امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19574 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۲۸۰ اثر از سراسر جهان به سومین دوسالانه «کارتون کتاب»

خبرایران:دبیر سومین دوسالانه «کارتون کتاب»، گفت: با اعتباری که این دوسالانه طی برگزاری دوره‌های پیشین کسب کرده، تا کنون بیش از ۱۲۸۰ اثر از ۶۸ کشور جهان به دبیرخانه این دوسالانه ارسال شده است.:
ارسال بیش از ۱۲۸۰ اثر از سراسر جهان به سومین دوسالانه «کارتون کتاب»

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره میزان استقبال از هنرمندان کشورهای خارجی در سومین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» عنوان کرد: خوشبختانه طی برگزاری این دوسالانه در دو دوره گذشته، بواسطه انجام تمامی تعهدات، برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری منظم و همچنین مشارکت پرتعداد هنرمندان از سراسر جهان، دوسالانه «کارتون کتاب» از سطح کیفی بسیار بالای برخوردار شد، و به این توفیق دست یافته تا از مجموع پنج ستاره ممکنی که از سوی نهادهای بین‌المللی ناظر به این گونه جشنواره‌ها اعطا می‌شود، هر پنج ستاره را دریافت کند.

وی افزود: این موضوع باعث شده تا در برگزاری سومین دوسالانه «کارتون کتاب» شاهد افزایش چشمگیر هنرمندان شرکت‌کننده از سراسر جهان باشیم. به طوری که در دور اول برگزاری این دوسالانه هنرمندانی از ۴۳ کشور و در دور دوم هنرمندانی از ۶۴ کشور مشارکت داشتند؛ اما کیفیت بالای برگزاری این جشنواره در دو دوره گذشته منجر به این شد تا در سومین دوره برگزاری این رویداد بین‌المللی، شاهد مشارکت هنرمندانی از ۶۸ کشور جهان باشیم.

دبیر سومین دوسالانه «کارتون کتاب»، با اشاره به تعاملات صورت گرفته برای افزایش مشارکت در سومین دور از برگزاری این دوسالانه گفت: ما فراخوان سومین دوره را در تابستان سال جاری به ۱۰ زبان زنده دنیا روی سایت این جشنواره به نشانی    booktoon.ir  منتشر کردیم، اما استقبال صورت گرفته صرفا از طریق انتشار فراخوان ایجاد نشد و ما فعالیت‌های گسترده‌ای که برای ارتباط با هنرمندان منتخب و برگزیده دنیا انجام داده‌ایم، نقش مهمی در افزایش مشارکت در این دوره داشت.

شجاعی‌طباطبایی ادامه داد: ما تقریبا با تمام انجمن‌های فعال جهان در حوزه کاریکارتور در تعامل هستیم و با ارتباط دوستانه‌ای که با بسیاری از بزرگان کارتونیست دنیا داشتیم، زمینه حضور بسیاری از این هنرمندان را فرآهم کردیم. به عنوان مثال حضور فردی مانند پاول کنستانتین در دوسالانه «کارتون کتاب» که به دلیل تجربه و کیفیت بالای آثارش او را به عنوان پدر کاریکاتور رمانی می‌شناسند، تأثیر غیر قابل انکاری در افزایش مشارکت هنرمندان بین‌المللی در این دوسالانه خواهد داشت.

وی درباره بیشترین مشارکت هنرمندان از کشورهای شرکت‌کننده توضیح داد: پس از هنرمندان ایرانی که با بیش از ۱۱۰ هنرمند، بیشترین شرکت کننده در این دوره را دارد، کشور ترکیه با ۵۰ هنرمند و کشور چین با ۴۱ هنرمند بیشترین میزان مشارکت در سومین دوسالانه «کارتون کتاب» را داشته‌اند. همچنین اندونزی با ۲۸ و برزیل با ۲۶ هنرمند در این دوسالانه حاضر شده‌اند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: بیشترین استقبال از قاره اروپا از سوی هنرمندان صربستانی، بیشترین مشارکت از حوزه آمریکای لاتین مربوط به کشورهای برزیل، آرژانتین و کلمبیا، و بیشترین مشارکت از کشورهای عربی، به کشور مصر اختصاص دارد که با خوشبختانه ارتباطات خوبی با روسای انجمن کارتونیست‌های این کشورها داریم و امید داریم تا روزهای باقی مانده تا آخرین مهلت ارسال آثار (۳۰ دی) تعداد هنرمندان و کشورهای شرکت کننده افزایش یابد.

شجاعی‌طباطبایی یادآور شد: استقبال گسترده از سومین دوسالانه «کارتون کتاب» زمانی معنا پیدا می‌کند که نگاهی به سایر جشنواره‌های معتبر جهانی در کشورهای مختلف داشته باشیم و ملاحظه کنیم که چنین استقبال گسترده‌ای در این جشنواره‌ها صورت نمی‌گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب