امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1959 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان؛

امیدواریم تا آخر سال گامی جدی برای خصوصی شدن برداریم/ برای استقلال هم این جلسه را برگزار می‌کنیم/ درباره فراری‌ها از خودشان بپرسید!

امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا واقعا قصدی برای خصوصی‌سازی پرسپولیس وجود دارد، گفت: قطعا همین است و برای فراهم کردن بستر این کار امیدواریم تا آخر همین امسال گام جدی بر‌داریم.
امیدواریم تا آخر سال گامی جدی برای خصوصی شدن برداریم/ برای استقلال هم این جلسه را برگزار می‌کنیم/ درباره فراری‌ها از خودشان بپرسید!
به گزارش خبر ایران،‌ امیررضا خادم بعد از جلسه با علی پروین‌، حسین هدایتی و علی دایی در راستای بررسی وضعیت خصوصی‌سازی پرسپولیس گفت: جلسه خوبی بود. این جلسه برای حل مشکلات باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس برگزار شد. محمود گودرزی تصمیم و اهتمام جدی به برداشتن قدمی جدی برای خصوصی شدن دو باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس و استقلال دارد. بر اساس قانون و همانطور که در بودجه سال 93 آمده باید این دو باشگاه خصوصی شوند. در این راستا باید ابتدا بدهی های این دو باشگاه را تعیین تکلیف کنیم و اولین قدم را برداشتیم. با توجه به تغییراتی که در هیأت مدیره پرسپولیس انجام شده باید از نظرات سایر افراد نیز استفاده کنیم.

وی افزود: ابتدا در نظر داریم پرسپولیس و استقلال این فصل را به خوبی تمام کنند و سپس در مرحله بعدی برای فصل آینده اقدامات لازم را انجام دهیم و برای خصوصی‌سازی حرکتی انجام دهیم و در غیر اینصورت راهی برای فروکش کردن این صداها و مشکلاتی که وجود دارد در نظر بگیریم.

معاون پارلمانی وزارت ورزش در مورد اینکه آیا واقعاً تصمیمی برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه وجود دارد، تأکید کرد: قطعاً همینطور است ما حتی امید داریم تا آخر سال آینده گام جدی‌ای را در این راه برداریم تا حرف و حدیث‌ها به پایان برسد و در مسیر خصوصی‌سازی حرکت کنیم. البته این حرف و حدیث‌هایی که در مورد خصوصی‌سازی شده و گفته می‌شود خیلی سریع کار خصوصی‌سازی انجام می‌شود، عملی نیست. با صراحت بیان می‌کنم که ابتدا باید بدهی‌ها باشگاه مشخص شود و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد احتمال واگذاری باشگاه در بورس و فرابورس نیست.

خادم تأکید کرد: نمی‌خواهیم اتفاقات ناگواری که برای برخی از تیم‌های مردمی مثل ابومسلم افتاد در پرسپولیس نیز بیافتد. باشگاه را باید تحویل فردی بدهیم که در آینده شاهد نقل و انتقال آن بین افراد مختلف و اینکه وزارت ورزش بخواهد مورد انتقاد قرار بگیرد و تقصیرها به گردن آن بیافتد نباشیم.

وی در مورد اسامی که برای خرید پرسپولیس مطرح شده است عنوان کرد: اصلاً دلیلی برای ورود به این بحث‌ها وجود ندارد. خادم در پاسخ به این سؤال که آیا حسین هدایتی یکی از افراد خواهان خرید پرسپولیس است، اظهار داشت: حسین هدایتی به عنوان فردی که به ورزش، تیم ملی و باشگاه‌ مورد علاقه‌اش پرسپولیس کمک کرده مورد احترام است. از همه کسانی که این رویکرد را داشتند باید تشکر کنیم قرار است او حمایت‌های خود را ادامه دهند و اگر هدایتی نیز علاقه‌مند به خرید باشگاه باشد قطعاً باید در این مورد مثل سایرین بررسی کنیم.

خادم درباره اینکه نمایندگان مجلس خواستار این هستند پرسپولیس و استقلال هرچه زودتر افزود: نمایندگان مختار هستند که هرکاری صلاح می‌داند انجام دهد و ما هم مشکلی با این موضوع نداریم اما نباید از این موضوع لطمه بخوریم و باید در مسیر درست قدم برداریم.

وی در مورد خصوصی‌سازی این دو تیم ادامه داد: این دو تیم در لیست فروش سازمان خصوصی‌سازی هستند و طبق اصل 44 قانون اساسی در بورس حضور پیدا کنند. البته طبعاً بر اساس سازوکار در فضای اقتصادی و تجاری به این موضوع رسیده‌اند و من نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم اما اگر قرار است رضایت مردم را به دست بیاوریم باید کسانی که در ورزشگاه‌ها می‌آیند و در سرما و گرما به عشق استقلال و پرسپولیس پشت در ورزشگاه می‌مانند باید از منظر آنها بررسی کنیم.

وی ادامه داد: خصوصی‌سازی سازوکار اقتصادی دارد اما من به عنوان یک ورزشی و دکتر گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان که سابقه ورزشی دارد این دغدغه را داریم که کاری کنیم که فقط از سر باز کردن نباشد.

خادم در پاسخ به این سؤال که چه زمانی این جلسه برای باشگاه استقلال تشکیل می‌شود، افزود: ما با استقلال هم این جلسه را برگزار خواهیم کرد اما چون الآن وضعیت پرسپولیس نامشخص است شروع کار ما با این تیم بود. ما می‌خواهیم هیأت مدیره و بدهی‌های این باشگاه مشخص شود و سپس مدیرعامل مشخص شود.

وی درباره اینکه ارقام زیادی در خصوص بدهی‌های باشگاه پرسپولیس منتشر می‌شود ادامه داد: ما امیدواریم که همان مبلغ 5 میلیاردی که مدیران سابق این تیم اعلام می‌کنند صحت داشته باشد و البته در حال بررسی این موضوع هستیم.

خادم در پاسخ به این سؤال که چرا علی پروین و هدایتی از مقابل خبرنگاران فرار کردند و پاسخگوی آنها نبودند بیان داشت: از خود فراری‌ها بپرسید که چرا فرار کردند!

وی در پایان بیان داشت:‌ ما تا قبل از انتهای سال همه چیز را در مورد پرسپولیس مشخص می‌کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب