امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19993 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش است

خبرایران:فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره بر وابستگی تقویت و حمایت از دانشگاه فرهنگیان و افزایش کیفیت در مدارس این دانشگاه را رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست.
دانشگاه فرهنگیان رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ صد و پنجاه و نهمین نشست اعضای هیئت رئیسه با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه، اعضای هیئت رییسه و ارتباط ویدئو کنفراسی با روسای استانی دانشگاه  با محوریت بیان دستاوردها و توفیقات معاونت ها و برنامه های آتی دانشگاه، 18 بهمن 95 در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 در این نشست دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تلاش بی وقفه مدیران استانی دانشگاه ابراز امیدورای کرد: برنامه های مرتبط با اهداف دانشگاه و رسالتی که  به عهده دارد و به طور حتم مدارس و معلمان از نتایج آن منتفع خواهند شد با همکاری مدیران استان و همکاران حوزه ستادی تحقق یابد.

وی با تاکید بر لزوم  برقراری ارتباط نزدیکتر دانشگاه، وزارت آموزش و پرورش و مدیران استانی گفت: این دو نهاد در واقع باید با یکدیگر در یک جهت و مسیر همکاری کنند و چیزی جدای از هم نیستند.

وی در ادامه اضافه کرد: با تشکیل جلساتی با مدیران استانی و حضور سرپرست دانشگاه می توان هماهنگی ها را بیشتر  و نیز موارد و مشکلاتی که دانشگاه دارد و استان های ما می توانند در این خصوص همکاری کنند را مطرح کرد.

وزیر آموزش و پرورش در جمع بندی خود از موارد طرح شده در جلسه  ضمن اشاره بر اهمیت مسائل فرآیندهای کارورزی بر لزوم ارائه طرح کارورزی برای تسهیل کار تاکید و تصریح کرد: دوره کارورزی بایددر خلال آموزش های دانشجو معلمان و در مدارس صورت گیرد، در غیر اینصورت ممکن است آنان در نظریه ها متوقف شده و کسب مهارت معلمی به عنوان موضوع اصلی دوره  اتفاق نیفتد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان برای تدوین طرح کارورزی پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از نمایندگانی از ستاد دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش و مدیران امور پردیس های استان برای پوشش ابعاد طرح و ارائه آن  تشکیل شود.

دکتر فخرالدین دانش آشتیانی با تاکید بر لزوم ایجاد جایگاهی برای کارورزان در ساختار سازمانی مدرسه  اظهار کرد: در مدارس باید مسئولی برای هماهنگی و پیش برد فعالیت ها به کارورزان معرفی شود و دانشجو معلمان گزارش پژوهشی از کار خود ارائه دهند.

 وی در بخشی از سخنان خود ضمن بیان لزوم ایجاد ردیفی  برای مسائل عمرانی و بازسازی و تعمیرات دانشگاه بر پیگیری آن در بودجه 96 اشاره کرد و افزود: این ردیف برای مراکز تربیت معلم در سازمان نوسازی وجود دارد اما عدد آن متاسفاته کم است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت ایجاد ردیف نیز سازمان نوسازی مسائل عملیاتی و اجرایی را به عهده گیرد خاطر نشان کرد: لازم نیست دانشگاه وارد فاز عملیاتی و ساخت و ساز و شود اما باید ردیف مستقلی  برای برنامه ریزی مالی داشته باشد و سازمان هم در کنار آن خدمات فنی را ارائه دهد.

وی ضمن اشاره بر وابستگی تقویت و حمایت از دانشگاه فرهنگیان و افزایش کیفیت در مدارس این دانشگاه را رکن اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست.

دکتر دانش آشتیانی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه باید جایگاه واقعی اش را پیدا کرده، تقویت شود، آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با دانشگاه را اعلام کرد و افزود: به همین منظور با کمال میل مسائل دانشگاه را دنبال می کنیم تا نتایج خوبی حاصل شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب