امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19779 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضرت آیت الله جعفر سبحانی:

سازمان تامین اجتماعی صددرصد در خدمت مردم است

خبرایران:حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشتند : تامین اجتماعی از سازمان هایی است که واقعاً صددرصد در خدمت مردم است و هیچ تهمتی در آن نیست.
سازمان تامین اجتماعی صددرصد در خدمت مردم است

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی و ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی افزودند:  تامین اجتماعی در حقیقت یک نوع خدمت به مردم است . آن هم خدمتی که از هر نظر لازم است.

ایشان در ادامه بیان داشتند: انسانهایی هستند که در هنگام پیری عصای زندگی از دستشان می افتند یا کارگری که نمی تواند کار کند و یا کسی که فوت می کند و بچه اش بی سرپرست می ماند احتیاج به کمک دارند . جای شک نیست که تامین اجتماعی یک خدمت عمومی است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر مسئولان می خواهند مردم به آنها علاقه مند باشند باید کار و خدمت کنند، اظهار داشتند: خدمت آنها  مشکل گشایی و ایجاد اشتغال است.

مرجع عظام تقلید با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص عنوان کردند: عمل صالح فقط عبادت نیست بلکه خدمت به مردم نوعی عبادت است.

ایشان با بیان اینکه خداوند محبت خدام را در دل مردم ایجاد می کند، تصریح کردند: رابطه ای بین عمل صالح، خدمت به مردم و محبت به مسئولان وجود دارد.

حضرت آیت الله سبحانی خطاب به کارکنان سازمان تامین اجتماعی تاکید کردند: کارهایی که شما انجام می دهید در حقیقت خدمت به مردم است.

ایشان با بیان اینکه در دنیا حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت محمد (ص) محبوبترین افراد هستند، افزودند: زیرا مسیح خادم مردم بود و همچنین پیامبر اکرم بشریت را از بت پرستی نجات دادند و جامعه عقب افتاده را متمدن کردند. این پیامبران برای مردم کار کردند.

حضرت آیت الله سبحانی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواستند با مردم با چهره باز برخورد و گره گشایی کنند.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در این دیدار با بیان اینکه ٤٢میلیون نفر در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: این جمعیت شامل کارگران، بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان است.

دکتر منصور اعتصامی افزود: بیمه شدگان این سازمان با خانواده هایشان ١٨میلیون نفر، بازنشستگان و خانواده هایشان ٥میلیون و ٨٠٠هزار نفر و یک میلیون و ٤٠٠ هزار واحد کارگاهی بازرگانی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.این سازمان خدمات درمانی، مستمری و دیگر خدمات را به جمعیت تحت پوشش ارائه می کند.

دکتر اعتصامی  با بیان اینکه ٥٤ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: روحانیون معظم نیز از گروههای تحت پوشش این سازمان هستند.

وی  با بیان اینکه در سالهای اخیر با اتخاذ رویکرد مدیریتی جدید به مباحث ارزشی توجه شده است، گفت: مدیرعامل این سازمان از ایثارگر ان ولایت مدار و متعهد است و به همراه سایر مسئولان این سازمان فعالیت های قرآنی و اقامه نماز ، رویکرد برخورداری از منابع اهل بیت و ارتباط بهتر با ذینفعان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی  با بیان اینکه این سازمان یک نهاد بین النسلی است، گفت: این سازمان به نفت و مالیات متکی نیست.

وی در ادامه به فعالیت های فرهنگی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: گسترش مسابقات قرآنی و ترویج مفاهیم قرآنی، برگزاری آزمون های غیرحضوری تفسیر قرآن کریم برای روحانیون سازمان و برقراری ارتباط موثر با کارکنان با استفاده از روایات و احادیث از جمله این اقدامات است.

دکتر اعتصامی با بیان اینکه قلب تپنده حوزه فرهنگی سازمان تامین اجتماعی قرآن و اقامه نماز است، افزود:  در راستای گفتمان سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی با حوزه های علمیه، ستادهای ائمه جماعات و دانشگاهها ارتباط موثر برقرار کردیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب