امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19732 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تثبیت آیفکس در ارتفاع 837 واحدی/معامله 308 میلیارد ریال سهم در فرابورس ایران

خبرایران:آخرین روز معاملاتی هفته جاری با نقل و انتقال 209 میلیون و 830 هزار سهم در 25 هزار و 87 دفعه به ارزش یک هزار و 372 میلیارد ریال به پایان رسید.
تثبیت آیفکس در ارتفاع 837 واحدی/معامله 308 میلیارد ریال سهم در فرابورس ایران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز چهارشنبه 6 بهمن ماه معامله‌گران در بازار سهام شاهد خرید و فروش 112 میلیون سهم به ارزش 308 میلیارد ریال بودند که این میزان معامله در 19 هزار دفعه انجام شد.
نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با نقل و انتقال 17 میلیون سهم در حالی پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد که نماد شرکت پاکدیس با دادوستد 29 میلیارد ریال بیشترین ارزش دادوستد سهام را به دست آورد.
شاخص کل فرابورس نیز پس از افت و خیزهای مکرر کمتر از نیم واحد افت کرد تا به این ترتیب آیفکس در همان ارتفاع روز گذشته یعنی 837 واحدی بایستد. نمادهای «هرمز»، «شراز» و «خراسان» در حالی بالاترین تاثیر منفی بر شاخص تا سطح یک درصد را به جا گذاشتند که معاملات مثبت در نمادهای «بپاس» و «دماوند» از افت بیشتر آیفکس جلوگیری کرد.
امروز همچنین نماد «غدیس» نیز که با رشد قیمتی در حدود 5 درصد روبه رو شد در حالی به عنوان پربینندهترین نماد شناخته شد که بررسی معاملات آن نشان می‌دهد معامله‌گران حقیقی به ترتیب مشارکت 87 و 84 درصدی در خرید و فروش این نماد داشتند.

🔸 اسناد خزانه مرحله نهم در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت

روز جاری بازار اوراق با درآمد ثابت میزبان معامله 859 هزار ورقه به ارزش افزون بر 780 میلیارد ریال بود. اسناد خزانه مرحله نهم در این بازار به میزان 215 هزار ورقه به ارزش 186 میلیارد ریال دادوستد شد که این حجم و ارزش از سایر نمادهای مورد معامله در این بازار بیشتر بود.

🔸 معامله 50 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن

چهارشنبه تابلوی معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز خرید و فروش بیش از 65 هزار ورقه تسه به ارزش 50 میلیارد ریال را تجربه کرد. قیمت این اوراق در بازه 740 تا 772 هزار ریال دادوستد شد. در این تابلو تسه دی ماه 95 بیشترین حجم و ارزش معامله را به میزان 40 هزار ورقه به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال را شاهد بود.

🔸 حجم معاملات صندوق اعتماد آفرین پارسیان به دو میلیون ورقه رسید

صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان روز جاری دادوستد 2 میلیون ورقه به ارزش حدود 33 میلیارد ریال را به ثبت رساند که در نتیجه این میزان معامله در صدر ETFها ایستاد. در مجموع 2 میلیون و 600 هزار ورقه در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله دادوستد شد که در 210 دفعه صورت گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب