امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19655 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ازسوی علیرضا حاجیان زاده صورت گرفت؛

اعلام برنامه های دهه فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

خبرایران:مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: کودکان و نوجوانان همزمان با برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، با اجرای برنامه های متنوعی برای گرامیداشت دهه فجر در جشن انقلاب سهیم می شوند.
اعلام برنامه های دهه فجر  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرایران، علیرضا حاجیان زاده روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های دهه فجر اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر کانون در دو بخش ستادی و استانی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان با هماهنگی و همکاری اعضا کمیته شامل اداره کل کودکان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران، گروه نوجوان شبکه دو، گروه کودک و خردسال شبکه پنج و انتشارات مدرسه برای برگزاری و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان با محتوای شاد، تاثیرگزار و بخشی نیز متناسب با دهه فاطمیه تدارک دیده است.

** برنامه های بخش ستادی
مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری اداره کل کانون استان‌های تهران و البرز همراه با مدیران، مربیان، کارکنان کانون و سایر اعضا کمیته کودک و نوجوان مانند سال‌های گذشته در آستانه دهه مبارک فجر، برای گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیا‌نگذار انقلاب حضور خواهند یافت.
حاجیان زاده افزود: نثار گل و خوانش بیانیه‌ اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران از برنامه‌های این مراسم است که در روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه از ساعت 10 تا 10:30 برگزار می‌شود.

** افتتاح مراکز فرهنگی‌ هنری
وی یکی از برنامه‌های هر ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر را راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، شهری و روستایی، سیار، کتابخانه پستی، مراکز عرضه تولیدات کانون، سالن‌های سینمای کودک و نوجوان در سراسر کشور ذکر کرد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: در سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت 22 مرکز فرهنگی ‌هنری ثابت، مرکز سیار شهری و روستایی، مراکز فروش و سالن سینمای در هفت استان آغاز می‌شود.
حاجیان زاده این مراکز را شامل سه مرکز فروش خلخال، بیله‌سوار و جعفرآباد دراستان اردبیل، سه کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های درمیان، دستگردان و طبس در استان خراسان جنوبی، کتابحانه سیار شهری در بیرجند در استان خراسان‌جنوبی، دو مرکز فرهنگی‌هنری در شهر طرقبه وتوس در خراسان‌رضوی، آغاز به کار کتابخانه سیار شهری در مشهد، شروع به کار چهار سالن سینما در شهرهای خرمشهر، آبادان، اندیمشک و سوسنگرد در استان خوزستان، ذکر کرد.
وی اضافه کرد: راه اندازی دو مرکز فرهنگی‌هنری علی‌آباد کتول و گالیکش در گرگان، دو فروشگاه عرضه تولیدات کانون در شهرستان آق‌قلا و گرگان، کتابخانه سیار در آبیک استان قزوین، فروشگاه تولیدات کانون در شهر قزوین، آغاز به کار مجدد کتابخانه سیار روستایی پس از هشت سال (تغییر وسیله نقلیه و تجهیز آن) در شهرستان نهاوند در استان همدان و افتتاح دو آسمان‌نمای دیجیتال در استان‌های چهار محال و بختیاری و گلستان از دیگر مراکزی هستند که در ایام دهه فجر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

** انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: کمیته کودک و نوجوان، پوستر سی ‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر کرده و در اختیار مسوولان این کمیته در سراسر کشور قرار داده تا برای اطلاع علاقه‌مندان در مکان‌های مورد نظر نصب شود.
حاجیان زاده اظهار داشت: در پوستر از شعار ستاد دهه‌ فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی»، تصویر دو کبوتر به عنوان نشانه‌ آزادی و رهایی و از سه رنگ‌ پرچم ایران استفاده شده است.
وی یادآور شد: ‌همچنین براساس طرح پوستر، بنرهایی برای نصب در خیابان‌ها و استفاده در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور تهیه می‌شود.

** گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر
مدیرعامل کانون پرورش فکری اظهار داشت: هر ساله همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی راس ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسوولان لشکری و کشوری در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود کانون نیز در اجرای این برنامه همکاری دارد.
حاجیان زاده افزود: 15 عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره 20 تهران به عنوان حاملان قرآن در این برنامه حضور دارند.

** برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی در تهران برگزار می‌شود و قصه‌گویان شامل مربیان مراکز فرهنگی ‌هنری کانون، ‌مربیان مراکز فراگیر، آزاد، نوجوانان، رضوی و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه‌هایی با موضوع‌های «آزاد با درون مایه آموزشی، تربیتی» و «زندگی به سبک ایرانی - اسلامی» و «رضوی» ارایه می‌کنند.
حاجیان زاده با بیان اینکه امسال قصه‌گویان خارجی در بخش رقابتی نیز حضور خواهند داشت، افزود: داوری مرحله پایانی این رویداد بین‌المللی از بین چهار هزار و 305 شرکت‌کننده در شش بخش به پایان رسید و در نهایت یک گروه سه نفره داوری برگزیدگان بخش‌های مربیان کانون و آزاد و برگزیدگان چهار بخش دیگر را برای شرکت در مرحله پایانی این جشنواره، به تفکیک معرفی کردند.
وی ادامه داد: اسامی 57 برگزیده شامل 20 مربی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 10 پدربزرگ و مادر بزرگ، 11 نوجوان، 3 قصه‌گوی فراگیر و 8 قصه‌گوی رضوی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اعلام شده است.
مدیر عامل کانون یادآور شد: روند برگزاری جشنواره از تابستان امسال در 31 استان کشور آغاز شد و پس از داوری اولیه قصه‌ها در سطح استان‌های کشور، در مجموع یک‌هزار و 288 قصه در اختیار شش داور مرحله پایانی قرار گرفت.
حاجیان زاده افزود: فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به زبان‌های عربی و انگلیسی برای مشارکت و حضور علاقه‌مندان دیگر کشورها در جشنواره، ترجمه و منتشر شد.

** ششمین نمایشگاه دوسالانه‌ هنرهای تجسمی اعضای کانون
مدیرعامل کانون پرورش فکری ادامه داد: آثار ششمین دو سالانه‌ هنرهای تجسمی اعضای مراکز ثابت، فراگیر، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
حاجیان زاده افزود: برگزیده‌ای از یکهزار و 696 اثر در چهار رشته‌ نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی و سفال‌گری، که به دبیرخانه ششمین دوسالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای مراکز کانون رسیده، در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

** برگزاری مسابقه عکس و فیلم در پورتال کودک
وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت koodak24.ir عکس‌ها و فیلم‌های خود از جشن‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن را از 10 تا 30 بهمن بارگذاری کنند.
حاجیان زاده تصریح کرد: پس از پایان مهلت مسابقه، به 50 نفر از برگزیدگان که بیشترین امتیاز را از مخاطبان و بازدیدکنندگان گرفته باشند. هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌شود و همه گروه‌های سنی پس از عضویت در سایت کودک 24 می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

** برگزاری مسابقه اینترنتی
مدیرعامل کانون پرورش فکری ادامه داد: در ایام دهه فجر مسابقه اینترنتی «مسیر پیروزی در کلام آسمانی» در سایت مسابقات کانون به نشانی kanoonquiz.ir فعال خواهد شد. در این مسابقه از آیات قرآنی که در آن به پیروزی و علل آن اشاره شده است به عنوان منبع استفاده می‌شود. به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

** نمایش نیم بهای فیلم‌های کودک و نوجوان در سینماهای کانون
حاجیان زاده اظهار کرد: مجموعه‌ای از فیلم‌های کودک و نوجوان کانونی و غیرکانونی در ایام دهه فجر در سینماهای کانون در سراسر کشور به صورت نیم بها نمایش داده می‌شود. نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان با عنوان طرح کانون نمایش اجرا می‌شود.

** اجرای تئاتر به صورت رایگان
وی یادآور شد: مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در ایام دهه فجر به صورت رایگان نمایش‌های خود را در مرکز تئاتر کانون در بوستان لاله به صحنه خواهد برد.
مدیر عامل کانون پرورش فکری افزود: همچنین تریلی سیار کانون با حضور در استان‌های گلستان، سمنان و تهران برای کودکان و نوجوانان نمایش اجرا می‌کند.

** حضور مربیان قصه‌گوی کانون در مدارس
حاجیان زاده تصریح کرد: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران در دهه فجر در مدارس شهر تهران حضور خواهند یافت تا با استفاده از هنر قصه‌گویی، وقایع و حوادث‌ انقلاب را برای دانش‌آموزان روایت کنند و آنان را با شخصیت‌های دوران انقلاب آشنا سازند همچنین این برنامه در برخی استان‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

** برپایی نمایشگاه تولیدات کانون
مدیر عامل کانون پرورش فکری خاطر نشان کرد: در ایام دهه در سراسر کشور نمایشگاه‌هایی از تولیدات کانون شامل کتاب، سرگرمی عروسک، بازی‌های رایانه‌ای برپا خواهد شد و تولیدات کانون با تخفیف به علاقمندان ارایه می‌شود.

** نمایش رایگان فیلم سینمایی «بچه‌ اینجا» در سالن‌های سینما کانون خوزستان
حاجیان زاده از نمایش رایگان فیلم سینمایی «بچه‌ اینجا» در سالن‌های سینما کانون خوزستان خبر داد و گفت: در این فیلم زندگی شهید بهنام محمدی مدافع نوجوان خوزستانی در جنگ تحمیلی عراق، به تصویر کشیده شده است.
وی افزود: همزمان با ایام دهه فجر فیلم فوق در سالن‌های سینما کانون استان خوزستان به صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.

** حضور کانون در سی و پنجمین جشنوره بین‌المللی تئاتر فجر
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: سه نمایش‌ تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
حاجیان زاده اظهار کرد: این نمایش‌ها شامل «هفت خوان» از طرح «تئاتر مدرسه»، «گاوی که می‌خواست شیر باشد» و «حواست کجا بود؟» هر دو با حضور کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) در بخش میدانی و فجر جشنواره اجرا می‌شود.

** تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌های تهران
مدیرعامل کانون پرورش ادامه داد: در ایام دهه فجر اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با اهدای 20 هزار جلد کتاب از تولیدات کانون و 30 هزار جلد کتاب‌های غیر کانونی به تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌ها کمک خواهد کرد.

** بخش استانی
حاجیان زاده تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی کانون ارائه خدمات در مراکز فرهنگی ‌هنری یا کتابخانه‌های ثابت در کشور است.
وی افزود: مربیان این مراکز برای کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌ها بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی، تحقیقی، تفریحی و... را اجرا می‌کنند. در رویدادهای ملی و مذهبی رویکرد این فعالیت‌ها تغییر می‌کند و متناسب با رویداد ویژه اجرا می‌شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کانون یادآور شد: بخشی از این فعالیت‌هایی که در ایام دهه فجر در تمامی مراکز کانون کشور برگزار می‌شود شامل فضا سازی مراکز، به روزرسانی وبلاگ مراکز با موضوع روز شمار انقلاب، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، معرفی کتاب‌های داستان، شعر، زندگی‌نامه با موضوع انقلاب، اجرای برنامه معرفی شخصیت، سرزمین با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی، برگزاری نشست‌های ادبی، همایش، یادواره شهدای دانش‌آموز، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص انقلاب، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، سرود، نمایش عروسکی، نشریه دیواری و طنز است.

** تشکیل جلسه کمیته کودک ونوجوان
حاجیان زاده اظهار داشت: جلسه‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور اعضا برای هماهنگی در اجرای برنامه‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: تنظیم شیوه‌نامه برگزاری برنامه‌های دهه فجر و ارسال به مراکز در هر استان، جمع‌آوری برنامه‌های پیشنهادی مسوولان کمیته‌ کودک و نوجوان و ارتباط با رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌های انجام شده از دیگر برنامه‌های مشترک اعضای کمیته در کشور است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: ایام دهه فجر،‌ روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ما است، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود.
حاجیان زاده دهه فجر را فرصتی برای بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها دانست و اظهار داشت: اینکه چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم. کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو برای نسل نو در تاریخ معاصر است و این اتفاق بزرگی است‌، اتفاقی که باعث سربلندی ملت بزرگ ایران شد.
وی افزود: حفظ و حراست آرمان‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی وظیفه خطیری است که بدون تربیت صحیح نسلی که آینده میهن اسلامی‌ را بر‌عهده خواهند داشت، ممکن نبوده و در این مسیر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه کودک و نوجوان مسوولیتی بس عظیم بر دوش دارند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری ادامه داد: بی‌تردید پرورش کودکان و نوجوانانی مومن و معتقد به اهداف متعالی انقلاب تضمین تداوم حرکت بزرگ تاریخ بشری است که بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) آن را به سرمنزل مقصود رساند و هم‌اکنون نیز رهبر فرزانه انقلاب با درایت و شجاعت تمام سکان هدایتش را عهده دارند.
حاجیان زاده تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه همه کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، به این وظیفه و تعهد خود می‌بالد که دستاوردهای انقلاب اسلامی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و نگاهی عمیق و ظریف بر روح و جان فرزندان این مرز و بوم ماندگار می‌کند و با تدبیر و امید آنان را برای پذیرش مسوولیت‌های خطیر فردای میهن آماده می‌سازد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب