امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1966 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اخبار امروز رادیو اقتصاد؛

اهدف دولت کاهش شيب تورمي در مرحله دوم هدفمندی است

خبرایران: سید کاظم دلخوش مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست تاکید کرد: هدف دولت کاهش مشکلات اجرایی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و کاهش شیب نرخ تورم است تا کمترین فشار به قشرهای آسیب پذیر وارد شود.
اهدف دولت کاهش شيب تورمي در مرحله دوم هدفمندی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومي راديو اقتصاد ؛ سید کاظم دلخوش در مصاحبه با اين رادیو گفت: قانون هدفمندی یارانه ها باید اجرایی و سهم بخش های مختلف تولیدی تأمین اجتماعی و یارانه نقدی مشخص شود و همه اجزای قانون اجرا شود.
دلخوش تصریح کرد : مرحله نخست مشکلاتی را ایجاد کرد که
دولت یازدهم این روند را ساماندهی می کند و مجلس هم مهلت داده است دولت تا خرداد ماه روش اجرایی را شفاف کند ، پرداخت های نقدی متناسب با دهک های درامدی ساماندهی شود ، افزایش قیمت حامل های انرژی دقیق باشد و کسری هم نداشته باشیم.
وی افزود : دولت کارگروه های تخصصی را فعال کرده است که به اقشار آسیب پذیر فشار وارد نشود و بخش های تولیدی را هم حمایت کند.
دلخوش اظهار داشت : دولت می خواهد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را با توجه به اصلاح قیمت ها طوری ساماندهی کند که هم آسیب کمتری وارد شود و اهداف قانونگذار هم تأمین شود.
وی گفت : این قانون برای کشور است و همه باید همکاری کنند و دهک های درآمدی باید به طور دقیق شناسایی شود که در ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است.

 

بازار مسکن تهران به طرح جامع نياز دارد

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: برای خروج از رکود معاملات مسکن و ساماندهی قیمت ها و اجاره مسکن به طرح جامع در تولید، عرضه و خرید مسکن نیاز داریم.
به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد حسام عقبایی در مصاحبه با اين رادیو افزود: انتظار می رفت بازار معاملات در سه ماهه سوم از رکود خارج شود اما اتفاق نیفتاد و تقریبا گسترده ترین رکود را شاهد هستیم.
وی گفت: قیمت ها در سال جاری کاهش زیادی دارد اما مردم همچنان انتظار دارند ، کاهش یابد.
عقبایی درباره تخلف برخی مشاوران املاک در تعیین قیمت و افزایش نرخ ها گفت: شهروندان حتما از مشاوران املاک دارای مجوز و پروانه کسب و کار استفاده کنند تا اگر حقی از آنها ضایع می شود ، پیگیری کنند.
وی افزود: البته اینکه گفته می شود گاهی مشاوران املاک قیمت مسکن را 10 درصد بالا می برند خیلی در حق کمیسیون آنها تاثیر ندارد و بنابراین این موارد خیلی اندک است.
عقبایی همچنین افزایش وام خرید مسکن را در تهران خیلی موثر ندانست و گفت : در شهرهای کوچک خوب است اما در کلانشهرها نیاز است که تجدیدنظر شود.

 

بازار سکه و طلا ؛ منتفي شدن کاهش عيار

 

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به
افزایش قیمت هر اونس طلا تا 1320 دلار گفت : نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز یکشنبه 933 هزار تومان است.
به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد محمد کشتی آرا در مصاحبه با اين رادیو گفت : هر قطعه نیم سکه 471 هزار تومان ، ربع سکه 272 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم 176 هزار تومان فروخته می شود.
کشتی آرای افزود : امروز یکشنبه قیمت هر گرم طلای 18عیار
95 هزار و 500 تومان است.
وی همچنین از منتفی شدن تولید مصنوعات طلا با عیار کمتر مانند 14 خبر داد و گفت : بررسی ها و نظرسنجی ها نشان داد که 80 درصد شهروندان مخالف عیار پایین تر هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب