امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19966 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مرتضی اکبری اعلام کرد؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دلیل نسبت پایین معوقات بانکی سوده ده است/ تاکنون ۴ میلیون ۲۴۵ هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم/ درطرح پیوند مهر ایران با رسوب گردش یک حساب در مدت 1 تا 3 سال، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

خبرایران: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مهمترین طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرح پیوند مهر ایران است که در این طرح با رسوب گردش یک حساب در مدت یک تا سه سال، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دلیل نسبت پایین معوقات بانکی سوده ده است/ تاکنون ۴ میلیون ۲۴۵ هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم/ درطرح پیوند مهر ایران با رسوب گردش یک حساب در مدت 1 تا 3 سال، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت ایام دهه فجر بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه 1395 با حضور«دکتر مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزارو دراین نشست خبری «دکتر مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق ۱۰ بانک دولتی و اصل چهل و چهاری راه‌اندازی شده است.

دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای ۵۳۰ شعبه، ۲ هزار و ۷۷۰ پرسنل و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه است و نرخ کفایت سود سرمایه این بانک ۴۷ درصد است و از ابتدای تأسیس تاکنون ۴ میلیون ۲۴۵ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به جذب ۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سپرده، افزود: تمام این منابع به استثنای ۵۵۰ میلیارد تومان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی به بخش قرض‌الحسنه اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اعطای ۴۱۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال، تصریح کرد: میانگین تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۷ میلیون تومان و ۱۰ ماهه امسال ۹ میلیون تومان بوده است و نسبت مطالبات معوق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک درصد است که با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد.

وی مهمترین طرح این بانک را طرح پیوند مهر ایران عنوان کرد و گفت: در این طرح با رسوب گردش یک حساب در مدت یک تا سه سال، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و در صورتی که مدت گردش حساب ۵ تا ۱۰ سال باشد، ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

دکتر اکبری افزود: طرح دیگر این بانک، امتیاز افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات برای افرادی که در دو ماهه پایانی سال مانده حساب خود را افزایش دهند و یا اینکه افتتاح حساب کنند، می باشد.

وی پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی در روستاها را یکی دیگر از طرح‌های این بانک عنوان کرد و گفت: با مشارکت کمیته امداد ۲۲ هزار تسهیلات ۳ میلیون تومانی به مددجویان این کمیته اعطا خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به هدفگذاری این بانک برای کاهش نرخ کارمزد از ۴ به ۳ درصد و کمتر از ۳ درصد در سال آینده، افزود: افتتاح حساب به صورت اینترنتی و ارسال کارت به درب منزل و پرداخت اینترنتی تسهیلات از برنامه‌های بانک است که امیدواریم تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: این بانک اولین بانک پرداخت کننده وام ۱۰ میلیونی ازدواج بود؛ سهمیه ما برای وام ازدواج ۳۲ هزار فقره بود که تاکنون ۱۴ هزار فقره پرداخت شده و ۴ هزار نفر هم در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند.

دکتر اکبری عنوان داشت: برای تسهیل در ارائه تسهیلات اخذ چک و سفته از متقاضی تسهیلات را حذف کرده‌ایم، برای بانک، استعلام از بانک مرکزی و ارائه یک یا دو ضامن کفایت می‌کند.

وی تاکید کرد:۹۰ درصد هزینه‌های بانک از کارمزد تامین می‌شود، اظهارداشت: سال گذشته این بانک ۲۵۴ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه امسال ۲۷۰ میلیارد تومان سود کسب کرده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به ۲۸۰ هزار تومان افزایش یابد و صورت‌های مالی سال ۹۴ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران براساس فرمت بانک مرکزی تدوین شد.

دکتراکبری، در پایان دلیل سود ده بودن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را نسبت پایین معوقات بانکی دانست و اظهار داشت: بخش زیادی از سود بانک‌ها در سال گذشته صرف ذخیره مطالبات مشکوک الوصول شد و به همین دلیل تعدادی از بانک‌ها زیان‌ده شدند اما معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک درصد است و نیازی به اختصاص بخشی از سود سالانه به سرفصل ذخیره مطالبات نیست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب