امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20000 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی؛

توقف تعهدات بدون پشتوانه مالی به تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید

خبرایران:معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت : در دولت تدبیر و امید برای این سازمان هیچ گونه تعهدی بدون پشتوانه مالی، ایجاد نشده است.
توقف تعهدات بدون پشتوانه مالی به تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید

 به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، دکتر منصور اعتصامی درنشستی با کارفرمایان و صنعتگران اتاق بازرگانی مازندران افزود : با تصویب سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام راه ایجاد تعهدات بدون پشتوانه دولت ها بر تامین اجتماعی بسته می شود و این مصوبه می تواند گره مشکلات این سازمان را بگشاید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشوراضافه کرد :در هشت ساله دولت نهم و دهم بدهی دولت به تامین اجتماعی ١٣ برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در سال ٨٤ میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی ٤٧ هزار میلیارد ریال بود که این بدهی در سال ٩٢ ( پایان کار دولت نهم و دهم ) به ٦١٠ هزار میلیارد ریال رسید.

دکتر اعتصامی  دلیل این افزایش ١٣ برابری را ناشی از تعهدات ایجادی از سوی دولت برای بیمه سپاری بدون درنظر گرفتن منابع تامین آن اعلام کرد.

وی اجرای طرح بیمه قالی بافان را یکی از چندین نمونه تعهدات بیمه ای دولت نهم و دهم اعلام کرده که به دلیل مشخص نبودن منابع پرداختی باعث افزایش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شده است.

معاون  فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد : بدهی دولت ها به تامین اجتماعی باعث شده تا این سازمان همه ساله برای تامین اعتبار مصوب با ١٠ درصدی کسری مواجه شود.

دکتر اعتصامی اضافه کرد : تامین اجتماعی متعلق به شرکای اجتماعی از جمله کارگران است که دارایی موجود در صندوق این سازمان باید به عنوان امانت و حق الناس به درستی حفاظت شود.

وی اظهارداشت : نگاه های درآمدی به سازمان تامین اجتماعی در گذشته باعث شده تا سهامداران این سازمان به عنوان شرکای اجتماعی اصلی مورد بی توجهی قرار گیرند و هیچ گونه تریبونی در اختیار آنها قرار نداشته است.

دکتراعتصامی افزود : در دولت تدبیر و امید با ایجاد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و سایر برنامه های دیگر، دولت به دنبال ایجاد شرایط برای قرارگیری تریبون در اختیار شرکای اصلی است تا بتوانند نظرات خود را بیان کنند.

وی احیای سه جانبه گرایی (کارفرما،کارگرودولت) را از مهمترین برنامه سازمان تامین اجتماعی و دولت یازدهم در راستای فراهم شدن زمینه برای فعال ترشدن شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بخشودگی جرایم کارفرمایان را از برنامه های سنواتی این سازمان برای کاهش مطالبات از این شرکای اجتماعی اعلام کرد.

دکتراعتصامی تشویق کارفرمایان خوش حساب در رده استانی و ملی را از دیگر برنامه های تامین اجتماعی در سال های اخیر برای ارتباط بیشتر با این گروه و کاهش مطالبات تامین اجتماعی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: قطع جریان خدمات رسانی به کارگران به بهانه طلب از کارفرمایان غیرقانونی است و این بخشنامه به تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده است.

دکتراعتصامی افزود : تمام ادارات تامین اجتماعی کشور طبق این بخشنامه حق ندارند به دلیل بدهی بیمه ای کارفرما، جریان خدمات دهی به کارگران را قطع کنند.

به گفته وی در صورت شکایت کارگران از ادارات متخلف این سازمان برخورد قانونی را با این مراکز خواهد داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب