنی» رئیس پلیس راهور کشور نیز طی سخنانی اظهارداشت: 30هزار کلیومتر از جاده های کشور مجهز به سیستم های هوشمند می شوند  باید قبل از بحران آمادگی در سیستم‌های آب، برق و راهداری وجود داشته باشد.     چرا که امروز نقطه عطفی بر انضباط و ایمنی جاده ای کشور است.

اسکندر مومنی تصریح کرد: در سال 80 میزان خودروها 4 میلیون بود اما در پایان دهه 80 به 15 میلیون خودرو رسید و هم اکنون از مرز 16 میلیون عبور کرده و بیش از 90درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق جاده انجام می شود و استفاده از فناوری امروز یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است زیرا امکان کنترل سنتی و فیزیکی حمل و نقل جاده ای وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سوانح و حوادث در بین سالهای 84 تا 85 ، 28 هزار نفر در بخش تلفات جادی ای  بود و امسال این رقم به کمتر از 18هزار نفر می رسد البته این رقم هم بسیار بالا است و ما قصد داریم 30هزار کیلیومتر از راه های کشور را به سیستم های هوشمند مجهز کنیم و یکی از ویژگی های این تفاهم نامه این است که سیستم ها باید بر خط باشند تا رانندگان بدانند که بر تمام مدت شبانه روز تحت کنترل هستند.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه زیان کشته ها در کشور 4 درصد از تولید ناخالص ملی است، هم ابرازداشت: گرچه نمی توان برای جان انسان ها ارزشی معنوی تعیین کرد. اما ما باید آمادگی کامل را قبل از بحران انجام  دهیم و باید سیستم های آب و برق و گازرسانی و راهداری قبل از بروز بحران آمادگی کامل را داشته باشند زیرا پس از بحران کنترل بسیار سخت می شود.

وی عنوان داشت: تقاضای سفر در ایران رشد شتابانی دارد و در حال حاضر بیش از 16 میلیون خودرو در کشور وجود دارد؛ 94 درصد جابه‌جایی بار و مسافر هم در کشور زمینی است که این امر ضرورت رشد ایمنی سیر را در بخش جاده‌ای دوچندان می‌کند و اعتقاد دارم که استفاده از فناوری، امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ امکان کنترل سنتی و فیزیکی حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد، بنابراین باید در این‌باره به سمت هوشمندسازی جاده‌ها گام برداشت.

اسکندر مومنی همچنین درباره بارش‌های اخیر در استان مازندران و گیلان و بسته شدن جاده‌ها هم یادآورشد: این برف ‌در شمال کشور طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است اما مسائل قبل از بروز حادثه مغفول مانده بود و این برف در بسیاری نقاط کشور هم وجود دارد اما متأسفانه همیشه توجه ما به اتفاقات بعد از بحران است در حالی که باید به اقدامات قبل از بروز بحران توجه کرد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب