امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 20048 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهرمحمدی در جلسه هم اندیشی هیات رئیسه با نمایندگان مجلس؛

دانشگاه فرهنگیان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام است

خبرایران: دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ماموریت فوق حساس تربیت معلم در این دانشگاه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، آن را دانشگاهی فوق العاده ساخته که می توان این دانشگاه را پیوست فرهنگی استراتژیک نظام تلقی کرد.
دانشگاه فرهنگیان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام است

به گزارش خبرایران، در نخستین روز اولین هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش و استان های شمال کشور دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان از طریق ارتباط صوتی در این جلسه، ضمن پوزش از عدم امکان حضور در نشست و تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از تمام کسانی که در برگزاری جلسه مدیران عالی استان و نمایندگان ارجمند همت گمارده و زحمت کشیدند قدردانی کرد.

وی دانشگاه فرهنگیان را به عنوان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام دانست و افزود: این تعبیر شعار نیست و با واقعیت تطبیق می کند.

دکتر مهر محمدی ادامه داد: "ماموریت فوق حساس تربیت معلم در این دانشگاه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب"، آن را دانشگاهی فوق العاده ساخته که می توان این دانشگاه را پیوست فرهنگی استراتژیک نظام تلقی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند از علل مبقیه انقلاب باشد خاطر نشان کرد:  دانشگاه فرهنگیان اگر ماموریت خود را به درستی ایفاء کند میتوان آن را از علل دوام، تداوم و استمرار انقلاب برشمرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: برای اینکه دانشگاه کار خود را درست انجام دهد مجموعه مدیریت کشور با توجه به نقش پر اهمیت و حاکمیتی آن، باید از آن به مانند سلفش یعنی دانشگاه تربیت مدرس که به تعبیری اولین مولود انقلاب در آموزش عالی کشور است،  حمایت شود.

وی دانشگاه فرهنگیان را دومین مولود انقلاب برشمرد و تصریح کرد: اگر این دانشگاه در سطح کلان از همان پشیبانی که تربیت مدرس داشت برخوردار شود، باید ماموریت خود را بدون عذر و بهانه محقق کند و در غیر اینصورت  تربیت معلمین آنچنان که انتظار می رود مشکل است.

دکتر مهر محمدی با اشاره به تشکیل هیات امناء استانی در دانشگاه با حضور مدیران  و نمایندگان استانی، آن را بستری برای برخورداری از ظرفیت مجلس و نمایندگان کل کشور به شکل سازمان دهی شده و هدفمند در قالب کمیته های استانی هیات امناء دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این کمیته ها آن چنان که باید فعال نیست و نیاز به پیگیری مجدانه تر مدیران برای فعال سازی آنها است.

وی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و تبیین راه های توسعه دانشگاه خاطر نشان کرد: در این برنامه توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان به منظور تاکید بر اهمیت کیفیت ممنوع اعلام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تجربه پیشین توسعه کمی مراکز تربیت معلم در استان ها گفت: اگر به دنبال کیفیت هستیم توسعه کمی اتفاق مناسبی در تربیت معلم نیست.

وی ضمن بیان پرداختن به طرح آمایش دانشگاه، آن را نقشه جامع آموزش و از ضروریات زیر ساختی برشمرد و افزود: این نقشه راه کمک می کند تا در پردیس ها و مراکز توزیع موازنی از رشته ها براساس موازین اصولی تعریف و اجرا شود.

دکتر مهر محمدی به ایجاد قطب های علمی در استان های کشور اشاره و اظهار کرد: تدوین نقشه جامع آموزش به رغم زحمت جابجایی فیزیکی برای دانشجو معلمان می تواند مدیریت دانشگاه را در رسیدن به هدف تعالی و ارتقاء کیفیت کمک کند.

وی اجرای طرح اصلح را برای دانشگاه پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: برای دانشگاه فرهنگیان مهم است که اطمینان یابد دانشجو معلم به اجتهاد اولیه در حرفه معلمی رسیده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این زمینه به قانون متعهدین خدمت اشاره کرد و افزود: از نمایندگان مجلس می خواهیم تا در این راه ما را یاری کنند تا کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده اجازه حضور در کلاس درس داده نشود.

وی با بیان عدم تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 95، بر ناگزیری جابه جایی و تجمیع دانشجویان به منظور ایجاد حد نصاب دانشجو برای تشکیل کلاس در پردیس ها  اشاره کرد.

دکتر مهر محمدی با اشاره به روش های تربیت مستقیم معلم در دانشگاه و مشارکت سایر دانشگاه ها با مدیریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم بر وحدت فرماندهی در دانشگاه فرهنگیان در عین کثرت نهادهای مجری با استفاده از ظرفیت سایر مراکز آموزش عالی  برای تامین نیازهای آموزش و پرورش تاکید کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب