امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19812 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدصادق مالکی اعلام کرد؛

شکل‌گیری مرکز کسب و کار فینتکی در سال ۹۶/ 60 میلیون تومان جوایز اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ برای برگزیدگان/ کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران بازوی اجرایی این المپیاد است

خبرایران:دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران از شکل‌گیری مرکز کسب و کار فینتکی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این مرکز نقطه اتصال صنعت و دانشگاه بوده و به کشف استعدادها و حمایت از آنها می‌پردازد.
شکل‌گیری مرکز کسب و کار فینتکی در سال ۹۶/ 60 میلیون تومان جوایز اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ برای برگزیدگان/ کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران بازوی اجرایی این المپیاد است

به گزارش خبرنگارخیرایران، نشست خبری«اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ» صبح امروز12 بهمن ماه 1395 باحضور«حسن زادمهر»مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی،«محمدصادق مالکی»دبیرکنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران،«رضا درکی» مدیرPMO شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، «پویا کندری» مدیر شتاب‌دهنده فارابی و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی ساختمان بهسازان ملت برگزار ودراین نشست خبری«محمدصادق مالکی» دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران اظهارداشت: رویدادهایی از این دست ضمن کمک به جوانان برای انجام فعالیت‌های آنها بدون مشکل، زمینه‌ای برای پیدا کردن تیم برای این جوانان در این سیستم است.

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران درخصوص نوع برگزاری اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ عنوان داشت: این رویداد با مطرح کردن چالش‌هایی صورت می‌گیرد که شرکت‌کنندگان باید در سه روز و در محیطی شبیه‌سازی شده به بانک، روی این چالش‌ها کار کنند و آنها را در قالب پروژه در اختیار بانک قرار دهند؛ در نتیجه پس از گذشت 6 ماه از این دوره به محصولی برسند که وارد بازار شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از شرکت‌کنندگان لزوما نباید توان برنامه‌نویسی داشته باشند، افرادی که توانمندی برنامه‌نویسی نداشته باشند اما ایده خوبی را مطرح کنند، نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند؛ ایده مطرح شده توسط آنها به واسطه تیمی که شکل می‌گیرد بررسی شده و حضور تیمی در این رویداد به تکمیل و رسیدن به هدف نهایی شرکت‌کنندگان را یاری می‌کند.

مالکی بیان کرد: مربی‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات حاضر هستند که به تیم‌ها کمک می‌کنند و حتی اگر لازم باشد برای شرکت‌کنندگان آموزش‌هایی نیز صورت می‌گیرد و این رویداد در دو گروه تیم کامل و به صورت فردی قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران بازوی اجرایی این المپیاد به شمار می‌رود، افزود: مجموعه ما توسط شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی که به عنوان بازوی اجرایی هلدینگ بهسازان ملت است، انتخاب شده و به برگزاری این المپیاد که نخستین المپیاد برای سنجیدن توان علمی و خلاقیت نخبگان به شمار می‌رود، فعالیت می‌کنیم.

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران از شکل‌گیری مرکز کسب و کار فینتکی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این مرکز نقطه اتصال صنعت و دانشگاه بوده و به کشف استعدادها و حمایت از آنها می‌پردازد.

مالکی درباره جوایز اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ گفت: مجموع جوایز این رویداد مبلغ ۶۰ میلیون تومان است که به ترتیب برای تیم‌های برنده اول تا سوم مبلغ ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و به برنده ایده برتر نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

 

زادمهر: فینکاپ محل حمایت از جوانان و شناسایی و کشف استعدادها و نخبگان کشوردرحوزه مالی است

حسن زادمهرمدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی یکی از مجموعه شرکت‌های هلدینگ بهسازان فردا است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود و حمایت از جوانان و شناسایی و کشف استعدادها و نخبگان کشور در حوزه مالی، اقدام به برگزاری رویدادی تحت عنوان فینکاپ کرده است تا بستری فراهم شود که علاوه بر حمایت مالی از آن‌ها، فرصت بروز استعدادها را برای این گروه فراهم سازد.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی تصریح کرد:روشنگری برای حوزه مالی و بانکی و حمایت از افراد نخبه در جامعه از اهداف برگزاری اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ بوده و ما با جذب ایده‌های نو سعی در یاری رساندن به جوانان نخبه را داریم تا با حمایت متقابل از این افراد، صنایع مالی و بانکی نیز از آنها کمک بگیرند؛ کمک به بانک‌ها ضرورت این رویداد است.

 وی افزود:بانک ملت حامی اصلی المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ است و این ضرورت در همه بانک‌ها احساس شده است و برگزاری رویدادهای مختلف در این زمینه نشان‌دهنده این است که در این موارد معمولا بانک‌ها حامی نرم‌افزاری هستند.

زادمهر اضافه کرد: در این رویداد به دنبال بانکداری اجتماعی هستیم و بر ایده‌ها و محصولاتی که در بانکداری اجتماعی کمک کنند، تمرکز داریم؛ ما علاقه‌مند به سرویس‌هایی هستیم که بتوان روی موبایل پیاده کرد و سرویس‌های متنوعی که مردم را به صورت غیرمستقیم با شعبه‌های بانک مواجه می‌کنند.

 

کندری: رشد فینتک از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در دنیا رشد ۱۷ برابری بوده است

پویا کندری مدیر شتاب‌دهنده فارابی نیزدراین نشست خبری با اشاره به اهمیت قوانین و مقررات در بحث فینتک گفت: رشد فینتک از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در دنیا رشد ۱۷ برابری بوده و کمک‌کننده‌ها در این امر بانک‌ها و رگولاتوری‌ها به شمار می‌روند و فینتک بازار سرمایه و بیمه را نیز شامل می‌شود،در این رویداد فن‌آوری بیمه با تکنولوژی آمیخته می‌شود و در حوزه فینتک سعی داریم به ساده‌تر  مسایل نگاه کنیم.

وی عنوان داشت: پرداخت از طریق شبکه‌های اجتماعی رویکرد ما در این المپیاد است که از نظر هزینه‌ای برای سیستم بانکی مفید بوده و حجم بازار را نیز افزایش می‌دهد.

مدیر شتاب‌دهنده فارابی با مقایسه تخصص و هوش افراد گفت: افراد باهوش معمولی که در کار و حرفه خود خبره به شمار می‌روند، از افرادی که از هوش بالاتری برخوردارند اما در کار و حرفه‌شان تخصص ندارند و خبره نیستند، کارایی بهتری دارند و کشور ما نیازمند گروه اول است.

 

درکی: تغییرات سریع تکنولوژی دردنیا به فضای کسب و کار ایران وارد و بر آن تاثیرگذاراست

رضا درکی مدیرPMO شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در ادامه این نشست خبراظهارداشت : تغییرات سریع تکنولوژی در دنیا به فضای کسب و کار ایران نیز وارد شده و بر آن تاثیرگذار است؛ ما باید برای ورود به فضای کسب و کاری که همگام با این تغییرات است شرایط را آماده کنیم.

مدیرPMO شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی به نیروی انسانی شایسته در سازمان‌ها اشاره و افزود: ما نیازمند نیروی انسانی شایسته با توان فنی، فردی، مدیریتی و رفتار حرفه‌ای در جامعه هستیم و برای تبدیل فضای بانکداری کشور به فضای شایسته نرم‌افزاری تمام تلاش خود را می‌کنیم.

بنابراین گزارش؛ افتتاحیه اولین المپیاد برنامه‌نویسی مالی و بانکی فینکاپ روز ۱۱ اسفند ماه ۹۵ برگزارو علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این رویداد می‌توانند از طریق سایت فینکاپ اقدام کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب