امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19838 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رضا کیانیان درنشست خبری اعلام کرد/1 ؛

نمایشگاه«دچارآبی بیکران»میزبان۲۴عکس خواهد بود/ کارهنری فردی بدون تداوم خریداری ندارد/ چاپ ادیشن از عکس‌هایم روی بوم برای رسیدن آثار به‌دست علاقه‌مندان بی پول هنراست

خبرایران: رضا کیانیان درمورد نمایشگاه«دچارآبی بیکران» گفت: ۲۴عکس درنمایشگاه«دچارآبی بیکران» ازمجموعه «مرداب» «کهکشان» به‌نمایش درمی‌آید.
نمایشگاه«دچارآبی بیکران»میزبان۲۴عکس خواهد بود/ کارهنری فردی بدون تداوم خریداری ندارد/ چاپ ادیشن از عکس‌هایم روی بوم برای رسیدن آثار به‌دست علاقه‌مندان بی پول هنراست

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرایران،نشست خبری نمایشگاه«دچارآبی بیکران» بعدازظهر سه شنبه 12 بهمن ماه 1395 با حضور «رضا کیانیان» بازیگر سینما و تلویزیون ،«وحید ملک» مدیرآرت سنترو اصحاب رسانه درباغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار ودراین نشست خبری «رضا کیانیان» در خصوص برگزارنمایشگاه عکس های نمایشگاه «دچار آبی بیکران» اظهارداشت: عکاسی کردن من زمانی که کلاس سوم دبیرستان بودم، شروع شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

فکرش را نمی‌کردم روزی بخواهم نمایشگاه عکس برگزار کنم

کیانیان تصریح کرد: دردوران سوم دبیرستان تمام پول، عیدی و هرچه را که داشتم، جمع کردم و یک دوربین خریدم. آن زمان این حس را داشتم که با این دوربین جهان به تسخیر من درآمد وکار بازیگری، نویسندگی و کارهایی بر روی چوب انجام دادم ، اما تا 10، 15 سال پیش اصلا فکرش را نمی‌کردم که روزی بخواهم نمایشگاه عکس برگزار کنم.

 

4 سال تمام من از پوست درخت‌ها عکاسی می‌کردم

وی خاطر نشان کرد: 4 سال تمام من از پوست درخت‌ها عکاسی می‌کردم، یک روز، دریچه‌ای رو به من باز شد که حیرت کردم. انگار پوست درختان به من می‌گفتند، ما می‌خواهیم رازی را برای تو آشکار کنیم. من در آن دوران، آمریکا بودم و درخت اکالیپتوس رنگین‌کمان را کشف کردم.

 

کلکسیونر به‌خاطر شهرت، از کسی عکس نمی‌خرد

این بازیگر سینما عنوان داشت: زمانی که از آمریکا به ایران آمدم، عکس‌های این درخت را به عکاسان هم‌سن و سال خودم نشان دادم و همه گفتند که برای این عکس‌ها نمایشگاه برگزار کن و من نمایشگاه اولم را برگزار کردم و بعد از آن خیلی‌ها به من خرده گرفتند و گفتند از شهرت‌ام برای عکاسی و برگزاری نمایشگاه استفاده می‌کنم؛ اما من به آن‌ها جواب دادم کلکسیونر به‌خاطر شهرت، از کسی عکس نمی‌خرد.

 

کارهنری فردی اگرتداوم نداشته باشد، خریداری نمی‌شود

وی تاکید کرد: کارهنری فردی اگرتداوم نداشته باشد، خریداری نمی‌شود. خوشبختانه کار عکاسی من تداوم پیدا کرد و دو نمایشگاه انفرادی و 15 نمایشگاه گروهی برگزار کردم و از همان ابتدا با خودم قرار گذاشته بودم که نمایشگاه انفرادی من هر 2 سال یک‌بار برگزار شود؛ اما این‌بار 6 سال طول کشید. با این وجود باز هم به من ایراد می‌گیرند که چرا عکاسی می‌کنی.

 

کیارستمی گفت، مگر کیانیان شهرت سینمایی خود را از جوی آب آورده است

کیانیان ابرازداشت: در پاسخ دوستانی که ایراد می‌گیرند ، من می گویم که هر فیلم شامل ۱۲۰ هزار فریم عکس است. اگر در۵۰ هزار فریم آن من حضور داشته باشم، می‌دانم نور، کمپوزسیون و مفهوم چیست. چه عکاسی تا این اندازه فریم عکس گرفته است؟ من خود به خود یک عکاس هستم و یک‌بار همراه با عباس کیارستمی پیش چند نفر از استادان عکاسی بودیم.

وی ادامه داد: به شهرت من و رابطه آن با عکاسی آنها ایراد گرفتند، اما کیارستمی به آن‌ها گفت، مگر کیانیان شهرت سینمایی خود را از جوی آب آورده است؟ او ۳۵ سال زحمت کشیده و نسبت به این کار دید پیدا کرده است.

 

۲۴عکس درنمایشگاه«دچارآبی بیکران»به‌نمایش درمی‌آید.

کیانیان درخصوص نمایشگاه«دچارآبی بیکران» هم توضیح داد: ۲۴عکس درنمایشگاه«دچارآبی بیکران»به‌نمایش درمی‌آید. ۱۲ عکس از مجموعه «مرداب» و۱۲ عکس ازمجموعه «کهکشان» قرارمی‌گیرند و ۱۲ قطعه مرداب دراندازه ۱۸۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر و ۱۲ قطعه «کهکشان» در اندازه ۲۰۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر به‌نمایش درمی‌آیند.

 

از نوجوانی من عاشق کهکشان بودم

وی یاداورشد: از نوجوانی من عاشق کهکشان بودم و هنگامی که در حیاط می‌خوابیدم، به آسمان نگاه می‌کردم و از وحشت به گریه می‌افتادم. یک روز در اشیای اطراف خودم کهکشان را دیدم و حیرت کردم و مدام عکس گرفتم. انگار کهکشان به سراغ من آمد و من را به خودش دعوت کرد و چند وقت پیش به اهواز رفته بودم و صبح خیلی زود در کنار رود کارون قدم می‌زدم.

 

اهواز بعد از جنگ، شهر غمگینی است

کیانیان اضافه کرد: اهواز بعد از جنگ، شهر غمگینی است و در کارون، غم جریان دارد. من در حالی که قدم می‌زدم، دیدم 2 قایق بی‌حرکت ایستاده‌اند و این موضوع حال من را بدتر کرد؛ اما یک لحظه یک چیز جادویی دیدم، انگار قایق‌ها به من می‌گفتند درست است که غمگین هستیم، اما این زیبایی‌ها را ببین.عکسی را که از آن 2 قایق گرفتم، در نمایشگاهی که شاگردان کیارستمی به یاد او برگزار کردند، به‌نمایش گذاشتم.

 

آثار عکاسی فقط به‌دست کلکسیونر و افرادی می‌رسد که امکان مالی دارند

وی ابراز داشت: پس از آن احساس کردم تمام مرداب‌های ایران من را به خود می‌خوانند. بنابراین بار سفر به انزلی بستم و دوباره هم‌آغوشی آب و دریا را عکاسی کردم که حاصل آن ۳۰۰ یا ۴۰۰ فریم عکس شد که ۱۲ عدد از آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارم و به‌طور کلی، همه کارهای من یک ادیشن است و روی بوم و پارچه چاپ می‌کنم تا قابل لمس باشد.

کیانیان تاکید کرد:چند سال است که فکر می‌کنم این آثار عکاسی فقط به‌دست کلکسیونر و افرادی می‌رسد که امکان مالی دارند و من باید چه کار کنم که این آثار به‌دست علاقه‌مندان هنر برسد که پول ندارند. بنابراین به این نتیجه رسیدم که یک ادیشن از عکس‌هایم روی بوم چاپ شود و همان اثر روی کاغذهای با کیفیت با قطع کوچک ۵۰ در ۷۰ سانتی متر با ادیشن فروخته شود که در همین نمایشگاه نیز این آثار ارائه می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایشگاه عکس های رضا کیانیان با نام«دچار آبی بیکران» از ۱۵ تا ۲۹ بهمن ماه 1395 در آرت سنترباغ واقع در بلوار اندرزگو ، خیابان سلیمی شمالی ، باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزارخواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب