امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19642 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازدید معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از پژوهشگاه صنعت نفت

خبرایران: مهندس حبيب‌ا... بيطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، روز يكشنبه سوم بهمن‌ماه از پايلوت‌ها، و خدمات فناورانه پرديس‌هاي سه‌گانه پژوهشگاه صنعت نفت بازديد كرد.
بازدید معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از پژوهشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرایران از واحد خبر روابط عمومي پژوهشگاه صنعت نفت، در ابتداي اين بازديد، نشستي با حضور رييس پژوهشگاه، معاونان و روساي پرديس‌هاي اين مجموعه به منظور معرفي ظرفيت‌هاي اين مركز تحقيقاتي با معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت برگزار شد.

دكتر كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت، در اين نشست به تاريخچه فعاليت‌هاي پژوهشگاه اشاره كرد و گفت: اين مجموعه كه در سال 1338 فعاليت خود را از يك مركز تحقيقاتي كوچك در حوالي پالايشگاه تهران آغاز كرده است اكنون به عنوان يكي از مراكز تحقيقاتي بزرگ كشور و خاورميانه، مهم ترین فعاليت‌هاي پژوهشي و توسعه‌اي در حوزه نفت و گاز را در پرديس‌هاي سه گانه خود به انجام می رساند.

وي در ادامه به اهم فعالیت های سه پردیس صنايع بالادستي، پايين دستي و انرژي و محيط زيست اشاره کرد و اظهار داشت: فعاليت‌هاي مرتبط با اكتشاف، مطالعات ميادين، مخازن و چاه‌ها و ازدياد برداشت در پرديس بالا‌دستي، تجزيه و تحليل مسايل مربوط به پالايش، مركاپتان زدايي و كاتاليست‌ها در پرديس پايين دستي و موضوعات زيست محيطي، كاهش آلاينده‌هاي آب و خاك و همچنين مسايل مرتبط با بهينه‌سازي مصرف انرژي در پرديس انرژي و محيط زيست پژوهشگاه دنبال مي‌شود.

در ادامه اين نشست محمدحميد ايجازي، معاون برنامه‌ريزي پژوهشگاه به تشريح راهبردها، چشم‌انداز، ماموريت و اهداف سازمان پرداخت و تصريح كرد كه در سال 92 مورد توجه، بازنگري و تغييرات جدي قرار گرفته است.

دكتر منصور بزمي، معاون فناوري و روابط‌ بين‌الملل پژوهشگاه نيز با تاکید بر ظرفیت بالای پژوهشگاه در انجام تحقیقات فناورانه، بر متقاضي­محور بودن پروژه‌‌هاي سازمان تاكيد كرد و گفت: به منظور تكميل ظرفيت پژوهشي اين مركز، علاوه بر صنعت نفت، شركت‌هاي تراز اول خارجي و سازمان‌هاي متعدد داخلي با پژوهشگاه تعامل دارند.

گفتني است روساي پرديس‌هاي سه‌گانه پژوهشگاه با حضور در اين نشست، به معرفي مهم‌ترين دستاوردها و توانمندي‌هاي پرديس خود پرداختند و ابعاد مختلف حوزه فعاليت خود را تشريح كردند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب