امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19641 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون پژوهشی وزارت نفت، در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت؛

پژوهشگاه صنعت نفت بازوي موثر پژوهشي و توسعه فناوري براي شركت‌هاي اصلي وزارت نفت است

خبرایران: معاون پژوهشی وزارت نفت، در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت گفت:پژوهشگاه، بازوي موثر پژوهشي و توسعه فناوري براي شركت‌هاي اصلي وزارت نفت است
پژوهشگاه صنعت نفت بازوي موثر پژوهشي و توسعه فناوري براي شركت‌هاي اصلي وزارت نفت است

مهندس حبيب‌ا... بيطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ، روز يكشنبه سوم بهمن‌ماه پس از بازديد از دستاوردها و امكانات بزرگ‌ترين مركز تحقيقاتي خاورميانه، با بيان اينكه پژوهشگاه صنعت نفت يكي از سرمايه‌هاي ملي در عرصه پژوهش و فناوري در حوزه نفت، گاز و پالايش به شمار می رود گفت: پتانسيل علمي و ظرفيت‌هاي آزمايشگاهي و پژوهشي، از امتيازات مهم پژوهشگاه به حساب مي‌آيد که علاوه بر نقش ملي، ‌مي‌تواند نقش مهم منطقه‌اي و حتي بين‌المللي در روند پیشبرد مسايل پژوهشي و فناورانه صنعت نفت ايران و منطقه ايفا كند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر ضرورت تجاري‌سازي محصولات و دانش‌هاي فني به دست آمده در اين مجموعه تاكيد كرد و افزود: هدف پژوهشگاه از پژوهش، انجام تحقیقات كاربردي است كه به سرعت در صنعت نيز مورد استفاده قرار گيرد و پژوهش‌هاي توسعه‌اي به عهده دانشگاه‌هاست.

مهندس بيطرف تصريح كرد: اين معاونت از توسعه پژوهش كاربردي در پژوهشگاه حمايت مي‌كند و ما همواره اين مجموعه را به عنوان يك بازوي موثر پژوهشي و توسعه فناوري براي تمام شركت‌هاي اصلي وزارت نفت مي‌دانيم.

بيطرف پژوهشگاه را مجموعه‌اي با ارزش و از سرمايه‌هاي جمهوري اسلامي دانست و بيان كرد: اين مركز تحقيقاتي در سطح كشور و منطقه بي‌نظير بوده و از ظرفيت بسيار بالايي نيز برخوردار است.

اين مقام مسئول بر بهره‌برداري از اين ظرفيت در صنعت نفت تاكيد كرد و گفت: همواره باید روي ابعاد منطقه‌اي و بين‌المللي اين ظرفيت كار شود تا پژوهشگاه با توانمندي بالاي خود بتواند خدمات پژوهشی و فناورانه، به كشورهاي همسايه و حتي در سطح گسترده بين‌المللي ارايه نماید.

ايشان به تحريم‌هاي ده ساله کشورمان اشاره كرد و گفت: با وجود تحمل فشارهای زیاد در بخش های مختلف کشور، به واقعيت‌هاي ارزشمندی نیز دست یافتیم و آن خود اتکایی و روی آوردن به فناوری های داخلی و کاهش خرید محصولات آماده و خارجی است.

مهندس بيطرف با بيان اين‌كه وزارت نفت، براي توسعه فناوري، گام های مهمی در سطح کشور برداشته است،گفت: نمونه اين اقدامات را مي‌توان در قرارداد‌هاي وزارت نفت با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها براي كسب دانش مهندسي مخزن و كسب فناوري‌هاي حوزه ‌پايين دستي و توليد لايسنس برشمرد كه در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب