امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19611 تاریخ انتشار: شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیدتقی نوربخش خبرداد؛

پرداخت مادام‌العمرمستمری بازماندگان خانواده شهداء ساختمان پلاسکو/پرداخت حقوق کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو بابت بیمه بیکاری تا ٨٠ درصد/درخواست ازهموطنان برای خرید کالای ایرانی در شب عید نوروز/ خسارت1500 میلیارد تومانی به واحدهای پلاسکو

خبرایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:مستمری بازماندگان خانواده شهداء برابر آخرین حقوق دریافتی به صورت مادام‌العمر پرداخت می شود.
پرداخت مادام‌العمرمستمری بازماندگان خانواده شهداء ساختمان پلاسکو/پرداخت حقوق کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو بابت بیمه بیکاری تا ٨٠ درصد/درخواست ازهموطنان برای خرید کالای ایرانی در شب عید نوروز/ خسارت1500 میلیارد تومانی به واحدهای پلاسکو

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«اقدامات و خدمات تامین اجتماعی درخصوص حادثه دیدگان پلاسکو»ظهرامروز2بهمن ماه1395باحضور«سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی تامین اجتماعی برگزارو دراین نشست خبری «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: خانواده های بازماندگان حادثه پلاسکو از امروز شنبه 2 بهمن ماه می توانند برای تشکیل پرونده جهت دریافت مستمری به شعبه 2 تامین اجتماعی تهران مراجعه کنند تا مراحل پرداخت مستمری آنان انجام شود و بتوانند از این  به بعد یعنی بهمن ماه مستمری خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به خانواده های آتش نشانان تحت پوشش این سازمان که شهید شده اند به جزء حقوق،کمکهای اضطراری هم خواهد کرد و تعداد زیادی از آتش نشانان تحت پوشش شهرداری هستند اما کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند می توانند از خدمات مستمری، بیمه بیکاری و خدمات دیگر بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی از محل وجوه خود تسهیلاتی را نیز به کارگاه هایی پرداخت می کند تا بتوانند أفراد بیکار شده در این حادثه و در عین حال تحت پوشش تامین اجتماعی را جذب کنند، ازسویی دیگر متاسفانه تعدادی از کارگران ساختمان پلاسکو، تحت پوشش بیمه نیستند و نمی توانند از این خدمات استفاده کنند که به همین منظور از رسانه ها می خواهیم دراین خصوص کمک کرده و اطلاع رسانی کنند، تا دولت، شهرداری و ... جاهای دیگر به این عزیزان کمک کنند.

نوربخش درادامه این نشست خبری عنوان داشت: برای فضای کسب و کار در کشور نهایت تلاش را خواهیم کرد و برآورد ما این است با تامین مشکل نقدینگی و ارائه تسهیلات بخش عمده ای از آنها جذب کار خواهند شد و تامین اجتماعی به بیمه شدگان مشاغل آزاد در ساختمان پلاسکو 3 ماه فرصت پرداخت حق بیمه داده است که فهرست بیمه را پرداخت کنند تا بیمه آنها قطع نشود.

وی ابرازداشت:سازمان تامین اجتماعی تسهیلات ومقرری بیمه بیکاری طبق قانون پرداخت می کند و بیمه بیکاری بستگی به میزان بیمه پردازی و مدت بیمه آنها دارد و در مجموع 1200 واحد در این مجتمع تجاری وجود داشت که براساس آمارها ٥٦٠ واحد فعال بوده اند که در زمان حاضر این شمار واحد به طور کامل تخریب و ازبین رفته اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: متاسفانه 1500 میلیارد تومان خسارت به این واحدها وارد شده و 3000 هزار نفراز کارگران نیز بیکار شدند، با توجه به بیکاری شمار زیادی از جوانان شاغل در مجتمع تجاری پلاسکو که درزمینه پوشاک فعالیت داشتند ازهموطنان درخواست دارم که حتما تا شب عیدنوروز پوشاک إیرانی خریداری کنند تا اشتغال و ایجاد نقدینگی برای کشور به ویژه تولیدکنندگان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ازمردم درخواست می کنم که به سمت پوشاک خارجی نروند تا به کارگران بیکار شده کمک شود و فضای کسب و کار دوباره رونق بیشتری بگیرد و از ساعات ابتدایی حادثه پلاسکو تا زمان حاضر، تمام مراکز درمانی و بیمارستانی حالت آماده باش هستند و کارگران یا امدادگران مصدوم و تحت پوشش سازمان از خدمات رایگان درمانی بهرهمند می شوند.

نوربخش یاداورشد: تامین اجتماعی در بعد درمانی و بیمه ای و حمایتی اقدامات موثری را انجام داده ، که امیدواریم نتیجه بخش باشد تا بخشی از آلام آنها کاهش داده شود.

وی درادامه این نشست خبری با تاکید دوباره درخصوص میزان مستمری و بیمه بیکاری کارگردان بیمه شده ساختمان پلاسکو عنوان داشت: حداکثر تا ٨٠ درصد حقوق کارگران بابت بیمه بیکاری تعلق می گیرد و مستمری بازماندگان خانواده شهداء برابر آخرین حقوق دریافتی به صورت مادام‌العمر پرداخت می شود.

دکتر نوربخش گفت: همه باید به سوی ترویج فرهنگ بیمه برویم و از سال آینده مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی به کتب درسی دانش آموزان وارد می شود.

وی در پایان گفت: اگر افراد و کسان دیگری احیانا جزو حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو و زیر آوارباشند و حتی اگر کسی یک ساعت کار می کرد و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بود به میزان 100درصد آخرین حقوق مستمری دریافت می کند و سازمان تامین اجتماعی با بررسی این موضوع بدون شک از آنها حمایت های لازم را نجام خواهد داد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب