امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20030 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد بيرجندي اعلام کرد؛

فرهنگ و هنر در پيشگيري از اعتياد موثر است

خبرایران: مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر بر مشاركت همه جانبه گروه‌هاي مرجع در مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: استفاده از ظرفيت فرهنگ و هنر در پيشگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد موثر است.
فرهنگ و هنر در پيشگيري از اعتياد موثر است

محمد بيرجندي در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ظرفيت‌سازي و استفاده از مشاركت همه‌جانبه فعالان اجتماعي در حوزه مبارزه با مواد مخدر به منظور صيانت و حمايت از خانواده‌هاي آسيب‌ديده از اعتياد و همچنين رهايافتگان از اين بليه خانمان‌سوز امري ضروري است كه نياز به همراهي خيرين، هنرمندان، ورزشكاران و اصحاب رسانه به دنبال تحقق بيش از پيش گفتمان‌سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر دارد.

وي از برگزاري نشست صميمانه با خيرين و هنرمندان در روز شنبه 23 بهمن ماه با حضور مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در مجموعه فرهنگي شقايق تهران خبر داد و افزود: اين نشست در راستاي تدابير دبيركل ستاد كه همواره بر نقش موثر افراد و گروه هاي مرجع در پيشگيري از اعتياد تاكيد دارد، برگزار مي‌شود و در آن، جمعي از نخبگان، هنرمندان و فعالان اجتماعي و چهره هاي فرهنگي و هنري حضور دارند.

مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد ادامه داد: معتقديم در حل و كنترل آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد و تحقق رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر مي‌بايست از ظرفيت اهالي فرهنگ و هنر استفاده كرد تا رويكرد اجتماعي به موج اجتماعي و سپس اين موج اجتماعي به شبكه وسيع اجتماعي تبديل شود.

بيرجندي تصريح كرد: مشاركت همه جانبه و همگاني چهره هاي سرشناس اهالي فرهنگ و هنر ما را در رسيدن به اهداف مهم پيشگيري از اعتياد هدايت مي‌كند و در سايه اين مشاركت، كارگروه‌هاي تخصصي سازنده، با حضور اين افراد در ذيل برنامه هاي تخصصي ستاد در دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ايجاد مي‌شود.

وي با بيان اينكه برگزاري اينگونه نشست‌ها تاكنون موجب اقبال و انگيزه افراد هنرمند بوده است، اظهار كرد: مطالبه اجتماعي خوبي از اين افراد شكل گرفته و بيانگر اين است كه رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر، رويكردي اثرگذار، مهم، و موفقي بوده است كه به نتيجه رسيده است.

بيرجندي در پايان گفت: انتظار آن است كه دستگاه هاي عضو ستاد نيز به نقش مهم و موثري كه اهالي فرهنگ و هنر در حوزه آسيب هاي اجتماعي دارند، آگاه باشند و در عين حال هر يك از اين افراد نيز به عنوان يك فعال موثر اجتماعي براي گروه هاي هدف خود عمل كنند و ياري‌گر ستاد باشند تا شاهد مصون‌سازي جامعه در برابر معضل اعتياد باشيم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب